این 5 گوشی پرچم‌دار را از بازار نخرید!

bgدر آخرین هفته‎‌های فصل تابستان هستیم و بسیاری به دنبال خریدن یک پرچم‌دار هستند. در مطلب گذشته، از 5 پرچم‌داری که دارای ارزش خرید بالایی بودند، سخن گفتیم و  امروز، بر آن شدیم تا 5 پرچم‌دار را که در برابر بهای پرداختی ارزش خرید پایینی دارند، به شما معرفی کنیم تا از آن‌ها دوری کنید. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

اپل آیفون 6 پلاس 16 گیابایت

iphone_6_plus

اولین فبلت ساخت اپل با نام آیفون 6 پلاس، سال گذشته با قیمتی کهکشانی وارد بازار کشورمان شد! در حال حاضر برای به‌دست آوردن این محصول، باید نزدیک به 2.5 میلیون تومان را از جیب‌هایتان خارج کنید. محصولی که هیچ چیز خارق‌العاده‌ای را نصیب کاربر خودش نکرده و تنها تفاوت آن در سیستم عامل و لوگوی گاز زده سیبی است که بسیاری این پول را برای داشتن همان، می‌پردازند. این محصول شاید از دوربین و نمایشگر با کیفیتی بهره ببرد اما واقعا چرا باید این همه پول را صرف خرید نسخه 16 گیگابایتی آن (که فقط 11 گیگابایتش در دسترس است) کرد؛ در حالی که با پرداخت نصف این مبلغ نیز می‌شود فبلتی قدرتمند با محدودیت‌های کمتر و ارزش خرید بالاتر را خرید!

قیمت: حدود 2 میلیون و 450 هزار تومان

چرا این گوشی را نخریم؟

قیمت بسیار بالا در مقایسه با رقبای اندرویدی و ویندوزفونی
محدودیت‌های بسیار زیاد اپل در مقایسه با رقبا
حافظه داخلی کم و عدم پشتیبانی از حافظه جانبی
باتری با شارژدهی ضعیف

موتورولا دروید توربوdroid-turbo-review-623-80

موتورولا، هر ساله تعدادی گوشی قدرتمند را روانه بازار می‌کند. به واسطه عدم حضور رسمی این کمپانی آمریکایی، قیمت محصولاتش در کشور ما سر به آسمان می‌کشد! دروید توربو یکی از محصولات موتورولا است که از مشخصات نسبتا خوب و باتری با ظرفیت بالا بهره می‌برد ولی به دلیل مذکور، برای داشتن این گوشی، مجبور هستید بیش از 3 میلیون تومان ناقابل را از جیب‌تان خارج کنید. مبلغ هنگفتی که برای چنین محصولی که نه امکان ویژه‌ای دارد و نه کیفیت ساخت و طراحی‌اش چنگی به دل می‌زند، بسیار زیاد است و با مبلغی بسیار کمتر، می‌توانید حتی پیشرفته‌ترین محصولات اندرویدی بازار را بخرید!

قیمت: حدود 3 میلیون و 100 هزار تومان (به دلیل عدم حضور نمایندگی موتورولا در ایران)

چرا این گوشی را نخریم؟

قیمت بسیار بالا در مقایسه با رقبای اندرویدی، ویندوزفونی و حتی اپلی
عدم پشتیبانی مناسب در ایران

 بلک بری پورشه دیزاینP9981-Porsche-Design-Narenji1

کمپانی با سابقه کانادایی بلک‌بری هر سال محصولات لوکس و جذابی را روانه بازار می‌کند اما خریدن محصولات این کمپانی از جمله مدل Porsche Design، در کشورمان چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. محصولی که به بهانه لوکس بودن قیمتش سر به فلک کشیده است و قیمتی بیش از 3 میلیون تومان را یدک می‌کشد و این در حالیست که ویژگی خاصی ندارد و  از دوربین و سخت‌افزار خوبی نیز بهره نمی‌برد. دوربین این محصول 8 مگاپیکسل است و در کنار آن، یک نمایشگر کوچک 3.1 اینچی در پورشه دیزاین تعبیه شده است که برای چنین محصولی، خجالت‌آور است! این تمام ماجرا نیست و نرم‌افزار و باتری نیز از شرایط مطلوبی برخوردار نیستند، پس چرا باید برای داشتن چنین محصولی، بیش از ۳ میلیون تومان بپردازیم؟!

قیمت: حدود 3 میلیون تومان

چرا این گوشی را نخریم؟

قیمت بسیار بالا در مقایسه با رقبا
عدم پشتیبانی مناسب در ایران و محدودیت‌های زیاد!
دوربین نه‌چندان قدرتمند
باتری با شارژدهی متوسط
نمایشگر بسیار کوچک

آلکاتل وان تاچ آیدل ایکس پلاس  alcatel-one-touch-idol-x-plus

کمپانی فرانسوی آلکاتل شاید نسبت به سایر شرکت‌هایی که نام بردیم، در کشورمان ناشناخته‌تر باشد اما این دلیلی برای عدم تولید محصولات گران قیمت از سوی این کمپانی نیست! وان تاچ آیدل ایکس پلاس، بهایی بالاتر از 1 میلیون تومان دارد و با نمایشگر 5 اینچی Full HD و پردازنده مدیاتک خود که از هسته‌های قدیمی Cortex-A7 بهره می‌برد، ارزش خرید بسیار پایینی دارد و خرید تمام رقبایش عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد. به خصوص زمانی که بدانید سیستم‌عامل این گوشی اندروید 4.2 است و پشتیبانی خوبی هم ندارد، این موضوع بدتر نیز می‌شود. پس اگر به دنبال خرید پرچم‌داری با قیمت مشابه هستید، به هیچ وجه روی این محصول فکر نکنید!

قیمت: حدود 1 میلیون و 100 هزار تومان

چرا این گوشی را نخریم؟

ارزش خرید بسیار پایین
عدم پشتیبانی مناسب در ایران و محدودیت‌های زیاد!
دوربین نه چندان قدرتمند
باتری با شارژدهی متوسط
سخت‌افزار نه چندان قوی

Caterpillar S50 0002327_caterpillar-cat-s50-silverblack

کمپانی CAT در صنعت‌های مختلف، فعالیت بسیاری دارد! تخصص این شرکت در ساخت ماشین‌آلات است ولی هر از چندگاهی پا را فراتر از تخصص خود می‌گذارد و تلفن همراه نیز تولید می‌کند. یکی از مدل‌های تولید شده این کمپانی با نام Caterpillar S50 در کشور ما نیز به فروش می‌رسد اما با قیمتی بسیار زیاد! این مدل که بیش از 1 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد، از بدنه‌ای مقاوم و ضد آب و گرد و غبار بهره می‌برد و به سختی آسیب می‌بیند؛ در عوض سایر بخش‌های دستگاه، فدای این خصوصیت شده‌اند؛ از تراشه‌ نسبتا ضعیف اسنپدراگون 400 و دوربین بی‌کیفیت 8 مگاپیکسلی گرفته تا تنها 8 گیگابایت حافظه داخلی! این دستگاه هر چقدر هم که مقاوم و ضد ضربه باشد، با این قیمتش، ارزش خرید ندارد، چرا که در بسیاری از بخش‌ها ناامیدتان خواهد کرد!

قیمت: حدود 1 میلیون و 600 هزار تومان

چرا این گوشی را نخریم؟

ارزش خرید بسیار پایین
دوربین نه چندان قدرتمند
عدم پشتیبانی مناسب
حافظه داخلی بسیار کم
باتری با شارژدهی متوسط
سخت‌افزار نه چندان قوی

28 در مورد “این 5 گوشی پرچم‌دار را از بازار نخرید!”

  1. چندی پیش از یک بازار گمنام با قیمت های فوق العاده ارزان که همه چی هم داشت یک گوشیCAT گرفتیم به قیمت 300 هزار تومن هم ضد آب و هم ضد ضربه بود عکسشم تو پیج اینیستاگرامم میتونید ببینید sr.taha

  2. سلام مجدد. ببخشید زیاد سوال می پرسم. من
    جی 3 خریدم. دست دو هست اما در حد اک.
    حالا وقتی می زارم صد در صد شارژ بشه، بعد از اتمام شارژ وقتی گوشی رو از شارژر جدا میکنم،بعد یک ساعت در حالت استندبای 2 در صد باتری کم میکنه.و همین طور ادامه داره.
    در صورتی که تمام برنامه ها و امکاناتی از قبیل بلوتوث و وای فای و ….خاموش هست.ایا طبیعی هست ؟

  3. سلام جناب اقای گلکار . لطفا بگید که الجی جی 3 ارزش خریدش بیشتره یا گلکسی اس 5 .
    خب بازی و دوربین مهم هستن برام. زیبایی هم خیلی مهم هست. و همچنین باید افت قیمت گوشی هارو در نظر داشت. با این حال نظر شما در مورد این دوتا چیه ؟ خودتون بودید کدومشون رو برمی داشتید؟
    منظورم جی 3 32 گیگ هستا.

  4. با سلام من میخام گوشی سامسونگ گلکسی پرایم رو خریداری کنم نظرتون در موردش چیه لطفا زود جواب بدین

  5. احتمالا هر کسی تو یه سنی به درک اکوسیستم اپل میرسه. بعضی ها زودتر و بعضی ها دیرتر. این دوستمون هم که با دنیای اپل بیگانه هستن هنوز به این درک نرسیدن. از نظر ایشون احتمالا خرید سامسونگ S6 با سیستم عامل اوپن سورس و سخت افزار مشابه سایر گوشی های اندرویدی ارزون با قیمت 2 میلیون تومن عاقلانه هست.
    در واقع اکثر کسانی که با اپل مخالف هستند بیشتر دنبال دزدی نرم افزاری هستن و حاضر نیستند بابت زحمت دیگران پولی بپردازن.
    اینکه گفته میشه اپل تو ایران کاربرد نداره هم همونقدر بچه گانه و ناپختست. احتمالا ایشون دوست دارن با سیستم پرداخت Apple pay کار کنن و ناراحتن که چرا این سیستم تو ایران وجود نداره.
    به هر حال ارزش هر سایت با نویسنده هاش مشخص میشه و این سایت هم بهتره یه فکری به حال خودش بکنه و از نویسنده های با تجربه تر و پخته تر استفاده کنه. نه هر نوجوانی که یه گوشی 500 تومنی اندروید دستش میگیره و میاد مطلب میزاره.

    1. من هم با شما کاملاً موافقم

      واقعا اینکه بگیم اپل ارزش خرید نداره کاملاً اشتباهه ! کدوم دیوایس رو دیدین که 25 تا بازی با حجم مجموعا 40 گیگ رو بتونه همزمان اجرا کنه و لگ و هنگ نداشته باشه ؟ کدوم دیوایس هست که تجربه مشابه متال اپل رو به کاربر بده ؟ اپل از ios استفاده میکنه و ما هم عاشقشیم و حاضریم بهای این سیستم عامل زیبا رو بپردازدیم! این خریدار هستش که تعیین میکنه چی لازم داره و اتفاقا ما خریدار های اپل از پولی که پرداخت کردیم رضایت 100 درصد داریم پس چرا اینجا نوشته ارزش خرید نداره؟ جز اینه که این مطالب چندین نفر رو از خرید اپل منصرف میکنه و اونها رو از این دنیای دوست داشتنی ios دور میکنه؟ من خودم ازین قربانی ها بودم
      همه بهم میگفتن اپل زندانه اپل تو ایران بدرد نمی خوره اپل پول مارک میگیره و غیره ! برای همین من دو سه بار اشتباه کردم و دیوایس آندرویدی گرفتم
      چه گوشی و چه تبلت
      امسال دل رو به دریا زدم و اپل گرفتم و حالا می فهمم این حرف هایی که ios زندانه و اپل پول مارک میگیره حرف مفتی بیش نیست همش دروغه محضه
      آیپد رو که گرفتم اصلا به گوشی اندرویدم نگاه هم نمیکنم با اینکه دو سال پیش پرچمدار بوده
      جز برای تلگرام ازش هیچ استفاده ای نمیکنم
      از وقتی اپل گرفتم هر هفته فوق سه بار به pc یا لب تاپ سر بزنم اونم برای تماشای فیلم و دانلود فیلم
      واقعا اپل عالیه و من کاربر ازش رضایت 100 درصد دارم

    2. باشه درک تو از همه ما بالا تر
      عزیز اکوسیستم اپل مثل بیبی سیتر هست چرا چون من اندروید دارم و کاری باهاش میکنم اما گوشیمو جوری اداره میکنم که دچار کندی و ویروس و لگ… نشه اما اگه اندروید دست کسی بدیم که همه دنیاش از گوشی تلگرام باشه خب معلومه که احتمالاتی اینچنینی براش میوفتخ اما اپل اگه دست این ادما باشه اجازه خراب کاری رو نمیده در نتیجه برای همون ادم ها خم خوبه ولی برای ما ها مثل زندانه
      بعدشم این گوشی ها مال یک سال پیشن و پرچمداراشون از تمام گوشی هایی که قیمت کمتری دارن (جز پرچمداران اچ تی سی)در صتح پایین تری قرار میگیرن ولی قیمت بالا تری دارن
      مثلا گلکسی اس 6 یا ال جی جی 4 یا هواوی پی 8 اینا رو اگه دوربینشون رو مقایسه کنی با ایفون دیگه طرفش نمیری تازه این فقط دوربینه در ملاک های دیگه هم همین طوریه ایفون هم دیگه چیزی نداره و شما فقط برای برندش میخرید و تنها بهونه باقی مونده شما هم ای او اس هست که کم کم به روون شدن و برتر شدن اندروید داره کنار میره اگه این گوشی مال کمپانی اپل نبود هیچوقت انقدر فروش نمیکرد اقا سهیل

    3. دوست عزیز این برداشت اشتباهه.سیستم عامل یه چیز سلیقه ایه ولی شمادارید به بقیه به خاطر سلیقشون توهین میکنید. من خودم اپل رو خیلی دوست دارم و به نظرم اقتصادی ترین گوشی ها رو میزنه .چون مادر من موقعی که ایفون 4 معرفی شد ایفون 4 خریداما همین الان من اسفالت 7 رو روش نصب کردم واجرا کرد و گوشی هم هنگ نکرد.حالا اونموقع هر گوشی با سیستم عامل دیگه ای میخرید.دو سال بیشتر به طور مفید کار نمیکرد.از نظر من کسی که بخواد گوشی میانرده بخره خرید گوشی های سامسونگ اشتباهه زیرا رابط کاربریش شلوغه و گوشیش هنگ میکنه .من گوشی قبلیم اکسپریا زد2 بود و ازم دزدیدن.الان یه لومیا 535 خریدم315 هزارتومن .آسفالت 8 رو روش اجرا میکنم .هنگم نمیکنه .حالا اگه سیستم عامل اندروید بود دیگه خدا میدونه چی میشد. اگر کسی گوشی اندروید بخواد باید بره پرچمدار بگیره که اذیت نشه. اما بازم میگم گوشی و سیستم عامل یه امر سلیقه ایه .

  6. جای زد 3 پلاس خالی بود
    الان اسمای معزز شروع به کار میکنن 🙂
    الان میگن خیلی ترزش خرید داره و تو لیاقتشو نداری و… خخخخ

  7. سلام .من یه دوستی داشتم IPHONE 6 داشت از بیکاری رفت PORCHE DESIGN گرفت .خداییش خرید این گوشی عین ریختن پول تو سطل آشغاله . با این تفاوت که پولو میشه از تو سطل برداشت ولی با این خریدا رفته که رفته

  8. برای سومین باره که میگین اپل ارزش خرید نداره!! برای سومین باره که میگید سیب گاز زده! چنین الفاظی باید تو سایت تکنولوژی بکار برن؟ کلا هم با اپل مشکل دارین دیگه! فقط اون 6پلاس نیست که کلا با این شرکت مشکل دارین چون قیمتش بالاست! ولی اینو نمیدونین که ما برای لذت بردن از اون اکوسیستم که شما بهش میگین زندان حاضریم 10 برابر قیمت هم پرداخت کنیم
    هروقت بجز اپل کسی ios زد با امکانات بیشتر بعد شما حق داری بگی اپل ارزش خرید نداره
    ولی من به عنوان کاربر دوست دارم اون اکوسیستم رو داشته باشم نه گوشی اندروید! و مطمئنم ارزشش رو داره

    1. مهدی خرسندی

      خب، شاید حقیقت تلخ باشه ولی توی کشور ما، ارزش خرید محصولات این شرکت، کم هست! در سایر کشورها اگه بودیم، به شخصه هرگز محصولات این شرکت رو در چنین لیستی قرار نمی دادم

    1. مهدی خرسندی

      نه، همه خوب نیستند اما قیمت این مدل ها در برابر امکاناتی که به کاربر میدن، خیلی بیشتره و ارزش خرید ندارند

    1. مهدی خرسندی

      نه، جفتشون ارزش خرید پایینی دارند ولی مدل 16 گیگ دیگه به هیچ وجه در هیچ شرایطی خریدش توصیه نمیشه

    1. مهدی خرسندی

      سلام
      این مدل با توجه به قیمتی که داره از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار هست و در بیشتر بخش ها اربر رو راضی می کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH