5 مورد که می‌تواند وجود نمایشگر 4K در اکسپریا Z5 Permium را توجیه کند

Xperia Z5 Premium 3

امروز، اولین گوشی جهان با نمایشگر 4K معرفی شد؛ سونی، براین باور است که نمایشگر 4K استفاده‌ شده در اکسپریا Z5 Permium، می‌تواند انقلابی در بازار گوشی‌های هوشمند به‌وجود آورد. آقای کازوی هیرای، مدیرعامل سونی این گوشی را به‌تازگی معرفی کرده است و احتمالا شما نیز، برای دیدنش، هیجان‌زده‌اید!

ممکن است که این سوال برای‌تان به‌وجود آمده باشد که قبل از معرفی اکسپریا Z5 Permium، اگرچه گوشی‌هایی با نمایشگر QuadHD قدرت‌مند ظاهرشده‌اند اما بسیاری مدعی بودند که نمایشگرهایی با وضوح فراتر از FHD، اصلا برای چشم انسان تفاوتی ندارند. پس چرا سونی، از یک نمایشگر 4K استفاده کرده است؟ اصلا آیا این نمایشگر، می‌تواند تغییری را در صنعت گوشی‌های هوشمند، ایجاد نماید؟

در ادامه قصد داریم تا 5 دلیل قانع‌کننده برای‌تان بیاوریم تا نشان دهیم که نمایشگر 4K سونی، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برای کاربران گوشی‌های هوشمند، به‌ارمغان بیاورد. با آی‌تی‌رسان، همراه باشید.

1- فناوری استفاده از وضوح 4K در صفحه‎‌نمایش گوشی‌های هوشمند، آماده شده است!

فناوری چنین نمایشگرهایی، به‌تولید انبوه رسیده است و به‌زودی، دیگر گوشی‌های هوشمند نیز از این فناوری استفاده خواهند کرد. اما آیا فکر می‌کنید که نحوه معرفی یک فناوری تازه، بدین گونه است که هر زمان سازنده‌ای توانست فناوری تازه‌ای را از ایده خام به مرحله بلوغ برساند، آن را برروی محصولات خود استفاده نماید؟

خیر، اساس کار صنعت فناوری اینگونه نیست. اول از همه، همواره رقابتی عمیق بین سازندگان برای معرفی یک نوآوری تازه در محصولات آن‌ها وجود داشته است. بنابراین، رقابت یکی از مزیت‌های صنعت فناوری به‌حساب می‌آید؛ چراکه می‌تواند بازار را به‌سوی نوآوری‌های تازه سوق دهد. نه‌تنها نمایشگر 4K محصول جدید سونی، بلکه معرفی یک فناوری تازه قبل از ارایه آن توسط‌ غول‌های تکنولوژی نظیر سامسونگ، ال‌جی و اپل یک حرکت هوشمندانه و موفقیت برای کمپانی ارایه‌دهنده آن (در اینجا، سونی!) محسوب می‌شود.

2- برای پیشرفت فناوری، لازم است!

ممکن است که به‌نظر شما، موضوع مسخره‌ای باشد اما وضوح 4K، پایان راه برای نمایشگرهای موبایل نخواهد بود. با توجه به عرضه نمایشگرهای باکیفیت بهتر در آینده‌ای نه‌چندان دور، وضوح 4K برای نمایشگرهایی با وضوح بالاتر نظیر 6K و حتی 8K، یک نقطه عطف به‌حساب می‌آید. در حال حاضر، نمایشگر 8K تنها در دست آزمایش و بررسی قرار دارد و هیچ‌سازنده‌ی، به تولید انبوه آن فکر نمی‌کند.

مطمئن باشید که در سال‌های آینده، تکنولوژی راهی را برای جای‌دادن تعداد زیادی پیکسل‌ در یک نمایشگر 5.5 اینچی خواهد یافت. برای مثال، در یک نمایشگر 5.5 اینچی FHD، حدودا 2,073,600  پیکسل وجود دارد ولی اگر روزی، رویای تولید یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح 8K به‌وقوع بپیوندد، باتوجه به اینکه تعداد پیکسل‌های 8K، شانزده برابر FHD است، در یک نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح 8K، شاهد 33,177,600 پیکسل خواهیم بود. حتی، تولید نمایشگرهایی با وضوح 8K، به این ماجرا خاتمه نخواهد داد!

3- به‌زودی، واقعیت مجازی از اهمیت بیشتری برخورددار خواهد شد!

فناوری واقعیت مجازی در حال رشد است؛ واقعیت‌مجازی، یک نوع سرگرمی تازه خواهد بود که خطوط را کنار می‌گذارد. اما با این‌حال، بازار هنوز برای عرضه انبوه محصولاتی با این فناوری، آمادگی ندارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که تجربه شما را از واقعیت‌مجازی تعیین خواهد کرد، کیفیت صفحه‌نمایش است.

به‌عبارت ساده‌تر، هرچه کیفیت نمایشگر پایین‌تر باشد، تجربه غیر واقعی‌تری را از کار با واقعیت‌مجازی به‌دست خواهید آورد. با تراکم‌پیکسلی متوسط 600 پیکسل در هر اینچ (ppi)، نمایشگر QuadHD گوشی‌های هوشمند برای سفر به دنیای واقعیت‌مجازی، مناسب خواهند بود. بنابراین، داشتن یک نمایشگر باکیفیت همانند صفحه‌نمایش 4K اکسپریا Z5 Premium باعث می‌شود تا تجربه‌ای به‌مراتب واقعی‌تر نسبت به دارندگان هدست Oculus Rift با نمایشگر FHD، کسب کنید.

4- با توجه به افزایش کیفیت و وضوح دوربین‌ گوشی‌های هوشمند، داشتن چنین نمایشگری برروی گوشی‌های هوشمند نیاز است!

پرچمدار جدید سونی می‌تواند با دوربین 23 مگاپیکسلی خود تصاویری با رزولوشن 5632 در 4224 پیکسل ضبط نماید. هرچه بر کیفیت نمایشگرها و سنسورهای گوشی‌های هوشمند افزوده می‌شود (حتی در گوشی‌های ارزان‌ قیمت‌تر)، مردم مایل هستند تا در نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود، جزئیات تصاویر بیشتری را شاهد باشند. بنابراین، هنگامی‌که سازندگان وضوح تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌ گوشی‌های هوشمند را افزایش می‌دهند، ضروری است تا کیفیت نمایشگرها افزایش یابد و کاربران، بتوانند بدین وسیله، جزئیات ریز تصاویر را مشاهده نمایند.

5- حجم محتوای 4K، افزایش یافته است!

اهمیتی ندارد که بقیه چه ادعایی داشته باشند؛ محتوای 4K، امروز به‌ آسانی در دسترس قرار گرفته است؛ گوشی‌های هوشمند می‌توانند با وضوح 4K فیلم بگیرند و حتی در یوتیوب نیز، تعداد زیادی محتوای 4K با 60FPS وجود دارد. بنابراین، اگر از نمایشگر 4K برروی گوشی‌های هوشمند استفاده نشود، تولید محتوای 4K و قابلیت فیلم‌‍برداری با وضوح 4K در گوشی‌های هوشمند، چه فایده‌ای دارد؟!

14 در مورد “5 مورد که می‌تواند وجود نمایشگر 4K در اکسپریا Z5 Permium را توجیه کند”

  1. سامسونگیا که دارن کور میشن نمی تونن جلو طوفان سونی بگیرن، شما با همون کلکسی های بدرد نخورتون خوش باشین،حالا اینم بدونین صفحه نمایش های amo led رو سونی ساخته برای اولین بار نه سامدونگ

    1. اول یاد بگیر چه طوری مینویسنش بعد حرف بزن
      بعدشم فعلا که بهترین صفحه نمایش های امولد دنیا رو سامسونگ میزنه

  2. وای خدایا تو عمرم انقدر قانع نشده بودم
    کلا داره میگه هر جا که یک تکنولوژی قابل استفاده میشه حتما باید استفاده بشه واقعا که
    وس باطری چی میشه داغ نکردن چی میشه عملکرد روون توی بازی ها چی میشه بعدشم فول اچ دی برای واقعیت مجازی هم کافیه اینا فقط براب فروش بیشتره از یونی لین کار بعید بود هر روز بد تر از دیروز داره راه اچ تیذسی رو می ره اما باید بیاد تو راه سامسونگ

    1. بزار تستاش بیاد بعد الکی چرت و پرت بگو.
      والا معلومه دارین میسوزین سونی با زدن صفحه نمایش 4k نشون داد تو تکنولوژی حریف نداره

        1. من اصلا ربطی به معزز ندارم.
          ولی شما داری حرف غیر منطقی میزنی بزار تستاش بیاد بعد بگو داغ میکنه و لگ میزنه و ……

        2. اصلا قبول نه لگ میزنه نه هنگ نه داغ میکنه باطریش کمه ولی میتونست باطری بهتر باشه و این که 4کا لازم نیست و پیشرفت که هیچ پسرفت هم محصوب میشه و این که چند بار بگم من طرفدار برند خواصی نیستم و به نظرم نوت 5 و میت اس و نکسوس هواوی میتونن بهتر باشن با توجه به این که 4کا نیستم به شدت منتظر ورود این محصول به ای تی رسانم که چشماتون از حدقه بزنه بیرون

    1. مگه سامسونگ 1k هم داره ؟ اصلا بلده k بزنه؟
      حالا خوبه همه چیزشو از شرکتای دیگه تقلید میکنه
      سونی واسه شماها یکم سنگینه تکنولوژیش زیاد بش فکر نکن

    2. هههه
      جک خنده داری گفتی
      عالم و ادم از این کیفیت سونی زد 5 پرمیوم به وجد اومدن حالا اومدی میگی صفحه نمایش سونی به پای سامسونگ نمیرسه؟
      سامسونگ هروقت تونست رنگ سفید را زرد نشون نده بیا حرف بزن
      خودم به شخصهصفحه نمایش زد 3 را با اس6 مقایسه کردم و متوجه شدم کیفیت یعنی چی! در صورتی که قبلا فکر میکردم صفحه نمایش سامسونگ بهتره!!!

    3. جالبه … ولی من دقیقااااااا برعکسه اینو فکر میکنم
      معلومه که داری از بغض و حسودی میترکی !
      بدبخت من اصلاااا سامسونگ رو به عنوان کمپانی قبول ندارم هرگززززز هم منتظره محصولاش نبودم و نیستم
      آخه اس7 یا نوت 9 بیاد چی میشه ؟ فوقه فوقش یه
      صفحه کج و کوله ساختین گفتین فناوری !!!
      حالا منتظر اچ تی سی هم باشین تا با سونی سامسونگه تو و اون اپله از خودراضی رو قورت بدن … اخه رتینا هم شد صفحه از خودت یه چیزی ساختی ؟یه بچه دو ساله نوت 4 داره تو هم دلت خوشه !

    4. جالبه اینا قبلا به سونی ایراد صفحه نمایش میگرفتن الان سونی 4k زده دیگه نمیدونن چی بگن
      با حرف دوستمونم واقعا موافقم هروقت سامسونگ رنگارو تونست طبیعی نشون بده بعدا بیاید مقایسه کنید هنوز رنگ سفید نمیدونه چیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH