مقایسه سامسونگ گلکسی اس۶ و اس۶ اکتیو: تفاوت‌ها در چیست؟

gs6-active-gs6 [800x600]

شاید زمانی که به نام این دو تلفن نگاهی بیندازید، متوجه تفاوتی نشوید اما کافی‌ست یک‌بار آن‌ها را در کنار هم ببینید تا پی ببرید تفاوت از زمین است تا هوا! یکی بدنه‌ای دارد ساخته‌شده از شیشه و فلز و دیگری انگار همین الان از جعبه‌ ابزار درآمده است. اما خوشبختانه سامسونگ در بخش مشخصات سخت‌افزاری فرق چندانی بین این دو برادر نگذاشته و به‌جز در چند ویژگی خاص در سایر موارد کاملا مشابه هستند.

اما اگر می‌خواهید بدانید که تفاوت این دو تلفن در چیست، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ظاهر و بدنه

در نگاه اول تشخیص این دو برادر از هم چندان دشوار نیست. ظاهر قاب پشتی تلفن‌ها کاملا باهم فرق می‌کند و دیگر خبری از آن تلفیق زیبای شیشه و فلز نیست! تغییرات دیگری نیز مشاهده می‌شود، مثل‌ اینکه دکمه پاور در نسخه اکتیو در بخش کناری تلفن و بالای آن قرارگرفته است که باعث شده تا دکمه‌های کم‌ و زیاد کردن صدا کمی پایین‌تر بیایند. اما دکمه اختصاصی “Active button” در بالاترین نقطه واقع‌ شده است.

بیش‌ترین تغییر در جلوی تلفن می‌تواند جایگزینی دکمه هوم و حسگر اثر انگشت با سه کلید فیزیکی پلاستیکی بدقواره باشد. آخرین تغییر در ظاهر S6 Active نیز انتقال جک هدفون به بالای تلفن و همچنین جابجایی بلندگوها به پشت گوشی است.

بدنه این گوشی حالا کاملا از پلاستیک و لاستیک ساخته‌شده که قابلیت ارتجاعی فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهد. همچنین قاب‌های بیرون آمده و بافت ضخیم پشتی این نوید را به شما می‌دهد که با یک تلفن جان‌سخت سر و کار دارید که در مقابل فشارهای فیزیکی به‌سادگی عقب نمی‌نشیند. دیگر از قاب بیرون آمده دوربین در سطح پشتی تلفن هم خبری نیست. در کل Galaxy S6 Active  ضخیم‌تر، بزرگ‌تر و سنگین‌تر از نسخه عادی اس6 است.

gs6-active-gs6-front-bottom [800x600]

این همه وزن اضافه این خوبی را به همراه دارد که اس6 اکتیو در مقابل آب، گرد و خاک و ضربه مقاوم شده است که این قابلیت‌ها را در نسخه استاندارد تلفن نمی‌بینیم. البته شما هنوز هم می‌توانید با خرید قاب‌های مخصوص هر سه این قابلیت‌ها را به اس6 معمولی خود اضافه کنید، اما مطمئنا نتیجه کار به‌خوبی اس6 اکتیو نخواهد شد و علاوه بر آن حالا یک تلفن بسیار بزرگ، سنگین و بد ریخت خواهید داشت که از حس‌گر اثر انگشت آن هم نمی‌توانید استفاده کنید.

ویژگی‌های سخت‌افزاری

برخلاف تفاوت‌های فاحشی که در خارج از تلفن‌ها دیدیم، داخلشان تقریبا شبیه هم است. هر دو نسخه اس6 ما دارای پردازنده هشت هسته‌ای مشابهی هستند که 3 گیگابایت حافظه رم هم آن را همراهی می‌کند. دوربین 16 مگاپیکسلی نیز تغییری نکرده و مدل‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی برای هر دو در دسترس است. قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ سریع هم در دو تلفن وجود دارد.

اما بزرگ‌ترین تغییر در این بخش می‌تواند باتری آن‌ها باشد که نسخه اکتیو یک باتری 3500 میلی‌آمپری دارد در حالی که اس6 عادی از باتری 2550 میلی‌آمپری استفاده می‌کند. درنهایت با توجه به اینکه سایر مشخصات سخت‌افزاری کاملا مشابه هستند، می‌توان عمر باتری طولانی‌تری را از S6 Active انتظار داشت.

عملکرد و نرم‌افزار

البته که در ظاهر دو تلفن کاملا متفاوت هستند و هرکدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند، یکی زیبا و شکننده و دیگری زمخت و جان‌سخت، اما زمانی که پای عملکرد به این مقایسه باز شود واقعا تفاوت خاصی بین این دو مدل احساس نمی‌شود. نرم‌افزار استفاده شده در اس6 و اس6 اکتیو مشابه است و در انجام وظایف هر دو فوق‌العاده هستند. جفتشان می‌توانند تصاویر محشری با دوربین 16 مگاپیکسلی خود ثبت نمایند و آن‌ها را به بهترین شکل توسط نمایشگر با کیفیت QHD به شما نشان دهند.

پس با انتخاب هرکدام از گوشی‌های اس6 و اس6 اکتیو به این فکر نخواهید کرد که شاید با انتخاب این تلفن ویژگی‌های خاصی را از دست داده‌اید که با انتخاب مدل دیگر می‌توانستید به آن‌ها دست یابید. دیگر به شما بستگی دارد که یک نوع تجربه کاربری را با کدام جنس بدنه بخواهید امتحان کنید.

2 در مورد “مقایسه سامسونگ گلکسی اس۶ و اس۶ اکتیو: تفاوت‌ها در چیست؟”

    1. محسن محسنی

      بیش‌ترین تغییر در جلوی تلفن می‌تواند جایگزینی دکمه هوم و حسگر اثر انگشت با سه کلید فیزیکی پلاستیکی بدقواره باشد.
      پاراگراف 4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH