نینتندو در حال تلاش برای جذاب کردن بازی‌های موبایلی

nintendo-mobileبرخی از توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی، ترجیح می‌دهند تا گیم‌های خود را برای طیف خاصی از مخاطبان بسازند. برای مثال برخی از توسعه دهندگان موبایلی به دنبال ساخت بازی‌هایی هستند که طراحی ساده و مفرحی داشته باشند که در نتیجه آن بازیکنان می‌توانند هر زمان و در هرکجا به‌راحتی آنها را اجرا کنند. برخی دیگر از توسعه دهنگان هم به ساخت محصولات ویژه کودکان تمرکز کرده‌اند و این درحالیست که عده‌ای دیگر از بازی‌سازان عناوینی را برای بازی‌خورهای حرفه‌ای تولید می‌کنند.

در هر حال، پس از مدتی هنوز خبری از برنامه نینتندو برای ساخت بازی‌هایی برای گروهی خاص از مخاطبان نشده است. در یک سوال و جواب که اخیرا انجام شده، سخنگوی این شرکت Satoru Iwata به این نکته اشاره کرده که قصد ساخت بازی‌هایی را دارد که صرف نظر از تجربه بازی و جنیست بازیکنان و از همه مهم‌تر فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف، برای همه جذاب باشند.

همچنین بنظر می‌رسد برخی از توسعه دهندگان مانند Square Enix هزینه‌ای بین ۱۰ تا ۲۰ دلار را برای بازی‌های موبایلی خود دریافت می‌کنند و این چیزی نیست که نینتندو بخواهد به آن برسد. نظر این شرکت در اینباره اینگونه بیان شده: «ما در حال تلاش هستیم تا اپلیکیشن‌هایی را بسیازیم که برای همه مردم جذابیت داشته باشند، بنابراین بازی‌های ما مبلغ کمتری را از کاربر درخواست می‌کنند ولی این مبالغ توسط کاربران به طور گسترده‌تری پرداخت خواهند شد.»

بر اساس خبری که در اوایل سال میلادی جاری منتشر شد، نینتندو برنامه‌ای دارد تا به بازار بازی‌های موبایلی هم وارد شود. این شرکت با کمپانی ژاپنی DeNA  وارد همکاری شده تا بازی‌های مورد نظرش را برای موبایل‌ها بسازد. آخرین موردی که در اینباره شنیده‌ایم، این است که نینتندو در حال پیدا کردن ایده‌هایی است تا عنوانی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد و سپس آیتم‌هایی را به صورت پرداخت درون برنامه‌ای در آنها قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH