چند حقیقت ساده که سازندگان تلفن همراه دوست ندارند شما از آن باخبر باشید!

بسیاری از افراد سعی می‌کنند در هنگام خرید اسمارت فون با اطلاعات دقیق وارد فروشگاه شوند و محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنند و عده‌ای نیز با یک کارت عابر بانک وارد مغازه موبایل فروشی می‌شوند و چون اطلاعات زیادی در خصوص گوشی مورد نیازشان ندارند، فروشنده نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند آن کارت بانکی مذکور را خالی کند.

Simple-truths-that-phone-makers-dont-want-you-to-know-about

راه‌های بسیار زیادی برای به دست آوردن اطلاعات فنی و تخصصی در خصوص اسمارت فون‌ها و دستگاه‌های مشابه وجود دارد که یکی از بهترینشان آی‌تی‌رسان و محتوای تخصصی آن است. پس برای این که بتوانید با اطلاعات علمی دقیق وارد فروشگاه شوید و دستگاه مورد نظر را خریداری کنید، دانشنامه الکترونیکی آی‌تی‌رسان مشخصات کامل تمام اسمارت فون‌های روز بازار را در اختیارتان قرار خواهد داد و بعد از انتخاب آن محصول نیز می‌توانید در صفحه آزمایشگاه بررسی تخصصی محصول مذکور را پیدا کنید و سپس با کوله باری از اطلاعات و البته پول وارد موبایل فروشی‌ها شوید! اما با این وجود همچنان فروشندگان ترفند‌هایی دارند که اصلا دوست ندارند از آن‌ها با خبر شوید. در ادامه تصمیم داریم تا با قابلیت‌هایی آشنا شویم که کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون مانور زیادی بر روی آن می‌دهند اما در واقع جزیائیاتشان مهم‌تر از خودشان هستند، پس همراه ما باشید.

دایره رنگی گسترده

Wide-display-color-gamuts

یکی از قابلیت‌هایی که تولید کنندگان اسمارت‌فون با کمک آن دوست دارند تا خریداران را شیفته محصول سازند، تمرکز بر روی طیف گسترده‌ای از رنگ‌هاست که نمایشگر می‌تواند نشان دهد اما در واقع شاید چندان هم تمرکز بر روی این موضوع مهم نباشد. چون برنامه‌ها و باز‌ی‌هایی که برای دستگاه‌های اندرویدی و… عرضه شده‌اند دارای یک دایره رنگی معمولی هستند و در واقع بیشتر از آن چندان هم نیاز نیست (منظور از گستره طیف رنگی این است که دستگاه می‌تواند رنگ‌های بسیار زیادی را که ترکیبی از sRGB و یا همان رنگ‌های اصلی هستند، نمایش دهد).

مقایسه دوربین‌ها به صورت کاملا ابتدایی

Cherry-picking-camera-samples

اغلب کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون در جریان معرفی محصول جدید خود اقدام به قرار دادن نمونه تصاویر ثبت شده توسط محصول خود در کنار رقیبان قدر بازار می‌کنند و نهایت سعی را نیز دارند که تصویر ثبت شده توسط اسمارت فون خود را بسیار بهتر از تصاویر ثبت شده توسط محصولات دیگر جلوه دهند. در واقع این کار چندان هم منطقی نیست. برای مثال در تصویر بالا Jeff Bezos در حال معرفی آمازون فایرفون است و دوربین آن را با گلکسی S5 و آی‌فون 5s که هر دو محصول در زمینه عکاسی بی‌رقیب بودند مقایسه می‌کند و نتیجه نیز کاملا غیر منطقی است.

زاویه دید گسترده در دوربین سلفی

Wide-angled-selfie-cameras

اغلب کمپانی‌ها در پرچم‌داران خود سعی دارند تا کاربران دوست‌دار سلفی را شیفته دوربین سلفی دستگاه خود کنند. آن‌ها بر این باور هستند که در دوربین خود توانسته‌اند از یک لنز وایدتر استفاده کنند و در نتیجه افراد بیشتری در سلفی‌ها جای می‌گیرند. البته شاید این ویژگی برای برخی افراد جالب باشد اما در واقع عملا چندان هم کاربردی نیست. برای مثال افرادی که چندان با سلفی رابطه خوبی ندارند به هیچ وجه از این ویژگی استفاده نخواهند کرد و حتی افرادی هم که تصاویر سلفی زیادی می‌گیرند، با سایر دوربین‌ها نیز می‌توانند چنین کاری را انجام دهند و ویژگی مذکور تنها زمانی به درد خواهد خورد که بخواهید چند فرد را در تصویر سلفی خود جای دهید. البته روی دیگر سکه نیز جالب است. جایی که کمپانی‌های تولید کننده هیچ اطلاعاتی در خصوص برخی از محصولات خود که زاویه دید دوربین جلویی آن‌ها کوچک است، نمی‌دهند و در واقع ارایه اطلاعات در خصوص آن را به کاربران فراموش می‌کنند!

سنسور اثر انگشت

Swipe-type-fingerprint-scanners

سنسور اثر انگشت بر روی اسمارت فون‌ها عموما به دو شکل است. یا کاربر انگشت خود را بر روی سنسور قرار می‌دهد و عمل قفل گشایی گوشی انجام می‌شود و یا اینکه کاربر می‌بایست انگشت خود را بر روی سنسور بکشد که نوع اول بسیار بهتر و راحت‌تر از نوع دوم است. در نوع دوم کاربر در هر بار استفاده می‌بایست انگشت خود را به درستی بر روی سنسور بکشد و در کاربری‌های روزانه این موضوع اصلا جالب نیست.

به‌روز رسانی نرم افزاری

Limited-software-updates-support

شاید یکی از اصلی‌ترین مشکلات اسمارت فون‌های اندرویدی به آپدیت آن‌ها باز گردد. اغلب اسمارت فون‌های اندرویدی با وجود اینکه برای مثال اندروید M عرضه شده است، اما همچنان از نسخه‌های بسیار قدیمی نظیر جیلی‌بین استفاده می‌کنند که این موضوع در برخی از کمپانی‌ها کمتر به چشم می‌خورد. برای مثال برخی کمپانی‌ها بعد از انتشار نسخه رسمی و جدید اندروید هرچه سریع‌تر آن را برای دستگاه‌های خود عرضه می‌کنند و البته سعی دارند که در مقابل، گوشی‌های قدیمی خود را نیز به این نسخه ارتقا دهند اما برخی دیگر چندان عجله‌ای در این خصوص ندارند.

6 در مورد “چند حقیقت ساده که سازندگان تلفن همراه دوست ندارند شما از آن باخبر باشید!”

  1. چندبار بهت انداختن.بعدش هم سازندگان موبایل چه ربطی به فروشندگان موبایل داره.این اراجیف رو از کجا برداشتی آوردی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH