اندروید و iOS همچنان می‌تازند!

Kantar World Panel، اخیرا با انتشار گزارشی بازار سیستم عامل‌های مختلف موبایل را نسبت به سال گذشته بررسی کرده است. براساس این گزارش در ایالات متحده سیستم عامل iOS توانسته نسبت به سال گذشته 14.2 درصد افزایش کاربر داشته و از سهم 21.5 درصدی سال گذشته به سهم 35.7 درصدی امسال برسد. از طرفی بازار آمریکا روی خوش به اندروید نشان نداده است و این سیستم عامل محبوب با کاهش فروش 8.9 درصدی روبه‌رو شده است و از سهم 66.4 درصدی بازار در سال گذشته به 57.5 درصدی در امسال افول کرده است. البته یکی دیگر از دلایل اصلی صعود iOS، سقوط RIM است که احتمالا کاربران سابق RIM به iOS روی آورده‌اند. یکی دیگر از نکات جالب این گزارش نیز صعود 0.2 درصدی ویندوز‌ فون در بازار آمریکا می‌باشد.

در بازار انگلستان هر دو سیستم عامل اندروید و iOS به ترتیب پیشرفت 4.8 و 9.9 درصدی نسبت به قبل داشته‌اند و حالا به ترتیب 58.2 و 28 درصد از بازار را در اختیار دارند. ویندوز فون نیز با پیشرفت 2.2 درصدی اکنون 4.2 درصد از بازار انگلستان را در اختیار دارد.

در نهایت با بررسی بازارهای 5 کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و استرالیا متوجه سقوط 0.8 درصدی iOS می‌شویم و در عوض صعود 16.2 درصدی Android خودنمایی می‌کند. در این بازارها ویندوزفون هم پیشرفت 1.8 درصدی داشته است.

به نظر شما با به بازار آمدن محصولات  متنوع خانواده نکسوس‌ها، لومیا‌ها و آی‌پدهای جدید، سهم هر سیستم عامل چه تغییری خواهد داشت؟!

[divide style=”2″]

با شرکت در مسابقه بزرگ آی‌تی رسان، شانس خود را برای بردن دو گوشی هوشمند ال‌جی امتحان کنید: شرکت در مسابقه

همچنین می‌توانید نخستین شماره از مجله الکترونیکی آی‌تی‌رسان را به طور مستقیم و رایگان از لینک زیر دریافت کنید.

 [download id=”15″]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH