آیا یک پیراهن می‌تواند موجب کاهش وزن شود؟

کاهش وزن آرزوی دیرینه بسیاری از افراد است. خصوصا در این دوره و زمانه که ملت علاوه بر تحرک بسیار کم، هر چیزی هم که سر راهشان پیدا کنند، می‌بلعند! از سوسیس و کالباس گرفته که معلوم نیست از چه موادی و با چه روشی ساخته می‌شود، (من می‌دانم!) تا نوشابه و شکلات و شیرینی‌های مختلف و حتی برنج‌های غیر استاندارد! همه این‌ها موجب افزایش چشم‌گیر کالری دریافتی بدن و ظهور چربی‌هایی بدفرم در ناحیه شکم می‌شود. اکثر خوراکی‌هایی که نام بردم و من و شما با لذت نوش جان می‌کنیم، سرطان‌زا بودنشان کاملا اثبات شده‌است. بحث ما چربی‌های اضافی حاصل از آن‌هاست. برای آب کردن همین چربی‌ها مجبورید به سختی ورزش کنید و رژیم بگیرید.
اما آیا راه دیگری هم برای کاهش وزن وجود دارد؟ بله که وجود دارد! با ما همراه باشید تا بدانید.
یکی از ارمغان‌های قرن جدید، گجت‌های سلامتی و ابزارهای پوشیدنی هوشمند هستند. تاکنون درباره پیراهن‌های نایلونی هوشمند شنیده‌اید؟ این پیراهن‌ها از جنس نخ نقره‌اندود ساخته شده و می‌تواند میزان استرس، ضربان قلب، فشار خون، تنفس، فعالیت بدنی و … را اندازه‌گیری کرده و اطلاعات اصل را از طریق فرستنده‎‌هایی که در آن‌ها تعبیه شده، به اسمارت‌فون یا کامپیوتر مورد نظر بفرستند! ممکن است بگویید این‌ها فقط برای ورزشکاران حرفه‌ای هستند، اما باید خدمت‌تان عرض کنم که این پیراهن‌ها در دسترس بسیاری از افراد قرار دارند!
OMSignal-Smart-Shirtفقط فکرش را بکنید که پیراهن بعدی شما بتواند در امر کاهش وزن به شما کمک کند! محشر است! این بخش نوین از فناوری‌های پوشیدنی، شامل لباس‌هایی می‌شود که با سنسورهای مختلف یکپارچه شده است. سنسورهایی که به بررسی وضعیت سلامت بدن می‌پردازند. این سنسورها در درون الیاف پارچه کارگذاشته شده و اطلاعات را به چیپ‌های جاسازی شده در زیر لباس می‌فرستد. از آنجاست که می‌توان اطلاعات مختلف از جمله الگوهای تنفسی و سطح فعالیت بدنی را بصورت بی‌سیم به گوشی یا کامپیوتر مورد نظر فرستاد. در آینده فناوری‌های پوشیدنی به قدری پیشرفت می‌کنند که به محض دریافت کوچکترین داده مبنی بر اختلال در عملکرد بخشی از بدن شما، بلافاصله بصورت اتوماتیک، مشکل به دکتر متخصص آن بخش از بدن اطلاع داده خواهد شد. گرچه بعید می‌دانم با وجود مغز رباتیک گوگل، در آینده نیازی به دکتر باشد!
اما آیا یک پیراهن مدرن به شما در کاهش وزن‌تان کمک خواهد کرد؟ شاید! با پوشیدن پیراهن هوشمند، شما بدن خود را در اختیار سنسورهای مختلف قرار داده‌اید، سنسورهایی که می‌توانند هر از گاهی به شما اعلام کنند که تا چه حد دارای تناسب اندام هستید و آیا به اهداف برنامه بدنسازی خود نزدیک شده‌اید یا خیر. مثلا اگر شما برنامه‌ریزی کرده‌اید که روزانه 12000 گام بردارید، پیراهن هوشمندتان می‌تواند تعداد گام‌های شما را شمرده و اطلاعات حاصل را به تلفن همراه‌تان فرستاده و تعداد گام‌هایتان را به صورت گلنس روی صفحه اسمارتفون‌تان نمایش دهد! اگر به 12000 گام خود نرسیده‌اید، می‌توانید باز هم قدم بزنید تا این دوره 12000 تایی را تکمیل کرده و اندکی به فعالیت روزانه خود بیفزایید! این پیراهن هوشمند، به لطف سنسورهای فراوان داخل خود می‌تواند همانند مچ‌بندهای سلامتی، میزان کالری سوزانده شده را نیز برای شما محاسبه کرده و نمایش دهد.
دانستن میزان کالری سوزانده شده می‌تواند به شما کمک کند که بدانید چقدر به اهداف برنامه کاهش وزن خود نزدیک هستید. اخیرا تحقیقی بر روی 1685 نفر که همگی دارای اضافه وزن بودند، انجام شده‌ است. از این افراد خواسته شد که 6 ماه کالری دریافتی خود را محاسبه کرده و سپس فعالیت‌هایی متناسب با آن انجام دهند. نتیجه کار این بود که همگی وزنشان کاهش یافت! هرچه بیشتر این کار را کردند، وزن بیشتری از دست دادند. در حقیقت میزان کاهش وزن این افرادف به طور متوسط 2 برابر افرادی بود که بدون محاسبه کالری اقدام به لاغر شدن کرده‌بودند.
پس به نظر می‌رسد که یک پیراهن، زمانی که مجهز به فناوری‌های جدید حوزه سلامت و سنسورهای مختلف کنترل وضعیت بدن باشد، تاثیر بسزایی در کاهش وزن خواهد داشت!
نظر شما چیست؟ آیا با استفاده از این فناوری‌ها در زندگی موافقید یا ترجیح می‌دهید به شیوه سنتی رفتار کنید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH