۱۰ کار که باغچه خانه شما را در فصل پاییز برای یک عکاسی زیبا آماده می‌کند!

پاییز و فصل عاشقانه‌ها در راه است و رنگ‌های مختلف برگ‌ها، چهره جالبی را به طبیعت خواهد بخشید و در این حین است که اصولا شما نیز می‌بایست کارهایی را انجام دهید. اکنون در این مقاله تصمیم داریم تا به ذکر نکاتی درباره اقداماتی که باید در فصل پاییز انجام شود بپردازیم.1441918723-syn-pop-1441755049-fall-mulch-yard

به فکر چمن‌های خانه خود باشید

خانه‌هایی که در محوطه خود چمن دارند باید در پاییز به فکر آ‌ن‌ها باشند. این چمن‌ها در فصل پاییز نباید ارتفاع زیادی داشته باشند، زیرا این‌کار باعث می‌شود که نور کافی به سایر چمن‌ها نرسد و هر چمن بر روی دیگری سایه بیاندازد. علاوه بر این در حین بارش برف نیز اگر ارتفاع چمن‌ها زیاد باشد، باعث خواهد شد که به زمین بچسبند و این ظاهر چندان جالبی را به آن‌ها نمی‌دهد. پس بهتر است سعی کنید ارتفاع چمن‌های خانه شما حدود 3 اینچ باشد و البته این موضوع در همه اوقات سال صادق است و در این حالت نور خورشید نیز به تمام آن‌ها خواهد رسید.

خاک را حاصل خیر کنید!

فصل پاییز زمان مناسبی برای کاشت دانه‌های چمن است. اما پیش از آن می‌بایست اقداماتی را انجام دهید که اولین آ‌ن‌ها تست PH و مواد مغذی خاک است و شما می‌توانید با دادن کود و… هم در زمان و هم در هزینه خود صرفه جویی کنید و البته بهار سال بعد نیز یک باغچه زیبا داشته باشید. هزینه تست خاک پایین است اما با این وجود نقش تاثیر گذاری در زیبایی باغچه دارد و البته گاهی فراموش می‌شود.1441918907-landscape-1441754621-fall-picket-fence

دانه‌های چمن را بکارید!

زمانی که مطمئن شدید خاک باغچه شما مشکلی ندارد و یا آن را اصلاح کردید، اکنون زمان آن است که دانه‌های چمن را در بخش‌های مورد نظر خود بکارید. البته در این حین توجه داشته باشید که این چمن‌ها را در جایی قرار دهید که عبور و مرور زیادی از آن‌جا صورت نمی‌گیرد و نور خورشید نیز به اندازه کافی به آن‌ها خواهد رسید. میزان چمن بستگی به شرایط دارد اما اصولا برای هر هزار متر مربع نیاز به سه پوند دانه وجود دارد. البته بهتر است در این خصوص نیز از دانه‌های اصلاح شده استفاده نمایید، زیرا در این نوع از دانه‌ها کمتر شاهد علف‌های هرز خواهید بود.

به خاک‌ها سر و سامان دهید

بهتر است بعد از پاشیدن دانه‌های چمن به سر و سامان دادن به خاک‌های محیط بپردازید. این کار باعث خواهد شد که محیط چهره زیباتری داشته باشد و البته در این زمینه از کود‌های گیاهی نیز غافل نشوید و آن‌ها را در فاصله دو یا سه اینچی گیاهان بریزید.

برای تهیه کود، خودتان دست به کار شوید

اگر شما کود گیاهی دارید و آن‌ها را در کنار گیاهان خود ریخته‌اید، باید بگوییم که شما باز هم نیاز به کود گیاهی خواهید داشت. پس بهتر است که به سراغ ماشین چمن‌زن خود بروید و چمن‌هایی را که پیش از این زده‌اید و درون آن قرار دارند را بردارید و به عنوان کود گیاهی استفاده کنید و در واقع این، آلی‌ترین کود برای شما به حساب خواهد آمد.

تصمیم بگیرید و اقدام کنید!

پاییز زمان خوبی در خصوص برنامه‌ریزی برای گیاهان موجود در باغچه است. بدین شکل که می‌توانید فکر کنید کدام بخش، سال بعد چه گلی داشته باشد و البته برای این موضوع نیز اقدام نمایید. علاوه بر این برخی گیاهان که در تابستان رشد کرده‌اند، پاییز وقت خوبی برای تقسیم آن‌ها است.

1441918724-syn-pop-1441755345-sidewalk-leaves

مشکلات مسیر‌های عبور را بهبود دهید!

در طول سال آسفالت و بتن شیار‌هایی را به خود می‌گیرد که در زمستان باعث نفوذ آب و یخ زدن آن می‌شود. پاییز زمان مناسبی برای درزگیری آن‌ها است.

آب را فراموش نکنید!

باید توجه داشته باشید که گیاهان همیشه سبز، در اغلب اوقات نیاز به آب دارند تا بتوانند به شکل عادی خود باقی بمانند (مثل چمن). اما چقدر آب دهیم؟ این بستگی به شرایط آب و هوایی دارد. اگر در روز‌های گذشته بارش باران را تجربه کرده‌اید، نیازی به آب دادن نیست. اما اگر در مکانی زندگی می‌کنید که بارش باران در ماه کمتر از 4 اینچ است، می‌بایست در هر هفته یا سه هفته اقدام به آب یاری چمن‌های خود بکنید.

هرس کردن لازم است!

لازم است که در پاییز یک قیچی باغبانی به دست بگیرید و درختان و درختچه‌های باغچه را هرس کنید. این کار هم باعث می‌شود که برف زمستان باعث آسیب دیدن درختان نشود و برخی نیز این کار را جهت کنترل سایز و ایجاد چهره بهتر برای آن‌ها انجام می‌دهند. البته نباید برخی از گل‌ها را هرس کرد، چون باعث از بین رفتن غنچه بهاری آن‌ها می‌شود.

وسایل خود را جمع کنید!

زمانی که کار‌های خود برای پاییز را در باغچه انجام دادید، می‌بایست وسایلتان را نیز جمع کنید زیرا باقی ماندن ابزار‌هایی نظیر آب‌پاش و شیلنگ در محیط خارجی باعث می‌شود که آب درون آن‌ها یخ بزند و در نتیجه انبساط آب، ممکن است آسیب‌هایی به شیلنگ وارد شود. البته بستن لوله‌های آب موجود در محیط‌های خارجی را نیز فراموش نکنید و حتما به یاد داشته باشید که می‌بایست آب درون آن‌ها خالی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH