پلی که تنها در عرض ۹۸ ثانیه ساخته می‌شود!

زمانی که ارتش آمریکا تصمیم دارد یک پل بسازد، می‌بایست این کار بسیار سریع صورت بگیرد و به همین دلیل اقدام به ساخت خودرویی زرهی با نام M60 AVLB کردند که می‌توانست پل‌های مختلف را در محل قرار دهد. همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، این خودرو می‌تواند در عرض یک و نیم دقیقه (98 ثانیه) یک پل را در محل قرار دهد و سپس تانکی از روی آن رد شود.

M60-AVLB-(2)

در ادامه می‌توانید ویدیویی از این خودرو و عملکرد آن را مشاهده کنید.

تانک‌هایی که می‌توانند یک پل را در محل قرار دهند تاریخچه‌ای نسبتا طولانی دارند و البته بسیار هم برای ارتش‌ها کارساز هستند تا بتوانند از رودخانه‌ها و موانع عبور کنند. گفتنی است که بریتانیا و فرانسه نیز در جنگ جهانی اول از ابتدایی‌ترین نوع این خودرو‌ها استفاده کردند.

M60-AVLB-(3)

در جنگ جهانی دوم، زمانی که جنگ به جهت سرعت عمل در کار‌ها بازگشته بود و تقریبا ارتشی که می‌توانست سریع‌تر در محل مستقر شود عملکرد بهتری داشت؛ در این حین بود که حضور AVLB (یکی از نسخه‌های خودروی بالا) ضرورت می‌یافت. نسخه‌های متفاوتی از این تانک‌ها تولید شد که بیشتر به تانک پیاده نظام چرچیل معروف بودند.

M60-AVLB-(1)

البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که M60 AVLB آخرین مدل از AVLB نیست که توسط ارتش آمریکا ساخته شده است و M104 Wolverine عملکرد سریع‌تری دارد و از یک شاسی مدرن M1A2 بهره می‌برد و در سال 1990 ساخته شده است و تا سال 2003 نیز توسعه داده می‌شد. گفتنی است که ارتش آمریکا همچنان 44 نسخه از این تانک‌ها را دارد و تفنگداران دریایی نیز حدود 55 دستگاه از آن‌ها را به اسراییل، پاکستان، سنگاپو و اسپانیا فروخته‌اند که با این اوصاف همچنان 100 دستگاه از این نوع تانک‌ها در سیستم‌های نظامی قرار دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH