ZUK Z1 یک اسمارت فون چینی با پشتیبانی لنوو است که از USB Type-C بهره می‌برد!

با حضور USB Type-C در اسمارت فون‌های مختلف اکنون کمپانی‌ها در تلاش هستند تا این قابلیت را نیز در گوشی‌های خود قرار دهند که برای مثال می‌توان به حضور این قابلیت در وان‌پلاس 2 اشاره کرد و اکنون نیز یک محصول جدید با این پورت معرفی شده که این بار از سوی کمپانی ZUK برخواسته که یک کمپانی چینی است و توسط لنوو پشتیبانی می‌شود و البته نام این محصول نیز Z1 است.

Z1-ZUK2

Z1 یکی اسمارت فون اندرویدی است که در ماه جاری شاهد عرضه آن در چین خواهیم بود و قیمتی 284 دلاری خواهد داشت و این کمپانی در خصوص زمان دقیق عرضه این محصول اعلام کرده که به‌زودی شاهد ورود آن به بازار خواهیم بود و اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد. این محصول از قابلیت‌های جالبی بهره می‌برد که از این بین می‌توان به دکمه قدرتمندی که زیر نمایشگر 5.5 اینچی آن قرار گرفته است اشاره کرد.

این دکمه که ZUK آن را U-Touch می‌نامد با یک سنسور اثر انگشت ترکیب شده است که می‌تواند در 0.31 ثانیه عمل شناسایی را انجام دهد. اما نکته جالب در خصوص U-Touch به چندین عملکردی باز می‌گردد که درون آن قرار گرفته است و کاربران از طریق آن قادر خواهند بود تا اعمال دکمه خانه، بازگشت، منو، تغییر بین اپلیکیشن‌ها و مالتی تسکینگ را انجام دهند. برای این که به صفحه قبل باز گردید تنها کافی است که یک بار این دکمه را فشار دهید و برای اجرای صفحه خانه باید این دکمه را فشار داده و نگهدارید. دو بار لمس کردن دکمه U-Touch نیز اپلیکیشن‌های اخیر را به شما نمایش خواهد داد و با کشیدن انگشت خود بر روی آن نیز می توانید عمل مالتی تسکینگ را انجام دهید.

ZUK-Z1-by-Lenovo

همان طور که گفته شد بر روی Z1 پورت USB Type-C قرار داده شده اما این پورت کمی متفاوت‌تر از پورت‌های مشابه است و ZUK ادعا می‌کند که کاربران از طریق آن می‌توانند اطلاعات خود را با سرعت 500 مگابایت در ثانیه تبادل کنند که ده برابر سریع‌تر از USB 2.0 است.

در خصوص مشخصات نیز باید اعلام کنیم که Z1 از یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح 1920 در 1080 پیکسل بهره می‌برد و یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال نیز در بخش پشتی آن قرار گرفته است که در بخش جلویی دستگاه نیز شاهد یک دوربین 8 مگاپیکسلی هستیم. اسنپ‌دراگون 801 قلب تپنده این محصول است که هر هسته آن با فرکانس 2.5 گیگاهرتز می‌تپند و 3 گیگابایت حافظه رم نیز آن‌ها را یاری می‌کند. کاربران نیز قادر هستند تا اطلاعات خود را در حافظه داخلی 64 گیگابایتی دستگاه ذخیره کنند و یک باتری 4100 میلی‌آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز Z1 را تامین می‌کند. گفتنی است که ZUK یک رابط کاربری اختصاصی را بر روی اندروید لالی‌پاپ در این دستگاه قرار داده است.

نظر شما در خصوص ZUK Z1 چیست؟

1 در مورد “ZUK Z1 یک اسمارت فون چینی با پشتیبانی لنوو است که از USB Type-C بهره می‌برد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH