استفاده از رم 6 گیگابایتی در اسمارتفون‌ها با فناوری نوین سامسونگ

کمپانی سامسونگ، دیشب اعلام کرد که تولید انبوه رم های 12 گیگابیت LP-DDR4 خود را بر اساس معماری 20 نانومتری آغاز کرده است و توانسته نام خود را به عنوان اولین کمپانی که در جهان به این افتخار نایل شده است ثبت کند. مدتی پیش خبر رسید که این کمپانی توانسته باتری‌هایی با 2 برابر ظرفیت باتری‌های کنونی اسمارت‌فون‌ها را در همان سایز بسازد، و حالا هم خبر ساخت حافظه‌های رم جدیدتر، سریع‌تر و بهینه‌تر توسط این کمپانی به گوش می‌رسد.
Samsung-smartphone-6GB-RAMهمان گونه که سامسونگ در بیانیه رسمی خود اعلام کرده است، این فناوری به تولید کنندگان اجازه می‌دهد که از رم‌هایی با ظرفیت 6 گیگابایت در گوشی‌های هوشمند استفاده کنند. اگر فکر می‌کنید که ما اشتباها 12 گیگابایت را به صورت 12 گیگابیت نوشته‌ایم، باید بگویم که این بار، این شمایید که اشتباه می‌کنید. هر 8 بیت، برابر با یک بایت است و بنابراین، ظرفیت هرکدام از این ماژول‌های رم 12 گیگابیتی، برابر با 1.5 گیگابایت است که با قرار دادن 4 عدد از آن‌ها در کنار هم، می‌توان حافظه رم یک گوشی را تا سقف 6 گیگابایت ارتقا داد.
این فناوری، کمک بسیاری به افزایش سرعت و کاهش مصرف انرژی حافظه‌های رم می‌کند. رم 12 گیگابیتی جدید سامسونگ، 30 درصد سریع‌تر از نمونه‌های 8 گیگابیتی است که پیش‌تر توسط این کمپانی کره‌ای ساخته شده بود. این نمونه‌های جدید، در عین ارایه سرعت بالاتر، 20 درصد مصرف انرژی کمتری دارند.
در دسامبر سال 2014، کمپانی سامسونگ به عنوان نخستین کمپانی در جهان، به فناوری ساخت حافظه رم 8 گیگابیتی از نوع LP-DDR4 دست یافت. 4 عدد از این نوع حافظه‌ها در کنار هم، در گوشی‌هایی همچون One Plus 2، گلکسی نوت 5 و گلکسی S6 Edge Plus استفاده شدند. همان گونه که می‌دانید، این چند گوشی همگی دارای 4 گیگیابایت حافظه رم هستند، و این مقدار رم، بیشترین میزانی است که تاکنون در یک اسمارتفون وجود داشته است.
حال سامسونگ معتقد است که اسمارت‌فون‌های آینده، با 6 گیگابایت رم معرفی می‌شوند. این مقدار حافظه رم، در کنار آخرین نسخه سیستم عامل اندروید، نوید داشتن تجربه مالتی تسکینگ بی نظیر و اجرای بی نقص چندین اپلیکیشن سنگین بصورت همزمان را می‌دهد. گرچه حافظه رم بیشتر، کم مصرف‌تر و سریع‌تر، همواره موجب بهبود عملکرد گوشی‌های هوشمند و مخصوصا گوشی‌های اندرویدی می‌شود، اما در نگاه اول، به نظر می‌رسد که قرار دادن 6 گیگابایت حافظه رم برای یک گوشی، بسیار زیاد و غیر منطقی است. فعلا که پرچمدارانی با 3 و 4 گیگابایت رم، عملکرد روان و بسیار خوبی از خود بر جای می‌گذارند.

1 در مورد “استفاده از رم 6 گیگابایتی در اسمارتفون‌ها با فناوری نوین سامسونگ”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH