بررسی اپلیکیشن حسابداری شخصی هلو: پول‌هایت را به من بسپار!

بسیاری از افراد یادداشت کردن حساب کتاب‌های خود را کار سخت و خسته کننده‌ای می‌دانند و به همین دلیل اغلب از میزان دقیق دخل و خرج خود مطلع نیستند. اما حتما می‌دانید که بسیاری از افراد موفق در زمینه اقتصادی توصیه می‌کنند که میزان هزینه‌ها و درآمد‌های خود را در مکانی یادداشت کنید تا در مواقع بعدی نیز بتوانید به آن‌ها مراجعه نمایید. از آنجایی که تکنولوژی آماده است تا مسیر زندگی را ساده‌تر کند و افراد بتوانند هرچه سریع‌تر نیاز‌های خود را برطرف سازند به همین دلیل شرکت طرفه نگار نیز در صدد این برآمده است تا در کنار برنامه‌های حسابداری کامپیوتری، یک حسابدار نسبتا حرفه‌ای را نیز برای اسمارت فون‌ها ارایه دهد که این برنامه کاربردی، حسابداری شخصی هلو نام دارد.

sunway.holoo

به احتمال زیاد نام هلو را در زمینه برنامه‌های حسابداری شنیده‌اید، حال این یک نسخه رایگان و البته ساده‌تر از آن است که در اختیار اسمارت فون‌های اندرویدی قرار دارد و اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا به بررسی آن بپردازیم، پس همراه ما باشید.

حسابداری شخصی هلو برنامه‌ای کاربردی است که با وجود قرار گیری بخش‌های گوناگون در اپلیکیشن، رابط کاربری ساده‌ای دارد و دسترسی به بخش‌های آن آسان است. در اولین ورود به برنامه نیز آموزش‌هایی جهت آشنایی با آن صورت می‌گیرد که زیاد نیستند.

Screenshot_2015-08-24-19-27-27

اولین صفحه از حسابداری شخصی هلو به هزینه‌ها اختصاص دارد و شما می‌توانید با انتخاب گزینه “ثبت هزینه‌ جدید” یک هزینه جدید را وارد سیستم کنید و با لمس این گزینه نیز صفحه‌ای نمایش داده خواهد شد که در ابتدا می‌بایست مبلغ آن هزینه را وارد نمایید و سپس باید دسته‌بندی آن را انتخاب کنید. خود برنامه دسته بندی‌های نسبتا کاملی دارد و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید اما شما همچنین قادر هستید تا دسته‌بندی مورد نظر خود را نیز وارد این اپلیکیشن کنید.

Screenshot_2015-08-24-19-29-46

بعد از انتخاب دسته بندی نیز می‌بایست حساب مورد نظر خود را انتخاب کنید که به‌صورت پیش‌فرض در برنامه، حسابی تحت عنوان “حساب شخصی” قرار گرفته است که البته می‌توانید انواع حساب‌های مختلف را به آن بیفزایید. گزینه بعدی نیز در حین ثبت یک هزینه جدید “تاریخ رویداد مالی” است که هلو به صورت پیش‌فرض تاریخ روز جاری را قرار می‌دهد اما شما قادر هستید تا آن را تغییر دهید. بخشی نیز جهت توضیحات قرار داده شده است که از طریق آن می‌توانید اطلاعات مختلفی را در خصوص رویداد مالی قرار دهید.

گزینه بعدی در صفحه اصلی مربوط به درآمد است که می‌توانید درآمد‌های خود را وارد کنید و البته بخش بندی‌های آن نیز همانند آن چیزی است که در بخش هزینه‌ها توضیح دادیم.

Screenshot_2015-08-24-19-31-34

در سربرگ چک‌ها نیز شما قادر خواهید بود تا چک‌های خودتان را مدیریت کنید و البته در مواقع بعدی نیز می‌توانید حالت آن را به “پاس”، “برگشت” و یا “عودت” تغییر دهید. لیستی از بانک‌های مختلف ایران نیز در این بخش گردآوری شده است که از طریق آن می‌توانید بانک چک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

Screenshot_2015-08-24-20-28-54

چهارمین گزینه در سربرگ برنامه به اقساط مربوط می‌شود که از طریق آن قادر خواهید بود اقساطی را که هر ماه واریز می‌کنید وارد این سیستم نمایید تا محاسبات مربوط به آن‌ها نیز انجام شود. البته در این زمینه اپلیکیشن هلو اطلاعات نسبتا زیاد و البته کاملی را در خصوص قسط‌ها می‌خواهد که در این بین می‌توان به مبلغ کل اقساط، مبلغ هر قسط، بابت، تاریخ اولین پرداخت و میزان جریمه اشاره کرد که البته می‌توانید فرآیند بازپرداخت آن را نیز مشخص کنید. (هر 30 روز یک بار و…)

Screenshot_2015-08-24-19-31-54

آخرین سربرگ از این برنامه نیز مربوط به گزارش‌ها است و در این بخش تمام هزینه‌ها، درآمد، چک‌ها، اقساط و… جمع بندی و نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید گزارش‌های روزانه، ماهانه و یا در یک بازه زمانی خاص را تهیه کنید که البته محتوای مورد نظر شما به صورت یک نمودار نمایش داده خواهند شد.

Screenshot_2015-08-24-19-33-30

در بخش بالا صفحه نیز سه گزینه وجود دارد که یکی از آن‌ها مربوط به پیام‌ها است و دیگری به انتقال وجه بین حساب‌ها می‌پردازد. از طریق این گزینه می‌توانید مبلغی که در دنیای واقعی از حسابی به حساب دیگر انتقال داده‌اید را در حسابدار هلو نیز به همان حساب انتقال دهید.

Screenshot_2015-08-24-19-32-02

گزینه دیگر نیز در قسمت بالایی صفحه به بخش تنظیمات مربوط می‌شود که تنظیمات بسیاری از این طریق در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند حتی برای برنامه یک پسورد قرار دهند تا سایرین قادر به مشاهده اطلاعات آن نباشند. امکان تهیه فایل پشتیبان و یا حذف آن نیز وجود دارد.

Screenshot_2015-08-24-19-31-18

حسابداری شخصی هلو از یک کیبورد مجازی نیز بهره می‌برد که مناسب و کاربردی است و در خصوص ابزار‌هایی هم که چندان سازگار با زبان فارسی نیستند نیز راهکار‌هایی دارد.

Screenshot_2015-08-24-19-26-57

تقریبا همه چیز در این برنامه به خوبی پیش می‌رود و شاید بتوان گفت تنها مشکلی که ما در آن مشاهده کردیم تاخیر‌های بسیار مختصر در اجرای فرامین بود. شما می‌توانید از طریق لینک زیر فایل 2.4 مگابایتی برنامه را دانلود کنید.

bazar-logo

6 در مورد “بررسی اپلیکیشن حسابداری شخصی هلو: پول‌هایت را به من بسپار!”

  1. حسین زادسر

    با سلام وتشکر از تمامی فعالان نرم افزار هلو برنامه حسابداری شخصی برنامه ای عالی میباشد
    نظری به عنوان یکی از استفاده
    کنندگان
    ایتمی جهت دستی یا بدهی دفتری اگر اضافه شود بسیار کاربردی خواهد بود

  2. ۱_ محیط نرم افزار باید از اول طراحی بشه
    ۲_ بخش بدهی و بستانکاری باید اضافه شه هر کسی پول قرض میده و هم میگیره
    ۳_ شما پولی که تو جیبتون هست رو جزء حساب کتابتون نمیکنید باید تو بخش حساب ها یه حساب به نام کیف پول باشه که پول نقد تو جیبتون هم حساب کتاب داشته باشه
    ۴_ بخش مدیریت حساب ها باید اضافه بشه که بشه حساب اضافه کرد و حذف و ویرایش کرد و موجودی حساب رو دید و افزایش داد
    ۵_ تو بخش هزینه ها، هزینه ها باید به ترتیب اضافه شدن نمایش داده بشه نه بر حسب مبلغشون
    ۶_ بخش وام ها به دو بخش تقسیم بشه یه بخش ،بخش وام ها و بخش دوم پرداخت اقساط ک مبلغ قسط و دیرکرد و کدوم وام هست رو انتخاب کنی و پرداخت بشه
    امیدوارم ناراحت نشده باشید اگه نرم افزار این بخش هارو نداشته باشه به درد نمیخوره این نرم افزار رو منم میتونم طراحی کنم

  3. به نظر من یه مشکلی داره اونم اینکه امکان ایجاد طرف حساب نداره تا بتونی مثلا حسابات با دیگران رو توش وارد کنی

  4. بسیار کاربردی و عالی هستش از همه دست اندر کاران این برنامه بسیار سپاسگزارم 2 سالی هست استفاده میکنم خیلی کاربردی هست ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH