ترفند جالب سونی برای کنترل حرارت پردازنده در اکسپریا Z5 Premium

Xperia_Z5premium_Colour_Range

احتمالا بسیاری از معرفی اولین اسمارت‌فون جهان با نمایشگر 4K توسط سونی شگفت‌زده شده‌اند. با این‌حال، اکسپریا Z5 Premium با نمایشگر 4K خود حسابی درخشیده است. هرچند که بعضی معتقد باشند که کاربران به نمایشگر باکیفیت این گوشی نیازی ندارند! جدا از این موضوع، استفاده از چیپ‌ست اسنپدراگون 810 برروی Z5 Premium باتوجه به مشکلات حرارتی آن و نمایشگر 4K این مدل، کمی نگران‌کننده است. استفاده از چنین نمایشگری، به پردازنده فشار بسیار زیادی وارد خواهد کرد و ممکن است این، به‌افزایش دمای Z5 Premium و کندشدن آن بیانجامد. به‌هرحال، بسیاری به عملکرد این تراشه انتقاد دارند و استفاده از چنین پردازنده‌ای در Z5 Premium، ممکن است که این گوشی را منزوی نماید.

برای همین، بسیاری مایل هستند تا بدانند که در این مدل، چگونه مشکل حرارتی بدون کاهش کارآیی پردازنده آن بر طرف شده است. البته به‌نظر می‌رسد که برای کشف این موضوع نیازی به کالبدشکافی Z5 Premium وجود ندارد. به‌تازگی تصویری منتشرشده است که ترفند سونی را برای کنترل دمای این گوشی تاحد ممکن، نشان می‌دهد. در ادامه می‌توانید آن را مشاهده نمایید:

Sony-Xperia-Z5-Premium-Dual-Heatpipes-Thermal-Paste

اگر این تصویر صحت داشته باشد، سونی بهترین اقدام ممکن را برای جلوگیری از اثر مخرب گرمای اسنپدراگون 810 بر عملکرد Z5 Premium انجام داده است. جدا از یک جفت لوله انتقال حرارتی که در این مدل وجود دارد، به‌نظر می‌رسد که سونی از مقداری خمیرحرارتی برروی پردازنده تراشه اسنپدراگون 810 اکسپریا Z5 Premium استفاده کرده است.

همان‌طور که از نام آن پیداست، خمیر حرارتی یک ماده چسبناک است که برروی پردازنده زده می‌شود تا گرمای آن را دفع نماید. خمیر حرارتی، وظیفه دارد تا حرارت ناشی از پردازنده را کنترل نماید. پیش از این، از خمیر حرارتی برای دفع حرارت تراشه‌های پردازشی و گرافیکی رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ استفاده می‌شد اما هرگز ندیده بودیم که برروی پردازنده گوشی‌های هوشمند از آن استفاده شود.

با این‌حال، همچنان یک سوال باقی می‌ماند؛ آیا سونی می‌تواند مشکل حرارتی اکسپریا Z5 Premium را در مقایسه با دیگر گوشی‌های رده‌بالا، کم‌رنگ‌تر نماید؟ هنوز نمی‌توان پاسخ داد. جالب است که ببینیم چگونه لوله‌های انتقال حرارت و خمیر حرارتی، می‌توانند مشکلات حرارتی مربوط به Z5 Premium سونی را برطرف نمایند!

7 در مورد “ترفند جالب سونی برای کنترل حرارت پردازنده در اکسپریا Z5 Premium”

  1. داداش باهات شرط میبندم مشکل گرما نداره.این دوباره شایعه ی سامسونگه برای تخریب این شرکت.وقتی شرکت سونی میگه حل شده خوب حتما مشکل گرما نداره دیگه

    1. من دوستم اس 6 داره اقای تاحیک راده و داغ نمیکنه مخصوصا به اندازه سونی ها ولی کلا که سامسونگپ ملاک مقایسه قرار داد
      من گفتم که به هر صورت داغه حتی اگه کم بشه چه ارطباتی به سامسونگ داشت؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH