ضرر 259 میلیون دلاری اچ‌تی‌سی در سه ماهه دوم 2015

چه کسی فکرش را می‌کرد؟! ضرر پشت ضرر، زیان پشت زیان! آیا این یک پایان تلخ برای یکی از مطرح‌ترین کمپانی‌های دنیا است؟ طی آخرین اخبار و بررسی‌های صورت گرفته، کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی به دلیل فروش کم محصولاتش در 3 ماه دوم سال 2015، باز هم ضرر بسیاری را محتمل شده است. HTC_Desire_816_2این کمپانی که چند وقتی دچار مشکلات مالی شدید شده است، برای بقا خود، چندی پیش از بسیاری از هزینه‌هایش کاست تا شاید در کنار بقا بتواند به روزهای خوبش برگردد، اما اوضاع چندان خوب هم پیش نمی‌رود؛ بعد از این‌که اچ‌تی‌سی در سه ماه اول ابتدای این سال میلادی کمی توانست سودآوری داشته باشد، حالا گزارشی از میزان درآمدش در سه ماه دوم داشته است که این آمار نشان‌دهنده اوضاع بسیار بد این کمپانی در حال حاضر است.

اچ‌تی‌سی موفق شده است تا در سه ماهه دوم سال جاری، به درآمد 33.01 میلیارد دلار (دلار تایوان) دست پیدا کند که با 1 میلیارد و 76 هزارم دلار ایالت متحده برابر است. البته، مسئولان این شرکت نیز این موضوع را پیش‌بینی کرده بودند و اکنون نیز این موضوع رخ داده است. (هر چند که این میزان کمی با پیش‌بینی‌ها متفاوت است) در کنار درآمدها، این کمپانی هزینه‌هایی هم داشته که در کنار کسر مالیات‌ با زیان خالص 8.03 میلیارد دلار تایوانی (که با 259 میلیون دلار آمریکا برابر است) مواجه شده است. حال اگر به سه ماهه اول امسال بنگریم، این کمپانی توانسته بود به سود خالص 11.6 میلیون دلار دست پیدا کند، بنابراین ارزش سهام این کمپانی با سرعت بسیار زیاد رو به افول است.

بیاید به گذشته‌ نزدیک نگاهی بیاندازیم: در ماه مارس بود که اچ‌تی‌سی از نسل جدید سری وان با نام M9 پرده برداشت و بعد از فروش نه چندان خوبش (به دلیل مشکلات پردازنده، دوربین و طراحی تکراری) به سراغ چند محصول دیگر رفت و از چند گوشی قدرتمند دیگر از جمله وان M9 پلاس و وان ME پرده برداشت، اما آن‌ها نیز نتوانستند به این کمپانی کمکی بکنند و همین موضوع سبب زیان 259 میلیون دلاری این کمپانی شده است.

اما اچ‌تی‌سی هم به تکاپو افتاده و هرطور که شده سعی در این دارد که بتواند در پرچم‌دار بعدی خود از تمام توانش بهره ببرد. شایعات حاکی از آن هستند که قرار است تا این کمپانی از سری هیرو پرده بردارد که علاوه بر دوربین قدرتمند از طراحی متفاوت نیز بهره می‌برد. ما امیدواریم تا این کمپانی به رقابت برگردد تا بر جذاب‌تر شدن دنیای فناوری کمک بکند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

5 در مورد “ضرر 259 میلیون دلاری اچ‌تی‌سی در سه ماهه دوم 2015”

  1. با وجود علاقه خاصم به اچ تی سی به نظرم هی اسمارتفون بده بیرون نمیتونه فروششو بیشتر کنه!
    به نظرم یه کار اساسی نیاز داره تا برگرده.
    مثلا اخراج کردن مدیر عامل اچ تی سی خانم وانگ.
    اخه یه خانمو چه به این کارا!!!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH