مزیت‌های مرورگر مایکروسافت Edge برای جایگزین شدن با گوگل کروم

Edge-1200x800از خاکستر مرورگر اینترنت اکسپلورر، مرورگری جدید به‌نام مایکروسافت اج پدید آمده که تماما می‌توان آن را مروگری جدید دانست که برای ویندوز ۱۰ آماده گشته. هنگامی که برای اولین بار این مرورگر به صورت آزمایشی مورد بررسی کاربران قرار گرفت، با نام پروژه اسپارتان شناخته می‌شد و طرح‌های اولیه آن در تبلت‌ها واقعا جذاب به نظر می‌رسید، اما در آن زمان به دلیل وجود باگ‌های بسیار زیاد و ویژگی‌های اندک نمی‌توانستیم این مرورگر را در استفاده‌های روزمره جایگزین گزینه‌های کنونی مانند گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس کنیم.

به هر حال در هفته جاری، مایکروسافت در نهایت نسخه کامل‌تری از مرورگر مورد بحث را منتشر کرد که حالا می‌تواند نام Edge را در کنار رقبای بزرگش جا بیاندازد.

در اولین دقایقی که شروع به استفاده از مرورگر Edge می‌نمایید، در کنار گزینه‌های مختلف، یک تم تیره رنگ جذاب را خواهید دید و اسکرول نرم و روان در صفحات توجه‌تان را جلب خواهد کرد. ویندوز در همخوانی استفاده از ترک‌پد نمی‌تواند در حال حاضر تجربه کاری مک را برایتان به ارمغان بیاورد، اما گار از نظر بهینه بودن بخواهیم به موضوع نگاه کنیم، ممکن است این مشکل بیشتر نرم افزاری باشد تا سخت افزاری.

اسکرول کردن صفحات وب، چه با ترک‌پد صورت گیرد و چه با صفحات لمسی، بسیار روان و بدون وقفه خواهد بود و این موضوع را نویسنده TNW در هنگام کار با مرورگر Edge در سرفیس پرو ۳ بیان کرده است. علاوه بر این ممکن است که استاندارهای جدید اپلیکیشن‌های گسترده مایکروسافت در این بخش به کمک مرورگر یاد شده بیایند.

اینترنت اکسپلورر که به صورت پیشفرض در نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ نصب شده، در بخش اسکرول کردن واقعا نرم و روان عمل می‌کند، اما باز هم نسبت به مرورگر جدید Edge عقب‌تر است.

کروم، فایرفاکس و اپرا نیز با فاصله کمی پس از Edge در بخش نرمی و روانی اسکرول صفحات وب قرار دارند. اگر شما از جمله افرادی هستید که از رایانه‌های تبدیل شونده بهره می‌برید، این مرورگر می‌تواند حالت خود را بین سبک لپ‌تاپی و تبلتی به‌خوبی تغییر دهد.

کارایی روان در هنگام بارگذاری صفحات وب نیز به‌خوبی دیده می‌شود. این نسخه از اسپارتان، بسیاری مشکلات رندر کردن وب که اغلب در اینترنت اکسپلورر با آنها مواجه می‌شویم را ندارد و بنظر می‌رسد که بارگذاری صفحات وب نسبت به هر مرورگری که تاکنون با آن کار کرده‌ایم در مرورگر Edge سریع‌تر است.

Cortana-1200x1047علاوه بر موارد فوق، نویسنده TNW در تجربه کاربری خود از این مرورگر می‌گوید که استریم ویدیو با کیفیت 1080p و حتی 4K بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و حتی نسبت به گوگل کروم در انجام اینکار باتری کمتری مصرف می‌کند.

تنها چیزی که جای خالی‌اش در مرورگر جدید مایکروسافت به‌خوبی حس می‌شود، یک پلتفرم برای افزونه‌ها و الحاقات نرم افزاری است. بسیاری از افراد در انجام امور روزمره خود، به چنین افزونه‌هایی نیازمند هستند، اما مایکروسافت قول داده که این بخش نیز به سرعت از راه خواهد رسید.

در حال حاضر، مرورگر Edge علی‌رغم اینکه ویژگی‌های درونی بسیاری دارد، خیلی سبک است. حالت مطالعه بدون ایجاد مزاحمت از نسخه‌های اولیه این مرورگر در آن گنجانده شده بود و این مورد یکی از ابزارهایی است که برای کاربران تبلت‌ها و دانش آموزان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.‌

نوار جستجو نیز حالا کاربردی‌تر شده و نتایج را به طور مستقیم بر اساس عبارات مورد جستجو و بدون نیاز به باز کردن کامل موتور جستجوگر، نمایش می‌دهد. این درحالی‌ است که یکپارچه شدن با دستیار صوتی کورتانا نیز یافتن نتایج را بسیار آسان‌تر کرده.

البته هنوز تعدادی باگ وجود دارند که انتظار می‌رود پیش از عرضه نسخه نهایی، همگی آنها رفع شوند. مثلا هنگامی که بخواهید تب جدیدی را در یک پنجره جدید باز کنید، مشکلاتی را مشاهده خواهید کرد و همچنین نمی‌توان از موتور جستجوی بینگ به گوگل سوئیچ کرد.

اما حتی با وجود چنین مشکلاتی که پیش از انتشار نسخه نهایی به آنها اشاره نمودیم، تجربه کاری با هسته اصلی مرورگر Edge، نسبت به رقبا قدرتمندش بسیار خوب ارزیابی می‌شود و این بدان معناست که افرادی که اقدام به خرید یک رایانه جدید می‌کنند، بلافاصله نیازی به نصب مرورگر دیگری نخواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH