آی‌فون 6 یا سری گلکسی نوت سامسونگ؟ مسئله این است…

دنیای اسمارت فون‌های بالارده عجیب است. دنیایی که هر اسمارت فون بعد از ورود خود قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی دارد که همچون ستاره‌ای در آسمان رویا‌های فرد می‌درخشد و وی دوست دارد تا از نسخه قبلی به محصول جدید مهاجرت کند اما انتخاب بین یک یا دو گزینه نیست. پرچم‌داران، اسمارت فون‌های بالارده، اندروید، iOS، کلاسی که سیب گاز زده دارد و… همه و همه فاکتور‌های بسیار میسری در انتخاب یک اسمارت فون هستند.

iphone-6-plus-vs-samsung-galaxy-note-4-teaser

در این موارد مذکور طراحی و شکل شمایل کلی گوشی نیز بسیار اهمیت دارد و برخی به قابلیت‌های نرم افزاری اسمارت فون‌ها اهمیت می‌دهند. در دنیای فعلی هر اسمارت فون بالارده‌ای قابلیت‌های خاص خود را دارد که شاید چنین چیزی را در سایر اسمارت فون‌ها نتوانیم مشاهده کنیم. اما آن چیزی که در حین انتخاب می‌بایست به طور حتم مورد توجه قرار دهیم، تمام مشخصات اسمارت فون مورد نظر و اسمارت فون‌های دیگری است که در دایره انتخاب ما قرار دارند زیرا برخی از یک ویژگی کاربردی بهره می‌برند که دیگری از آن بی‌بهره است و گاهی ممکن است وجود یک ویژگی شما را به سمت یک کمپانی دیگر هدایت کند.

Galaxy-Note-4-Review-(1)

اما اگر بین یک محصول قدرتمند نظیر سری نوت سامسونگ که صفحه نمایش بزرگ و با کیفیتی دارند و در مقابل از قابلیت‌های نرم افزاری بی شماری نیز بهره می‌برند و یا یک آی‌فون بسیار زیبا که کیفیت و کارایی آن برای همه افراد ثابت شده است گیر کرده‌اید و نمی‌دانید که کدام محصول انتخاب بهتری برای شما خواهد بود، در این مقاله تصمیم داریم تا با ذکر نکاتی انتخاب را برای شما ساده‌تر سازیم. این مقاله از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول مربوط به ویژگی‌هایی است که اگر قصد خرید آی‌فون 6 را داشته باشید و بخواهید که بی‌خیال گلکسی نوت شوید از دستشان خواهید داد و بخش دوم مقاله نیز به ویژگی‌هایی آی‌فون 6 مربوط می‌شود که اگر بخواهید به سراغ گلکسی نوت بروید از آن‌ها بی‌بهره خواهید بود (گفتنی است که ویژگی‌هایی که در خصوص گلکسی نوت گفته خواهد شد مربوط به تمام نسخه‌های آن است اما در مقابل تنها آی‌فون 6 را در نظر قرار داده‌ایم).

اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که گلکسی نوت نسبت به آی‌فون 6 دارد:

صفحه نمایش بزرگ

سری نوت سامسونگ دارای صفحه نمایش بسیار بزرگی نسبت به آی‌فون 6 است و به هیچ وجه صفحه نمایش 4.7 اینچی یک آی‌فون نخواهد توانست توجه شما را به خود جلب کند. با وجود این صفحه نمایش بزرگ فعالیت‌های مالتی مدیا نیز در این نمایشگر لذت بیشتری دارند و اگر شما بخواهید یک متن یا پیامی را تایپ کنید، بدون شک سری نوت سامسونگ راحت‌ترین امکان را در اختیارتان قرار خواهد داد زیرا در این صفحه نمایش بزرگ، دکمه‌های کی‌بورد نیز بزرگ‌تر خواهند بود و در نتیجه دیگر نیازی نیست که نگران بزرگی انگشت‌های خود برای تایپ کردن باشید زیرا تایپ کردن برای افرادی که انگشت‌های به نسبت بزرگی دارند، در آی‌فون 6 با اشتباهات بسیاری همراه خواهد بود.

دوربین

Galaxy Note 4 Review (11)

شکی نیست که دوربین آی‌فون 6 یکی از بهترین‌هاست و عملکرد خارق العاده‌ای دارد اما در بسیاری از بررسی‌های انجام شده نتیجه خبر از جزییات و رنگ‌های بهتر در تصاویری دارد که توسط گلکسی نوت 4 و یا گلکسی نوت اج ثبت شده است و اگر می‌خواهید با اسمارت فون خود عکاسی کنید، شاید سری نوت سامسونگ انتخاب بهتری باشند. البته عکاسی نیز در یک صفحه نمایش بزرگ، راحت‌تر و لذت بخش‌تر است.

قلم استایلوس

Galaxy Note 4 Review (17)

یکی از قابلیت‌هایی که شاید نتوان به این سادگی از آن گذشت مربوط به قلم هوشمند سری گلکسی نوت سامسونگ می‌شود که این غول کره‌ای در طول 5 سال گذشته نهایت سعی خود را کرده است تا عملکرد این قلم هوشمند را ارتقا دهد و در این زمینه موفق نیز بوده است. سری گلکسی نوت تماما از این نوع قلم‌های هوشمند استفاده می‌کند که کاربر از طریق آن‌ها می‌‌تواند استفاده راحت‌تر و البته حرفه‌ای‌تری از گوشی خود داشته باشد که آی‌فون 6 و حتی آی‌فون 6 پلاس از آن بی‌بهره هستند.

مالتی تسکینگ

Multi-tasking

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که سامسونگ چندین سال است بر روی آن کار می‌کند، به ویژگی مالتی تسکینگ یا همان نمایش دو پنجره در صفحه نمایش باز می‌گردد. این قابلیت باعث می‌شود که کاربر به سادگی بتواند دو کار را به صورت همزمان انجام دهد. برای مثال در بخشی از نمایشگر به مشاهده یک ویدیو بپردازد و در بخش دیگر آن به چت کردن با دوست خود مشغول باشد. البته همان طور که می‌دانید این ویژگی در گوشی آی‌فون 6 یکی از آرزوهای کاربران است که تاکنون محقق نشده است.

اپلیکیشن‌های گوناگون و البته رایگان

Galaxy Note 4 Review (29)

یکی از مزیت‌هایی که سری نوت سامسونگ دارند، به سیستم عامل آن‌ها باز می‌گردد. اندروید یک سیستم عامل دوست داشتنی است که قابلیت‌های زیادی دارد و از همه مهم‌تر اپلیکیشن‌های بسیاری نیز برای آن توسعه یافته است که هم از طریق گوگل پلی و هم از طریق فروشگاه نرم افزاری مختلف در اختیار کاربران گلکسی نوت قرار دارد. ویژگی دیگر به قیمت و تنوع این اپلیکیشن‌ها باز می‌گردد که اپلیکیشن‌های بسیار متنوعی برای این سیستم عامل عرضه شده است و البته بسیاری از آن‌ها نیز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند و اپلیکیشن‌های پولی نیز به نسبت قیمت پایین‌تری از اپلیکیشن‌های iOS دارند.

انتقال فایل به سادگی هرچه تمام

iPhone charge-970-80

خوب از طریق وای-فای که نمی‌شه، بلوتوث هم که ندارم، رم ریدر هم که کار ساز نیست، تنها من ماندم و کابل؛ شاید این جملات را تمام کاربران آی‌فون 6 هنگامی که می‌خواهند یک موسیقی را از کامپیوتر خود به گوشی انتقال دهند، زمزمه کرده‌اند و در واقع باید بگوییم که حق دارند زیرا انتقال فایل‌ به آی‌فون تنها از طریق کابل میسر است و در این صورت نیز شرایط سخت‌تر از کاربران اندروید است زیرا باید دست به دامان iTunes شوند.

اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که آی‌فون 6 نسبت به گلکسی نوت دارد:

سیستم عاملی به نرمی رویا

بر خلاف اغلب کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون، اپل از سیستم عامل اختصاصی خود برای آی‌فون‌هایش استفاده می‌کند که باعث می‌شود اگر از دوست داران iOS باشید، راهی جز مهاجرت به سمت اپل نداشته باشید. اما مهاجرت به این سیستم عامل نیز سرشار از لذت و آرامش خواهد بود زیرا هر دستوری بدهید سریعا و به روانی هرچه تمام‌تر اجرا خواهد شد و هیچ تاخیری را در این خصوص مشاهده نخواهید کرد. این در واقع رویایی است که کاربران اندروید فعلا به آن دست نیافته‌اند (البته کمی با اغراق).

حمل آسان

Apple-has-a-very-big-iPhone-now

در حال نزدیک شدن به روزهای گرم تابستان هستیم و بالطبع لباس‌های کمتری را نیز خواهیم پوشید و در نتیجه جیب‌های کمتر و شاید کوچک‌تری برای نگهداری وسایل خود خواهیم داشت. اما آیا قرار دادن یک اسمارت فون 4.7 اینچی و سبک وزن در جیب ساده‌تر است و یا یک گلکسی نوت بزرگ که در بین فبلت‌ها قرار می‌گیرد؟ بدون شک آی‌فون 6 یکی از خوش دست‌ترین اسمارت فون‌های موجود در بازار است که به سادگی می‌توانید با یک دست از آن استفاده کنید و حمل آن نیز ساده‌تر از گلکسی نوت 4 خواهد بود.

از آوای دلنشین موسیقی لذت ببرید

Outstanding-sound

آی‌فون‌های کمپانی اپل اغلب با وجود ظریف بودنشان اسپیکر بسیار خوبی را در خود جای می‌دهند و مهندسین این کمپانی در آی‌فون 6 تمام تلاش خود را کرده‌اند که تمام جزییات به بهترین شکل ممکن پخش شود و فعالیت‌های مالتی مدیا را در این محصول لذت بخش‌تر سازد.

سنسور اثر انگشت

iPhone6-23

سامسونگ در نهایت سنسور اثر انگشت خود را در گلکسی S6 ارتقا داد تا دیگر نیازی به سوایپ کردن (کشیدن انگشت از بالا به پایین) نداشته باشد و کاربر تنها با قرار دادن انگشت خود بر روی دکمه خانه قفل گوشی را باز کند اما فعلا آخرین محصول سری نوت سامسونگ از سنسور قبلی استفاده می‌کند که نیاز به سوایپ کردن انگشت دارد و با این اوصاف آی‌فون6 با آن سنسور اثر انگشت دوست داشتنی و سریع‌اش گزینه بهتری است.

پایداری و کیفیت اپلیکیشن‌ها

iPhone6-13

اگر بخواهیم یک مقایسه‌ای بین پایداری اپلیکیشن‌ها در اندروید و iOS برگزار کنیم، بدون شک اپل با فاصله زیادی این رقابت را از آن خود خواهد کرد. اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل iOS نسبت به اندروید پایداری بیشتری دارند و شاید بتوان گفت که تجربه کاربری در آن‌ها بهتر است.

مدیریت خوب باتری

Standby-battery-drain

یکی از مزیت‌هایی که آی‌فون 6 دارد، به مدیریت مصرف باتری باز می‌گردد. اپل به خوبی توانسته پردازش‌های دستگاه را در زمانی که نمایشگر خاموش است به حداقل برساند و این موجب می‌شود که شما با خیال راحت زمانی که باتری دستگاه کم است زنگ هشدار آن را تنظیم کنید و بخوابید و مطمئن باشید که دستگاه شما را از خواب بیدار خواهد کرد اما چنین شرایطی در گلکسی نوت شاید باعث شود که شما سر وقت از خواب بیدار نشوید (گوشی خاموش می‌شود).

iPhone6-26

همان طور که مطالعه کردید با مزیت‌های اصلی آی‌فون 6 و سری نوت سامسونگ آشنا شدیم. شما کدام یک را انتخاب می‌کنید و چرا؟ آیا سیب گاز زده و تجمل گرایی اپل دل شما را برده است یا بزرگی و تو چشم بودن گلکسی نوت؟

21 در مورد “آی‌فون 6 یا سری گلکسی نوت سامسونگ؟ مسئله این است…”

  1. با سلام منم تازگیا ایفون 6 گرفتم گوشیه قبلیمم نوت 2 بود واقعا ک خیلی خیلی ازش راضی بودم ایفون فقط اسمش بزرگه وگرنه چیزی نیس ب نظر من گوشی هرچقدر ک گرون تر و اسمش بزرگتر میشه باید امکاناتشم بیشتر بشه ن اینکه مثل ایفون محدود باشه.

  2. bkhoda i phone chizi nadare man har rooz ba i phone kar mkonam vali hich chize jalebi toosh nemibinam doosti k goft i phone 4s mese rooze avalesh kar mkone:bkhoda dooste man 5s dare hamash hange. man khodam note edge daram kheliam raziam awlie vaghean

  3. کاربر دون دیگو
    لطفا راجب مطلب مذکور کامنت بدید نه اینکه چرت و پرت بنویسید.با تشکر از شما.

  4. هم با سامسونگ کار کردم هم اپل، و مقایسه آن 100% اپل از همه لحاظ قوی تر و بهتر بود، بقیه نظرات یا از حسادت یا از روی نا آگاهی یا حتی اپل رو از دور دیدن نظر میدن..

  5. در واقع مقایسه اندروید با اپل مثل مقایسه ماشین چینی و اروپایی میمونه. ماشین چینی ارزونتر و ممکنه امکانات بیشتری داشته باشه. مثلا سوار شدن به ماشین از طریق سقف یا اینکه هر کسی بتونه بدون کلید وارد ماشین بشه و ماشین هم با هر سوختی کار کنه ولو اینکه نتونه درست راه بره. در مقابل گوشی های اپل مثل ماشین های اروپایی میمونن که همه چیز منظم – مرتب و مثل آدمیزاد سر جاش قرار گرفته و حس واقعی رانندگی رو به آدم منتقل میکنه.

    1. بردار عزیز چه ربطی داره اصلا گوشی های آیفون گوشی نیستن من خودم آیفون6sداشتم اصلا کارایی نداره الان نوت4 دارم خیلیم داضیم هم کارایی زیادی داره هم دوربینش بهتر از گوشی آیفون هستش پس الکی چیزی نگو لطفا

  6. سلام راستش ازخوندن برتری های آیفون مخصوصا باتری خنده ام گرفت یادوست نویسنده ما یاآیفون دوست 2آتیشه هستش یااصلا باآیفون تاحالا کارنکرده،راستش فرداصبح کنارآیفون که بلند بشی فکرنکنم آیفون زنده باشه ولی نوت فرداکه بلند بشی باصفحه زندهش زندگی به روزآدم می بخشه،راستش بقیه قدرت دربرابرآیفون هم نیازبگفتن نداره،من خودم هم4sآیفون و هم نوت4داشتم که باسندمحکمه پسندصحبت میکنم.

  7. ساحل پناهی

    ویژگی های ذکر شده برای 6 اپل اصلا قابل اهمیت نیست. مثل باتری که نوت 4 150000000 درصد بهتر از 6 اپل شارژ دهی می کند. یا سنسور اثر انگشت که نوت 4 هم داره. یا حمل آسان

  8. من به شخصا قابلیت های نوت سامسونگ رو برتر از ایفون6 دیدم.ویژگی هایی که ایفون داشت رو میشد نادیده گرفت یا از خیرشون گذشت(البته چون بحث انتخاب و خرید بود باید قیمت معقول تر سری نوت رو نسبت به ایفون6 ذکر میکردید)

  9. با این که سامسونگی نیستم ولی اگه بین این دوتا باید انتخاب بکنم به شخصه نوت 4 رو انتخاب میکنم چون ای فون داخل ایران زیاد کارایی نداره

  10. من نمیدونم شما چجوری باتری رو یک مزیت برای ایفون حساب کردید در حالی ک عمر باتری این دستگاه کمتره!!! درسته ک سایز دستگاها تفاوت داره اما در یک مقایسه کلی در مورد باتری زمان شارژ شدن و عمر هست ک مهمه

  11. بی شک نوت 4 خیلی بهتر از ایفون 6 است و من خودم نوت 4 دارم و از انتخابم خیلی راضی هستم. ایفون 6 بجز اون سیب پشتش چیز دیگه ای ندارد و شما فقط پول بیشتری پرداخت میکنید. ( البته این نظر شخصی من هستش و امید وارم دوستان اپلی ناراحت نشوند )

    1. ایفون ۶ یه چیزی داره که سری نوت هیچوقت نمیتونن اونو داشته باشن اونم پایداری هست ، سیستم ایفون بعد شش سال هنوزم متل روز اولش کار میکنه ولی الان کسی که گلکسی نوت۲ داره میتونه بگه گوشی من هنگ نمیکنه ؟؟؟ ولی خیلیا الان ایفون ۴ اس دارن و متل روز اول ازش کار میکشن دریغ از یک اخ و اوخ !

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH