اپ‌رسان: لذت تماس‌های صوتی و تصویری با Soma

برنامه‌های پیام‌رسان به طور کامل جایگزین پیامک شده‌اند و نمی‌توان فردی را یافت که با داشتن اسمارت‌فون در این شبکه‌های موبایلی عضویت نداشته باشد. در مدتی که از عمر همه گیر شدن این شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد نام‌ بزرگی چون ویچت وجود داشت که غزل خداحافظی را خواند و یا وایبر که دیگر محبوبیت گذشته را ندارد، تلگرام نیز که این روزها بر روی دور افتاده قابلیت‌های کلیدی چون تماس صوتی و تصویری را در بر نمی‌گیرد. اگر بخواهیم ادامه دهیم لیستی بلندبالا در این مورد تهیه می‌شود که بنا به دلایلی کامل نیستند و یا سرعت و امنیت کافی را در بر ندارند. در این بین برنامه‌های نوظهوری چون soma به‌تازگی در بین کاربران رشد یافته‌اند و با در بر داشتن امکاناتی چون تماس صوتی و تصویری و سرعت مناسب به کمک شما می‌آید.

می‌توانید این برنامه را از لینک زیر دریافت کنید:

bazar-logo

برای عضویت در سوما طبق معمول می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه خود و دریافت پیامک فعالسازی ثبت نام خود را کامل کنید، سپس وارد محیط ساده و بی‌رنگ و لعاب این برنامه می‌شوید که در عین سادگی، سرعت مناسبی هم دارد.

Screenshot_2015-08-15-20-25-43-253x450

در صفحه اصلی برنامه شاهد سه بخش Favorites، Chats و Contacts هستیم که در تمامی برنامه‌های پیام‌رسان مشترک هستند و نکته خاصی را در برندارد. برای شروع چت می‌بایست بر روی مخاطب مورد نظر کلیک کرده و بر روی بالن پیام تپ نمایید تا وارد محیط (باز هم ساده و خسته کننده) چت شوید. در این برنامه به جز ارسال پیام‌های متنی تنها قادر به ارسال فایل‌های تصویری هستید و دیگر نمی توانید همچون تلگرام انواع مختلف فایل‌ها را ارسال کنید که این نکته از نقاط ضعف بارز سوما است.

Screenshot_2015-08-15-20-30-51-253x450

سرعت ارسال و دریافت پیام‌ها مناسب ارزیابی می‌شود و مشکلی با اینترنت شبکه‌های موبایلی نیز وجود ندارد، به طور کلی رابط کاربری سبک و بی‌رنگ و لعاب این برنامه باعث گشته که در هر سخت افزار و سرعت اینترنتی مشکلی با ارسال پیام و اجرای برنامه نداشته باشید.

Screenshot_2015-08-15-20-31-36-253x450 Screenshot_2015-08-15-20-31-33-253x450

از مهم ترین امکانات این برنامه می‌توان به تماس صوتی و تصویری آن اشاره کرد که به نوعی برتری این برنامه نسبت به رقیبی چون تلگرام محسوب می‌شود. خوشبختانه در سوما هنوز محدودیتی در برقراری تماس‌های تصویری ایجاد نشده‌است و کاربران مشکلی از این بابت نخواهند داشت، کیفیت تماس‌های تصویری نیز در سطح متوسطی قرار دارد و بسته به سرعت اینترنت شما کیفیت متفاوتی را ارایه می‌کند. در بخش تماس صوتی نیز همانند سایر برنامه‌های پیام‌رسان همچون واتس اپ شاهد کاهش کیفیت و تاخیر هستیم که امری بدیهی است. در مجموع بخش تماس‌های صوتی و تصویری سوما مناسب ارزیابی می‌شود البته لازم به ذکر است که حجم اینترنت مصرفی در حین تماس‌های تصویری طبیعتا بالاست و هزینه بر خواهد بود.
Screenshot_2015-08-15-21-01-08-253x450 Screenshot_2015-08-15-21-01-51-253x450

در بخش تنظیمات Soma پنج گزینه وجود دارد و شرکت سازنده تصمیم داشته که با ساده کردن تنظیمات، سردرگمی کاربران را کمتر کند. در بخش Profile می‌توانید تصویر کاربری خود را تغییر دهید و یا نام نمایشی و شعار خود را دستخوش تغییر کنید. در قسمت Notifications قادر به تنظیم اعلانیه‌ها هستید و می‌توانید ویبره و یا صدای اعلان پیام‌ها را تغییر دهید همچنین امکان پیش نمایش پیام‌ها نیز وجود دارد. در منو Account بخش مهم Privacy قرار دارد که شما را قادر می‌سازد تا زمان آخرین فعالیت خود در سوما را مخفی کنید و یا Read Status خود را غیرفعال سازید. برای اطلاع از میزان استفاده و تعداد پیام‌های ارسالی و دریافتی هم می‌توانید به بخش Usage مراجعه کنید.

Screenshot_2015-08-15-20-31-51-253x450

در مجموع می‌توان از Soma به عنوان جانشین تلگرام یاد کرد و امکانات خاص آن به محبوبیت آن می‌افزاید هرچند که این برنامه آنچنان شناخته شده نیست و افراد کمی از آن استفاده می‌کنند و نیاز دارد تا با تغییراتی در رابط کاربری و افزودن استیکرها طرفداران بیشتری برای خود دست و پا کند.

com.instanza.baba_128x128

17 در مورد “اپ‌رسان: لذت تماس‌های صوتی و تصویری با Soma”

  1. سلام این برنامه برای من فعال نمیشه همش میگه تاریخ روی گوشیم صحیح نیست درصورتی که کاملا درسته چیکارکنم؟

  2. ایا میشه مث واتساپ برروی کامپیتر هم داشته باشیم مثلا من دارم با یک خط هم تو گوشی وهم رو کامپیوتر از طریق واتساپ وب استفاده میکنم ایا برنامه ای هست مثل واتساپ وب استفاده کنیم یا نهلطفا راهنمایی کند ممنون

  3. سلام، میشه جواب بدید لطفا من وقتی شماره وارد این برنامه میکنم تا عضو بشم سریع وارد برنامه میشه هیچ پیامکی نمیاد که شامل کد امنیتی باشه هر شماره دیگه ای هم وارد میکنم وارد میشه خیلی عجیبه هیچ رمزی نمیخواد اینطوری که هر کسی میتونه با شماره یه نفردیگه عضو بشه خوب میشه راهنماییم کنید..؟!!!!!!!!!!!

  4. چرا نمیشه تماس تصویری داشته باشیم,اتصال برقرار نمیشه,بوق میخوره تا طرف دکمه سبز رو میزنه قطع میشه

  5. با عرض سلام . برنامه خوبی هست ولی دوستم وقتی بامن تصوری تماس میگیره دیده نمیشه قطع میشه و همینطور من برای او دیده نمیشه میشه بگین از چی هست

  6. سلام خیر جاسوسی نیست اینها همش شایعه ساختع و پرداخته کسانی است توهم دارند همان بلایی سر تلگرام و وایبر و وی چت اوردند سر سوما هم می خواهند بیاورند ذهن جاسوسی بودن وبدبین کردن کاربران تا حالا هیچ سند مبنی بر جاسوسی بودن سوما منتشر نشده است

  7. آیا برنامه سوما جاسوسی هست بنظرتون تماس تصویری میگیریم اونا میبینن مارو لطفا راهنمایی کنید متشکرم

  8. تنها مزیت جالب و برترش نسبت به سایر برنامه های ارتباطی داشتن ظرفیت گروه با 500 نفر هست که این خیلی خوبه. اما اینکه نمیشه ویدئو ارسال کرد از معایب بزرگ و چشم گیر این برنامه س.

  9. کاملا مشخصه خواسته شبیه واتس اپ بشه! از لوگوش گرفته تا رنگ بندی و گزینها و محل قرار گیریشون….
    در کل خیلی هم امکاناتش کامل نیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH