به‌روزرسانی جدید برای +Xperia Z3 منتشر شد تا مشکل داغ کردن آن را برطرف کند!

چند وقتی است که مشکل داغ کردن بیش‌ از حد پردازنده‌های اسنپدراگون 810 ساخت کمپانی کوآلکام، برخی کمپانی‌های بزرگ سازنده تلفن‌های هوشمند را نگران کرده است. سونی نیز که در پرچم‌دار جدید خود +Xperia Z3 و همچنین Xperia Z4v که به‌زودی معرفی خواهد شد، از این پردازنده استفاده کرده است حالا به فکر راه چاره افتاده. امروز یک به‌روزرسانی جدید برای +Z3 در برخی کشورها در دسترس قرار گرفت که به گفته سونی می‌تواند تا حدود زیادی مشکل داغ کردن این تلفن را برطرف نماید.

این به‌روزرسانی که با کد 28.0.A.7.24 منتشر شده؛ حجمی در حدود 70 مگابایت دارد. اگر این به‌روزرسانی برای گوشی شما در دسترس قرار گرفته باشد می‌توانید آن را با مراجعه به بخش تنظیمات تلفن یا از طریق رایانه دریافت نمایید.

gsmarena_001 (1)

اینکه چگونه این به‌روزرسانی دمای تلفن هوشمند شما را هنگام انجام وظایف سنگین کاهش می‌دهد هنوز مشخص نیست و سونی در این رابطه صحبتی نکرده است؛ اما ساده‌ترین راهی که به ذهن ما می‌رسد این است که احتمالا سونی سرعت پردازنده را کاهش می‌دهد و کمی به قدرت پردازنده گرافیکی می‌افزاید.

اچ‌تی‌سی نیز مشکل مشابهی را در تلفن One M9 دارد و تلاش کرد تا با یک به‌روزرسانی و آرام کردن پردازنده‌های خشمگین مدل 810، کمی دستگاه را خنک کند؛ اما بنا بر گزارش‌های رسیده چندان در این زمینه موفق نبوده است و کماکان مشکل باقی مانده است. این کار اچ‌تی‌سی تنها باعث شد تا امتیاز One M9 در بنچمارک‌ها کاهش پیدا کند.

حتما می‌دانید که به دلیل همین مشکل در پردازنده‌های اسنپدراگون 810 بود که ال‌جی مجبور شد تا از مدل 808 استفاده نماید و داغ نکردن گوشی در دست کاربر را بر امتیاز بیشتر در بنچمارک‌ها ترجیح دهد. جالب است که هنوز کمپانی سازنده این پردازنده‌ها یعنی کوآلکام به‌طور رسمی این مشکل محصولش را تایید نکرده است!

2 در مورد “به‌روزرسانی جدید برای +Xperia Z3 منتشر شد تا مشکل داغ کردن آن را برطرف کند!”

  1. ای لعنت ب این کوالکام ک این برندارو بدبخت کرد!!!!
    کوالکام الان ک تایید نمیکنه وقتی 820 رو معرفی کرد اون موقع میگ اره 810 داغ میکرد ولی این جدیده ن!!
    حالا ببین!

  2. طبق تستها و فیلمهای مقایسه که با گوشیهای دیگه گرفتن z3+ از s6 هم حتی در حین انجام کار مشابه خنک تره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH