وبسایت آزمایشی اندروید توسط گوگل راه اندازی شد

مدتی هست که گوگل وبسایت آزمایشی کروم را دارد و در آن به نمایش برنامه‌های آزمایشی برای مرورگر خود می‌پردازد. ظاهرا نتایج حاصل از این کار، برای این کمپانی بزرگ آمریکایی بسیار رضایت بخش بوده است، چرا که هم اکنون خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر این که این غول جستجو به فکر ایجاد یک وبسایت آزمایشی برای سیستم عامل اندروید افتاده است. گفته می‌شود که نه‌تنها برنامه‌های متعلق به سیستم عامل اندروید، بلکه برنامه‌های مربوط به Android Wear نیز برای بررسی و آزمایش، در این وبسایت جدید قرار می‌گیرند.
Googles-Android-Experiments-630x354با راه اندازی این وبسایت جدید، گوگل قصد دارد اپلیکیشن‌ها و رابط‌های کاربری را به عموم معرفی کند، که تکنولوژی‌های آینده نگرانه در آن‌ها استفاده شده و شاید نبض آینده را در دست خود داشته باشند. در حال حاضر، 20 اپلیکیشن‌ در وبسایت جدید گوگل قرار دارد، که همگی اوپن سورس بوده و به توسعه‌ دهندگان اجازه می‌دهد که به الگوریتم‌ها و توابع درون آن‌ها دسترسی کامل داشته باشند و بتوانند با استفاده از آن‌ها، برنامه‌های مشابهی را طراحی کرده و توسعه دهند. مجموعه 20 تایی این اپلیکیشن‌ها گستردگی خوبی دارد و از برنامه‌های مخصوص تبلت‌ها همچون IOIO Plotter گرفته تا واچ‌فیس‌های (تصاویر زمینه ساعت‌های هوشمند) مختلف در بین آن‌ها به چشم می‌خورد.
همچنین اگر توسعه‌دهندگان بخواهند برنامه‌های تولیدی خود را بر روی این وبسایت قرار دهند، گوگل درخواست آن‌ها را می‌پذیرد. یکی از مسئولان گوگل در مصاحبه‌ای با تک‌کرانچ گفته است:

این اپلیکیشن‌ها در گوگل‌ پلی، دارای مکانی مختص به خود نخواهند بود، بلکه می‌توان آن‌ها را از ویترین دیجیتالی فروشگاه جستجو کرده و پس از یافتن، دانلود کرد.

1 در مورد “وبسایت آزمایشی اندروید توسط گوگل راه اندازی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH