شخصی در فرانسه یک بره‌ چند صد میلیونی را تصادفا خورد!

cute-lamb

یک بره پرورش‌یافته در آزمایشگاهی متعلق به طرح تحقیقاتی چند صد هزار دلاری موسوم به “گوسفند سبز” در فرانسه به طور تصادفی به شام یک خانواده تبدیل شد! این حیوان که رابی نام داشت، بخشی از یک پروژه بزرگ تحقیقاتی بود که هدف آن یافتن راه درمانی برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی بوده است که بنا بر گزارش منتشرشده در روزنامه فرانسوی Le Parisien پاییز گذشته به طور مشکوکی به کشتارگاه منتقل‌شده و از آنجا به دست یک مصرف‌کننده از همه جا بی‌خبر رسیده است. رابی سال 2014 متولد شده بود و مادرش توسط محققان تحت دست ورزی ژنتیکی قرار گرفته بود که طی آن DNA عروس دریایی در سلول این گوسفند جای گذاری شد تا باعث شود فرزند متولد‌شده از این گوسفند، یعنی رابی، بتواند پروتئین ویژه‌ای را بسازد که خاصیت فلوئورسنت داشته باشد و پوست آن شفاف شود. هدف دانشمندان از ایجاد این ویژگی‌ها در بدن رابی این بوده که بتوانند راحت‌تر رد مواد شیمیایی تزریق شده به گوسفند را پیدا کنند.

پلیس فرانسه گزارش می‌دهد که این گوسفند سال گذشته توسط تعدادی از کارکنان آزمایشگاه که هنوز نام و سمت آن‌ها در گروه تحقیقاتی تا زمان دادگاه فاش نخواهد شد، به‌صورت مخفیانه به یک کشتارگاه فروخته‌ شده و بعد از آن از سرنوشت رابی اطلاعی در دست نیست. هنوز مشخص نیست که رابی بیچاره خوراک چند نفر شده است اما پزشکان اطمینان می‌دهند که مصرف گوشت آن به‌جز ضرر مالی بزرگی که برای دولت داشته است، برای کسی مشکل‌ساز نخواهد بود! با این‌ وجود همچنان تحقیقات برای پیدا کردن مصرف‌کننده یا مصرف‌کنندگان نهایی این بره ادامه دارد.

اما مجازاتی که در صورت محرز شدن جرم برای عاملان این کار خرابکارانه تعیین خواهد شد، پرداخت چیزی در حدود 75 هزار یورو پول و همچنین تحمل یک سال حبس خواهد بود. با اینکه نمی‌دانیم چه کسانی رابی را خورده‌اند اما مطمئنیم غذای متفاوتی را امتحان کرده‌‌اند؛ خوراک بره با ژن عروس دریایی!

نکته: تصاویر موجود در این مطلب هیچ‌کدام مربوط به رابی فقید نیستند!

3 در مورد “شخصی در فرانسه یک بره‌ چند صد میلیونی را تصادفا خورد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH