بهترین تجربه وب‌گردی با Opera Mobile 12.1

اگر از کاربران مرورگر اپرا باشید، حتما مطلع هستید که چند روز است نسخه بتای 12.1 اپرا برای PC عرضه شده است. دیروز این نسخه برای اندروید نیز عرضه شد اما نسخه تست نبوده و به صورت کاملا رسمی عرضه شده است.

اپرا موبایل جدید بالاخره حمایت خود را از فناوری SPDY اعلام کرد و در این نسخه به طور رسمی از آن پشتیبانی می‌شود. SPDY پروتکل اختصاصی گوگل است که گوگل ادعا دارد این پروتکل حدود 23 درصد سریع‌تر از پروتکل HTTP می‌باشد (اپرا در این پروتکل توجه ویژه‌ای به اینترنت موبایل داشته است)، البته مرورگر‌های دیگر اندروید نظیر کروم و فایرفاکس نیز قبلا از این فناوری پشتیبانی می‌کردند.

ویژگی دیگر اپرا موبایل 12.1، امنیت بسیار زیاد آن حین وب‌گردی می‌باشد. زمانی‌که شما به وب‌سایتی مراجعه می کنید اپرا با سیستم هوشمند خود و بدون افت سرعت سایت مربوطه را چک می‌کند و در‌صورتی‌که فعالیت مشکوکی مشاهده کند به شما هشدار می‌دهد.

اپرا نسخه PC از چندین نسخه قبل ویژگی Opera Turbo را به مرورگر خود اضافه کرده بود که در صورت فعال کردن آن صفحات وب به صورت مستقیم از سرور اپرا باز می‌شد و تنظیم کیفیت عکس ها نیز دست کاربر بود، در نتیجه سرعت مرور صفحات وب افزایش می‌یافت. حالا این ویژگی  که به نوعی بنیان‌گذار آن در میان مرورگرها همین اپرا بود و حالا بر روی مرورگر Kindle Fire و نوکیاهای ویندوز موبایل و S40 نیز پیاده‌سازی شده است، در اپرا موبایل 12.1 جای داده شده است.

در نهایت بهینه‌سازی‌هایی در ویژگی‌های HTML5، امکانات CSS و WebSockets نیز صورت گرفته است.

به شما توصیه می‌کنیم اگر کاربر اپرا هستید حتما نسخه خود را به‌روز کنید و اگر کاربر اپرا نیستید حتما این نسخه جدید را امتحان نمایید. به احتمال زیاد راضی‌تان می‌کند!

دانلود Opera Mobile 12.1 از گوگل پلی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH