پروژه‌ای بزرگ از Beats که اپل آن را کنسل کرد!

«Beats» قرار بود که خانه شما را از نوعی اسپیکر وایرلس پر کند که مستقیما به شبکه‌های پخش موسیقی آنلاین وصل می‌شوند. هرچند بعد از اینکه اپل این شرکت را خرید این پروژه کنسل شد؛ یا اینکه برای مدت نامعلومی دچار وقفه شده است.

beats

طبق گفته‌ها شرکت Beats، برنامه‌ای برای ارایه یک اسپیکر وایرلس بزرگ برای هالِ خانه در اواخر سال پیش داشته و سپس قرار بوده آن را با اسپیکرهای کوچک‌تر برای آشپزخانه و اتاق‌خواب تکمیل کند. این برنامه احتمالا یک بازار درحال‌ گسترش و ارزشمند را ایجاد می‌کرد که آن‌ها را در رقابت مستقیم با شرکت «Sonos» (که طبق تخمین‌ها امسال در حدود ۱میلیارد دلار از فروش خود درآمد خواهد داشت) قرار می‌داد. همچنین کمپانی‌های دیگری مانند «سامسونگ» به دنبال این تکنولوژی هستند.

طبق گزارش‌ها، این محصولِ شرکت Beats نتوانست به کارکرد مناسب برسد. در حالت دقیق‌تر، Beats می‌خواست که تمام این اسپیکرهای بی‌سیم را خودش طراحی کند که در این مسئله به مشکل خورد. اپل اما (احتمالا در اجماع با مدیران ارشد Beats) این پروژه را به تعویق انداخت. طبق گزارشات، Beats قصد داشته که نمونه اولیه این اسپیکر را با قیمتی حدود ۷۵۰ دلار آمریکا به فروش برساند. این اسپیکر همچنین می‌توانست همزمان با سایر اسپیکرهای وایرلس یک آهنگ را اجرا کند یا به سادگی آهنگ‌ها را از طریق NFC و با تماس بدنه به گوشی بخواند.

حالا تقریبا ثابت شده که هدف اصلی اپل از خرید این شرکت در درجه اول سرویس پخش موسیقی آن‌ها (و البته یک‌سری از کارکنان ارشد این شرکت) بوده است. اینکه اپل برای تجارت سخت‌افزار Beats چه برنامه‌ای دارد، هنوز مشخص نیست. در این مدت، تعداد زیادی از محصولات جدید از طریق برند Beats منتشر نشده و اکثر محصولات تازه شامل رنگ‌های جدید هدفون است. کنسل شدن این پروژه، که ممکن بود یک دریچه کسب‌ درآمد جدید به سمت این برند محبوب باز کند، به نظر برنامه‌ اپل برای دست‌کم گرفتن بخش سخت‌افزار Beats را نشان می‌دهد («تیم کوک» سال پیش به نیویورک تایمز گفت که شما از این برند خرید می‌کنید اما نه بخاطر چیزی که هست؛ بلکه برای چیزی که می‌تواند باشد!). اما این بخش سخت‌افزار است که پول در می‌آورد. هدفون‌ها تجهیزات محبوبی هستند و Sonos هم مسلما کسب و کار خوبی دارد. احتمالا حالا که همه چیز در دستان اپل است؛ یک تلاش دوباره برای ساخت اسپیکرهای وایرلس نتیجه بهتری خواهد داد.

2 در مورد “پروژه‌ای بزرگ از Beats که اپل آن را کنسل کرد!”

  1. بالاخره به تعویق انداخت اون هم بخاطر کارآیی نداشتن یا کنسل کرد؟ سه تا جمله مختلف تو یک مقاله!

    1. محمد روزبه

      «هرچند بعد از اینکه اپل این شرکت را خرید این پروژه کنسل شد؛ یا اینکه برای مدت نامعلومی دچار وقفه شده است.» اون «یا» نقش کلیدی رو بازی می‌کنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH