پارک مرکزی نیویورک، با بیش از 1600 لامپ LED

پارک مرکزی نیورک از لامپ‌های LED برای روشنایی معابر و پیاده روها استقاده می‌کند. بیش‌تر از 1600 لامپ LED در این پروژه استفاده شده است که رقم کاهش برق 62 درصدی را در پی داشته است.
در پارک نمادین نیویورک بیشتر از1600 لامپ درطول مسیر در سرتاسر پارک نصب شده است که 30000 دلار صرفه جویی در هزینه نگهداری و تعمیر سالانه تجهیزات به همراه آورده است.
این پروژه همکاری بین سازمان حمل و نقل و وزارت انرژی آمریکا صورت گرفته که به صورت آزمایشی برای کسب اطلاع از میزان تاثیر استفاده ازاین لامپ در کاهش هزینه‌های جاگزینی و مصرف انرژی اجرا شد و البته باعث شده که سایر سازمان‌ها هم برای روشنایی خود دست به بازسازی تاسیسات روشنایی بزنند.
اما اگر درباره فناوری به کار رفته بخواهید بدانید، باید بگوییم این لامپ‌ها از فناوری XLamp شرکت Cree و یک موتور نورپردازی از Heatron استفاده می‌کنند. نکته جالب توجه دیگر در این لامپ‌ها، عمر آن‌هاست که 75000 ساعت است.
سیر رو به رشد استقاده از LED درشهرداری‌ها و سازمان‌های تجاری برای کاهش هزینه هاست؛ بر اساس پیش بینی‌ها، تا سال 2020 میزان استفاده از لامپ‌های LED به بیش از 17 میلیون عدد در سال خواهد رسید، درحالی که در سال جاری میلادی این رقم 3 میلیون است.
با توجه به اینکه مصرف برق در ایران 3 برابر بیش‌تر از مصرف جهانی آن است و کشور ما در رتبه 21 جهانی از لحاظ مصرف برق قرار دارد، قطعا استفاده ازاین تکنولوژی سهم به سزایی در کاهش مصرف برق خواهد داشت.

1 در مورد “پارک مرکزی نیویورک، با بیش از 1600 لامپ LED”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH