AnTuTu امتیاز گلکسی Note 5 و گلکسی S6 Edge Plus را منتشر کرد

با نزدیک شدن به زمان معرفی دو محصول جدید کمپانی سامسونگ با نام‌های سامسونگ گلکسی Note 5 و گلکسی S6 Edge Plus هر روز بازار شایعات و اخبار این دو محصول داغ‌تر از گذشته می‌شود و اکنون نیز اطلاعاتی در خصوص قدرت سخت افزاری محصولات جدید این کمپانی منتشر شده است.

samsung-galaxy-note-5-evleaks

تاکنون شایعات و اخبار زیادی در خصوص مشخصات سخت افزاری این دو اسمارت فون منتشر شده که اکنون بر اساس گزارش AnTuTu می‌توان به عملکرد سخت افزاری آن‌ها نیز پی برد. البته باید در نظر داشت که عملکرد اصلی و دقیق این دو محصول بعد از زمان معرفی و عرضه آن‌ها مشخص خواهد شد اما گزارش‌های منتشر شده از سوی AnTuTu نیز جالب هستند.

بگذارید در ابتدا با مشخصات سخت افزاری شروع کنیم. AnTuTu اعلام کرده است که گلکسی Note 5 و گلکسی S6 Edge Plus هر دو سخت افزار تقریبا مشابهی با یکدیگر خواهند داشت و انتظار می‌رود که هر دو دستگاه از پردازنده اگزینوس 7420 استفاده کنند (همان پردازنده مورد استفاده در گلکسی S6 و گلکسی S6 اج) که 4 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار آن قرار گرفته است. یک دوربین 16 مگاپیکسلی در بخش پشتی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی نیز در بخش جلویی این دو دستگاه حضور دارند و همانند انتظارات AnTuTu اعلام کرده که هر دو گوشی از نسخه 5.1.1 اندروید (لالی‌پاپ) استفاده می‌کنند که در واقع آخرین نسخه از اندروید تا به امروز است.

بر اساس گزارش AnTuTu تنها تفاوت عمده این دو دستگاه در سایر نمایشگر آن دو است که گلکسی نوت ۵ نمایشگری 5.7 اینچی خواهد داشت (که گزارش‌های دیگر حکایت از سایز 5.66 اینچی این صفحه نمایش دارند) اما گلکسی S6 اج پلاس نمایشگری 5.5 اینچی خواهد داشت که هر دو وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل را ارایه خواهند داد.

نکته جالب در این خصوص به قدرت دو دستگاه باز می‌گردد که بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط AnTuTu گفته می‌شود گلکسی نوت ۵ در پایگاه داده AnTuTu امتیاز 69702 را کسب کرده است و رتبه گلکسی S6 اج پلاس نیز 68345 است. حال با در نظر داشتن این موضوع بیایید به اواسط ماه جولای، زمانی که AnTuTu لیست قدرتمندترین گوشی‌های نیمه اول سال را منتشر کرد باز گردیم. در آن لیست گلکسی نوت ۵ در بالاترین جایگاه قرار گرفته بود و امتیاز آن نیز 67520 بود که بعد از آن نیز گلکسی S6 اج با امتیاز 63910 در مقام بعدی قرار داشت.

حال اگر این اطلاعات دقیق باشند تنها تفاوت این دو محصول با سری گلکسی S6 به میزان حافظه رم آن‌ها باز می‌گردد که یک گیگابایت رم بیشتری بهره می‌برند که این میزان افزایش حاکی از رشد قدرت بسیار زیادی در آن‌ها بوده است. البته باید بدین نکته نیز توجه کرد که شایعات قبلی حاکی از استفاده این دو محصول از پردازنده اگزینوس 7422 بودند اما اکنون AnTuTu اعلام کرده است که پردازنده مورد استفاده در این دو دستگاه اگزینوس 7420 بوده است که کمی صحت این امتیازات بنچمارک را مورد شک قرار می‌دهد. اما بدون شک در روز 13 آگوست (2 مرداد) پرده از تمام راز‌های این محصولات برداشته خواهد شد.

2 در مورد “AnTuTu امتیاز گلکسی Note 5 و گلکسی S6 Edge Plus را منتشر کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH