EE اولین دوربین فیلم‌برداری 4G را می‌سازد

اولین گوشی جهان برپایه 4G مانند GoPro (یک نوع دوربین قابل پوشیدن) عمل می‌کند اما در کنار آن می‌تواند تصاویر را مستقیما در اینترنت پخش کند بدون اینکه نیازی به کامپیوتر یا گوشی‌تلفن اضافی داشته باشد.

ac85940c-0935-4cd0-b27d-b1a3c9526056-620x372

سرویس موبایل «EE» با «GoPro» و «Priscope» وارد رقابت می‌شود تا یک دوربین جدید را معرفی کند که توانایی پخش ۱۰دقیقه‌ای ویدیوهای خود روی اینترنت برپایه شبکه 4G را دارد. این کار به کاربران اجازه می‌دهد که تصاویر زنده را برای خانواده‌شان، دوستان‌شان و همکاران‌شان پخش کنند.

این دوربین توسط یک صفحه بسته شده دور مچ کاربر کار می‌کند که به او اجازه توقف، شروع ضبط و همچنین دیدن تصاویر گرفته شده توسط دوربین را می‌دهد.

تهیه کننده ارشد EE، «اولاف سوانتی» می‌گوید: «چون هیچ دوربین 4G دیگری نبود ما تصمیم گرفتیم خودمان آن را تولید کنیم. حدس می‌زنیم آمار فروش دیوایس‌های پوشیدنی با اسمارت‌فون‌های ما در سال ۲۰۱۷ برابر خواهد شد.»

پخش زنده دوربین تنها با یک اَپ پخش‌زنده ساخته شده توسط خود این شرکت به نام «Skeegle» قابل رویت خواهد بود. برعکس نسخه‌های جایگزین مانند Periscope و Meerkat، این اَپ یک شبکه خصوصی است که بیننده‌ها برای دیدن آن باید دعوت‌نامه داشته باشند. در نسخه‌های دیگر تمام ویدیوها عمومی است.

c01f373c-cf1a-4dd9-b1f1-f007cde75468-620x372

سوانتی می‌گوید: «وقتی که ما شروع به ساخت این دستگاه کردیم Persicope و Meerkat وجود نداشتند. من فکر کردم که مردم می‌خواهند زندگی‌شان را به اشتراک بگذارند اما شاید دوست نداشته باشند که آن را همه ببینند.»

تکنولوژی دوربین 4G می‌تواند جوری به کار گرفته شود که حرفه‌ها نیز از آن استفاده کنند. مانند تیم‌های ضربت پلیس که می‌توانند تصاویر خود را از خیابان به مرکز کنترل خود ارسال کنند. یا شرکت‌های اتوبوس‌رانی که می‌توانند تصادف‌ها و جرائم ماشین‌های خود را ضبط کنند.

دوربین EE همچنین می‌تواند ویدیوها را با ۶۴ گیگابایت مموری داخلی خود ضبط کند و یک کیس محکم دارد که تا ۶۰ متر زیر آب دوام می‌آورد. همچنین این دوربین می‌تواند عکس‌هایی با کیفیت ۱۳ مگاپیکسل بگیرد.

اَپ Skeegle سه امکان اصلی دارد: پخش ویدیو زنده، بازپخش تمام ویدیوهای شخص و حلقه‌ها که اجازه ساخت و مدیریت دسترسی گروه‌ها را می‌دهد.

همین که یک حلقه دوستان با استفاده از کانتکت‌های گوشی ساخته شود؛ صاحب دوربین می‌تواند بلافاصله با فشار دکمه «broadcast» برای آن‌ها تصاویر زنده ارسال کند. هر پخش زنده می‌تواند ۱۰ دقیقه ادامه یابد.

این دوربین ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) شروع به فروش خواهد کرد و قیمت آن ۱۰۰ یورو اگر با EE قرارداد داشته باشید و 300 یورو به همراه یک ثبت‌نام در این شبکه تلفن‌همراه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH