چرا سامسونگ چند سنسور کاربردی را از پایین‌رده‌ها و میان‌رده‌هایش حذف می‌کند؟

سامسونگ یکی از غول‌های تکنولوژی در جهان است و گستره وسیعی از اسمارتفون‌‌ها را تولید می‌کند. این شرکت تصمیمات درست و غلط بسیاری را در چند سال اخیر اتخاذ کرده است. برخی از این تصمیمات نادرست عبارتند از حذف سنسو‌های نور محیط، چراغ نوتیفیکیشن و سنسور مجاورت.
همیشه‌، این چیزهای کوچک هستند که موجب لذت بردن شما از یک دستگاه می‌شوند، پس LED چشمک‌زن نوتیفیکیشن و سنسور خودکار تنظیم نور، موجب تجربه بهتر شما در استفاده از این دستگاه‌ها می‌گردد، که متاسفانه سامسونگ فعلا درحال حذف این‌هاست و به نظر می‌رسد این تصمیمات‌شان تصادفی نیستند! مثلا گلکسی E و J فاقد این سنسورها هستند، که بسیار عجیب است، چون این سنسورها بسیار ارزان هستند و برای تولید کننده ارزان‌تر هم تمام می‌شوند و واقعا قرار ندادن آن‌ها در گوشی، صرفه‌جویی چندانی برای شرکت محسوب نمی‌گردد.
اگر همین حالا به بازار بروید، می‌بینید که میان‌رده‌های سامسونگ بخش زیادی از بازار را اشغال کرده‌اند و البته روز به روز در حال بهتر شدن هستند، اما این واقعا خجالت آور نیست که سنسور تنظیم نور محیط را ندارند؟ این سنسور بسیار کاربردی است و موجب تنطیم نور صفحه نمایش گوشی بر اساس میزان روشنایی محیط می‌شود. این دستگاه‌ها ارزان هستند و مشتریانش با احتیاط به سمت آن‌ها می‌روند چرا که امکانات زیاد را با قیمت کم می‌خواهند اما این گوشی‌ها، با نداشتن این ویژگی‌ها مطمئنا در بازار پرهیایوی محصولات میان‌رده، محبوبیت‌شان کاهش می‌یابد! مثالی از این ماجرا، گلکسی A8 و A7 نسبتا گران‌قیمت است که در کمال تعجب باید بگوییم که LED نوت‍یفیکیشن ندارند! گوشی‌هایی که قیمتی بالای 1 میلیون و 100 هزار تومان دارند!
57گلکسی E5، میان‌رده محبوب سامسونگ،،پس از آپدیت شدن به اندروید نسخه 5 یا همان لالی‌پاپ، دیگر حالت outdoor را ندارد و سری J هم اصلا برنامه موزیک سامسونگ را به صورت پیش‌فرض ندارند! اما چرا سامسونگ این کار را با میان‌رده و پایین‌رده‌هایش می‌کند در حالی که فقدان LED چشمک‌زن یا سنسور نور محیط در نوت 4 دیده نمی‌شود؟! شاید سامسونگ می‌خواهد با این کار خود، مردم را به خرید محصولات بالارده و پرچمدار خود تشویق کند، اما به نظر من این استراتژی بسیار ابلهانه است، چرا که خریدار گلکسی J1، هرگز توان خرید گلکسی نوت 4 را ندارد، پس به سوی هوآوی می‌شتابد و با خرید یک آنر 3 سی، خیال خود را راحت می‌کند!
به نظر شما دلیل این کار عجیب سامسونگ چیست؟

9 در مورد “چرا سامسونگ چند سنسور کاربردی را از پایین‌رده‌ها و میان‌رده‌هایش حذف می‌کند؟”

  1. دوستان به نظرات همه احترام میزارم..اما اینو همه خوب میفهمیم که مقصر اصلی خودمون هستیم.ودلیلشم خیلی واضح هست.وقتی میبینه که این جماعتو هربلایی میخوان سرش میارن.یکی دم پس نمیده.خوب اونم میگه چرا من نکنم..تا اعلان میشه فلان چیز میخواد سال دیگه گرون بشه.ملت بی عقل میریزن توخیابون وحالا نخری کی بخر.بازارو غارت میکنن.قیمتم هیچ مهم نیست.

  2. سلام..منم یه جی سه دارم که متاسفانه امروزمتوجه شدم سنسورقطب نمانداره…عجب..اونوقت یه گوشی چینی داشتم که اون سنسورروداشت وخیلی هم قدیمی بود…ارن اولین واخرین باروم بودازسامسونگ استفاده میکنم???

  3. بله کاملا درسته.
    یکی دگ از ایراد های سامسونگ اینه که پشتیبانیش ضعیفه و برای گوشی هاش (حتی پرچمداراش) فقط دو سال آپدیت میده

  4. ستاره ی سهیل

    به نظر من هم این کار خیلی بده
    من قبلن s3mini داشتم و قطب نما داشت ولی الان j7 ۲۰۱۶ دارم ولی سنسور قطب نما نداره!!!!
    واین خیلی بده
    چون هر کس توانش مشخصه و کسی که j7میخره خب لابد نمیتونسته s8بخر۶ وگرنه عقلش میرسید که اون پرچمداره سامسونگه
    به نظر من سامسونگ باید به مشتری های متوسط ولی طرفدارش هم اهمیت بده مثل امثال بنده!!!!!

  5. خیلی از برند ها از لحاظ کیفیت, کارایی GPS ، دوام و سهولت تعمیر نتونستند پا به پای سامسونگ پیش بیان ، این موضوع خیلی ها رو به سمت این برند جذب کرده و خوب سامسونگ هم کمی از این موضوع سوءاستفاده می کنه و سعی می کنه مشتریاشو برای خرید مدل های گرون تر ترغیب کنه

  6. سلام به همه
    دوستان قیمت این سنسور ها اگه بسیار ناچیز باشه اما اگه اون رو در تعداد گوشی های تولید شده ضرب بکنیم سرمایه خیلی عظیمی میشه ، من هم به ازایی هر دستگاه ی که سنسور و …. نداره به سامسونگ لعنت میفرستم ، خدا رو شکر که توی گلکسی نوت ۷ تموم این سود ها رو به باد فنا داد، خخخ

  7. سلام من برای سامسونگ بسیار متاسفم چرا که فقط به خریداران رده های بالاتر اهمیت میده و به سود اوریش خب این یک نوع کلاهبرداریست من میخواستم یه گوشی سامسونگ مدل a5 بخرم خیلی مناسب هم بود ولی به محض اطلاع از حذف این چراغ چشمک زن که بسیار مهم هست دلسرد شدم اگه سامسونگ به فکر سود اوری و ترغیب برای خرید مدل های بالاتر هست ما هم متقابلا کم نمیاریم هواوی میخریم در حالی که این امکان در رده های پایینتر هواوی هم موجوده .و همانطور که شما گفتین این کار اتفاقا به ضررش تموم میشه و خریداران سراغ برند دیگر میروند!

  8. وقتی بخش زیادی از مردم به خاطر “سامسونگ بودن” گوشی میخرند و سامسونگ هم خودش اینو میدونه، از هزینه های گوشی کم میکنه و سود خودش رو بالا میبره.
    متاسفانه در مورد بالارده ها هم همینطوره، مثلا اس 6 مثل عدم امکان تعویض باتری و یا نداشتن پشتیبانی از کارت حافظه.
    وقتی یه شرکت از فروش خودش مطمئن هست ازین کارها میکنه چون سودآوری خودش در درجه ی اول اهمیت هست

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH