اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده، سامسونگ و Oppo را به دادگاه کشاند!

کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون نظیر سامسونگ و Oppo سعی دارند خود را از تولید کننده‌های اندروید (OEM) جدا کنند. در کنار طراحی متفاوت اسمارت فون‌ها، چنین کمپانی‌هایی در زمینه قابلیت‌های نرم افزاری نیز سعی در متفاوت نشان دادن خود دارند و البته شاید خیلی هم بی‌راه نباشد که بگوییم تاکنون نیز توانسته‌اند قابلیت‌های نرم افزاری خوبی را در محصولات خود بگنجانند. البته این درحالیست که بسیاری از مشتریان چنین برنامه‌هایی را تنها در جهت تبلیغاتی می‌دانند و باور زیادی بر کارایی آن‌ها ندارند.

Oppo

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در چین مردم بر روی چنین اپلیکیشن‌هایی اهمیت زیادی قایل نیستند و به همین دلیل است که کمپانی‌هایی نظیر Oppo و سامسونگ کمی برای آن‌ها خسته کننده شده است و در واقع مردم چین چندان دل خوشی از اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده ندارند و به همین دلیل دست به دامان دادگاه شده‌اند.

بر اساس شکایتی که کشور چین در خصوص اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده سامسونگ و Oppo کرده بود دادگاه اعلام کرده است که گلکسی نوت 3 و Oppo Find 7 دو اسمارت فونی هستند که اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده زیادی بر روی آن‌ها وجود دارد و اغلبشان نیز قابل حذف کردن نیستند. طبق گفته کمیسیون حمایت از مصرف کنندگان شانگهای آن‌ها توانسته‌اند حدود 71 اپلیکیشن از پیش نصب شده بر روی محصولات Oppo بیابند که این عدد برای یک اسمارت فون واقعا زیاد است و 44 اپلیکیشن نیز بر روی گلکسی نوت 3 قرار دارد. Tao Ailian مدعی شده است که برخی از این اپلیکیشن‌ها ممکن است که بتوانند اطلاعات کاربران را نیز سرقت کنند.

دادگاه از هر دو کمپانی خواسته است که گزارشی را در خصوص این که کدام اپلیکیشن‌ها قابل پاک سازی و کدام یک غیر قابل حذف هستند را منتشر کنند و در ضمن آن دستور العمل حذف کردن برنامه‌ها را نیز ارایه دهند و همچنین اینکه اپلیکیشن‌های مذکور چه میزان از فضای ذخیره سازی دستگاه را به خود اختصاص می‌دهند. هر دو کمپانی دو هفته وقت دارند که دفاعیه خود را در این خصوص ارایه دهند.

1 در مورد “اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده، سامسونگ و Oppo را به دادگاه کشاند!”

  1. هههههههههههههههههههه
    دم همه چینیا گرم! ایولا ایولاااا
    حرف دل منو زدن
    والا داغونمون کردن با این چرندیات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH