همایش علمی آموزشی شبکه توسط شرکت مهندسی پاژ برگزار می‌شود

paj seminar2

چند روز پیش در سمیناری خبری که توسط شرکت مهندسی پاژ و در هتل اسپیناس تهران برگزار گردید، اهداف این شرکت از برگزاری یک همایش علمی آموزشی در شهریور ماه، تشریح شد.

دکتر احسان عماد، مدیر عامل پاژ در ابتدای این سمینار گفت: ما نیاز داریم که در یک فضای علمی و پژوهشی، قدمی جهت رشد شبکه برداریم. هدف ما از برگزاری این همایش، آن بخشی است که در آن تخصص و تجربه بین‌المللی داریم و می‌خواهیم در قالب یک همایش به مخاطبین خودمان انتقال دهیم. ما شرکت کردن در این همایش را برای دانشجوها، کارفرمایان شبکه و سازمان‌های دولتی و علاقه‌مندان ابتدا توصیه کرده و سپس از آن‌ها برای حضور دعوت می‌کنیم. علت هم این است که ما شش کارگاه تخصصی را در همایش خود گذاشتیم و بالغ بر ۱.۵ میلیارد تجهیزات شبکه را برای بازدید آن‌ها قرار دادیم و آشنایی و یادگیری افراد، هدف اصلی ماست.

paj seminar1

این سمینار برخلاف سایر سمینارها هیچ پنل تبلیغاتی ندارد؛ ما با مرکز علمی جهاد دانشگاهی کشور یک تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم و کسانی که در پایگاه‌های ما شرکت کنند، به آن‌ها گواهی مشترک با جهاد دانشگاهی و شرکت پاژ داده می‌شود.

جا دارد از سازمان‌های دولتی هم تشکر کنم، استقبال و کمک آن‌ها فراتر از انتظاری بود که ما داشتیم تا حرکتی که یک شرکت خصوصی انجام می‌دهد، توسط ارگان‌های دولتی به این شکل پشتیبانی شود.

برای آنکه نشان دهیم ما از این حرکت حمایت می‌کنیم، ۴ سکه بهار آزادی برای نفر اول، ۲ سکه برای نفر دوم و یک سکه برای نفر سوم در نظر گرفته‌ایم

ما در این همایش، در سه حوزه اصلی پذیرش مقاله داریم: ۱- در مباحث مربوط به voip، ویدئو کنفرانس و… ۲- درحوزه مربوط به امنیت اطلاعات ۳- حوزه مربوط به مرکز داده

همکاری ما با دانشگاه‌های کشور هم خیلی خوب و قوی بوده است. اساتید به نامی همچون آقای دکتر خونجوش از دانشگاه شیراز، سرکار خانم آدابی از دانشگاه آزاد شمال، دکتر شریفیان از صنعتی امیرکبیر و در کل سعی کردیم که از طیف‌های وسیعی از اساتید دعوت داشته باشیم تا مقالات را داوری کنند.

paj seminar5

برای آنکه نشان دهیم ما از این حرکت حمایت می‌کنیم، ۴ سکه بهار آزادی برای نفر اول، ۲ سکه برای نفر دوم و یک سکه برای نفر سوم در نظر گرفته‌ایم. فرمت ارسال مقالات هم در وب‌سایت قرار دارد.

زمانی که برای پذیرش مقالات گذاشتیم، تا اول شهریور ماه است. فعلا این تاریخ با توجه به میزان حجم رسیده مناسب مقالات، تمدید نشده است. محل برگزاری هم سالن همایش‌های برج میلاد است. سعی کردیم یک فضای حرفه‌ای و خوب برای دوستانی که شرکت می‌کنند، پیش‌بینی و حرکت مثبتی را انجام دهیم. هدف ما این است که مخاطبین خودمان را با فناوری‌های نوین آشنا کنیم که خیلی برای ما اهمیت دارد.

اکثر شرکت‌های تولید فناوری، در ایران دفتر مستقیم ندارند و یک عده واسطه هستند که شما هرچقدر فناوری قدیمی‌تری بخرید، منافع آن‌ها تامین می‌شود.

بسیاری از فناوری‌ها بیشتر از ۵ سال دوام نمی‌آورند و دایما در حال تغییر هستند. متاسفانه در یک بخش از کشور ما هنوز وقتی به برخی مناقصات در رده‌های مختلف نگاه می‌کنیم، مبتنی بر فناوری‌های چند سال قبل و رده خارج شده است که هنوز برای خرید آن‌ها درخواست داریم. ما می‌خواهیم به مخاطبین خودمان با نشان دادن تکنولوژی‌های جدید نشان دهیم که برای انتخاب خودشان یک تجدید نظر کنند و ببیننید که فناوری روز چی است.

paj seminar4متاسفانه یک مشکلی اینجا وجود دارد و این است که اکثر شرکت‌های تولید فناوری، در ایران دفتر مستقیم ندارند و یک عده واسطه هستند که شما هرچقدر فناوری قدیمی‌تری بخرید، منافع آن‌ها تامین می‌شود. نتورک و شبکه هم در خط مقدم این جریان قرار دارد. وقتی فناوری‌ها قدیمی‌تر هستند، ما نمی‌توانیم اتفاقات جدید را پیاده سازی کنیم و متاسفانه این مورد در کشور وجود دارد و ما می‌خواهیم به این موضوع یک تلنگری در حوزه آی‌تی بزنیم که این تکنولوژی‌ها و فرایندها است.

در روزگار قدیم‌تر، یک آنتی ویروس برای یک کامپیوتر کفایت می‌کرد اما امروزه آنتی ویروس تنها یک بخش از چرخه امنیت است. این اطلاع رسانی بر عهده شرکت‌های خصوصی و ماست که انشالا بتوانیم از این وظیفه‌ای که برای خودمان تعریف کرده‌ایم، بربیاییم. احسان عماد، در پایان اعضای اصلی شرکت را بدین شکل معرفی کرد: مهندس کاکایی رییس هیات مدیره، مهندس بابک عماد ریاست فروش شرکت، مهندس امیر دهقان ریاست بخش پشتیبانی از مشتریان و امور قراردادها و خانم میرزاخانی مشاور مطبوعاتی مجموعه.

paj seminar6

حمایت شرکت‌های دولتی از ما فقط معنوی بوده و به طور مثال اجازه دادند که پوسترها را در سازمان‌ها نصب کنیم و هیچ گونه حمایت مادی از ما انجام نشده است.

مدیر عامل پاژ در بخش پرسش و پاسخ، در ارتباط با سوال خبرنگار آی‌تی‌رسان درباره میزان و نحوه حمایت شرکت‌های دولتی از این همایش گفت: حمایت شرکت‌های دولتی از ما فقط معنوی بوده و به طور مثال اجازه دادند که پوسترها را در سازمان‌ها نصب کنیم و هیچ گونه حمایت مادی از ما انجام نشده است. مثلا مدیریت صنعتی استان فارس از ما حمایت کرده و پوستر همایش را در وب‌سایت گذاشته است؛ شرکت صنایع انفورماتیک وقتی دعوتنامه را برای آن‌ها فرستادیم، قبول کردند که در همایش شرکت کنند. ما از بانک آینده، گردشگری، سرمایه، شرکت نفت و فاوای سپاه در این همایش مهمان داریم. حتی از شهرداری‌های خیلی دور کشور نیز کارشناس اعزام شده است. برخی استانداری‌ها مثل گیلان نیز کارشناس اعزام کردند.

وی در پایان زمان دقیق برگزاری همایش را در بیست و پنجم شهریور ماه، ساعت ۸ صبح تا ۶ بعداز ظهر اعلام کرد و افزود که این گردهمایی بزرگ در دو بخش انجام می‌شود؛ یک قسمت سخنرانی، مقاله خوانی و سخنرانی برخی اساتید دانشگاه است و پس از آن و در بخش دوم، کارگاه‌ها به صورت هم‌زمان برگزار خواهد شد.

paj seminar3

لازم به ذکر است که علاقه‌مندان به حضور در این همایش، می‌توانند به سایت http://www.pec2015.com مراجعه کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH