چرا شیائومی یک تهدید بزرگ برای اپل محسوب می‌شود؟!

پاییز امسال iOS 9 منتشر می‌شود و در این نسخه از سیستم عامل، اپلیکیشن نقشه در آی‌فون‌های کمپانی اپل قادر خواهند بود تا مسیر وسایل حمل و نقل عمومی را نیز نمایش دهند اما در ابتدا این سرویس برای 10 شهر در کل جهان ارایه خواهد شد که این موضوع کمی در چین متفاوت است و اپل در 300 نقطه این سرویس را ارایه خواهد داد.

XiaomiApple-fullbleed

این خود نشانه‌ای از این است که اپل به چه میزان در بازار چین که یک بازار پر رونق برای آن محسوب می‌شود، با احتیاط عمل می‌کند و البته از گفته تیم‌کوک (مدیر عامل اپل) نیز بر می‌آید که این کمپانی تصمیم دارد چین را به بزرگترین بازار فروش خود تبدیل کند. اگر این گفته درست باشد، اپل می‌داند که به چه شکلی باید بازار را در اختیار خود بگیرد و با رقیب سرسختی همچون شیائومی رقابت کند.

شیائومی در سال 2010 در شهر پکن به وجود آمد و اولین اسمارت فون خود را نیز در سال 2011 عرضه کرد و بعد از سه سال توانست سومین کمپانی‌ شود که سهم فروش اسمارت فون‌ها را در بازار به دست آورده است و بعد از سامسونگ و اپل قرار گرفت. البته شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود 61 میلیون از تولیدات این کمپانی تنها در چین به فروش رفتند که تقریبا تمام تولیدات این کمپانی را محسوب می‌شود.

در غرب، کمپانی شیائومی به کپی کردن ظاهر آی‌فون‌ها و ارزان قیمت ساختن آن‌ها شهرت دارد و البته طراح اپل نیز در این خصوص اعلام کرده که این اقدام یک دزدی احمقانه به حساب می‌آید. گفته می‌شود که اسمارت فون‌های این کمپانی به کمک ظاهر خوب و فناوری‌هایی که دارند، باعث می‌شوند که جوانانی هم که قادر به خرید اسمارت فون‌های گران قیمت سامسونگ و اپل نیستند به سمت شیائومی بروند. این کمپانی اسمارت فون‌های اندرویدی تولید می‌کند و در آن‌ها از پردازنده‌های سریع و نمایشگر‌های باکیفیتی استفاده می‌نماید که در کنار آن‌ها شاهد پشتیبانی نرم افزاری مناسب نیز هستیم.

s-1-why-xiaomi-is-apples-biggest-threat-in-china-and-soon-everywhere-else

البته باید به این نکته نیز توجه داشت که هیچ کدام از ویژگی‌های محصولات شیائومی  باعث نشده است که سهم اپل در بازار چین کاهش یابد و بر کسی پوشیده نیست که آی‌فون‌های اپل محصولاتی قدرتمند و باکیفیت هستند که حس و حال لوکس بودن را القا می‌کنند اما در مقابل قیمت بالایی نیز دارند. در واقع در طول شش ماه گذشته اپل فروش بیشتری نسبت به شیائومی در بازار چین داشته است.

البته جاه طلبی شیائومی نیز در حال گسترش است و تصمیم دارد که بازار‌های خارج از چین را نیز تجربه کند و شاهد فروش هدفون و برخی وسایل جانبی این کمپانی در آمریکا و اروپا هستیم. البته شاید برایتان جالب باشد که کمپانی Xiaomi پتنت و طرح جدیدی ندارد و در واقع شاید بتوان گفت که تمام ایده‌های خود را از اپل و کمپانی‌های دیگر می‌گیرد. البته گویا هدف بعدی این کمپانی بازار هندوستان است، زیرا با عرضه گسترده اسمارت فون جدید خود با نام Mi4 در این کشور که یکی از مزیت‌های آن قیمت پایینش بود، توانست بازار این کشور را نیز هدف بگیرد. چندی پیش نیز این کمپانی به بازار برزیل حمله کرد و با قیمت 160 دلار Redmi 2 را به فروش رساند. (گفتنی است که خرید یک آی‌فون برای کاربران این کشور از طریق خرده فروشی‌ها بیش از 1000 دلار هزینه در بر دارد)

نظر شما در خصوص آینده کمپانی شیائومی چیست و آیا آن را یک تهدید برای میزان فروش اپل در چین می‌دانید؟

3 در مورد “چرا شیائومی یک تهدید بزرگ برای اپل محسوب می‌شود؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH