کنفرانس فناوری‌های نوین در شبکه‌های کامپیوتری برگزار شد

DSC_6539

صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد تهران و با حضور بیش از  700 مدیر ارشد IT و شبکه، به همراه تعدادی از خبرنگاران، همایش علمی آموزشی فناوری‌های نوین در شبکه های کامپیوتری برگزار شد.

در این همایش دکتر امین گلستانی، استاد دانشگاه و عضو هیئت داوران مقالات ارسالی به این همایش، گفت: فناوری اطلاعات به وجود آمد که ابعاد زمان و مکان را از بین ببرد و حجم زیادی از داده را در مدت کوتاهی مورد پردازش قرار دهد.

وی افزود: حوزه فناوری اطلاعات سه رکن دارد؛ ازجمله نرم افزار، مغرافزار و سخت افزار که پایگاه های دانش و دانش زنده دو بخش مغزافزار را تشکیل می دهند.

گلستانی خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد این همایش موضوع امنیت است و بحران در موضوع امنیت جایگاه وبژه ای دارد. شرکت پاژ این توانایی را دارد که در زمینه امنیت شبکه وارد شود و بنابراین این همایش با هدف شناسایی این حوزه به مخاطبان و علاقمندان به شبکه برگزار شده است.

DSC_6505

محافظت از اطلاعات محرمانه و حیاتی اجتناب ناپذیر است

در ادامه دکتر ساغر یحیایی به عنوان نماینده مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک نیز طی سخنانی اظهار کرد: در دنیا با توجه به افزایش رخنه های امنیتی و ورود تکنولوژی به همه عرصه های زندگی، محافظت از اطلاعات محرمانه و حیاتی اجتناب ناپذیر است.

وی به بیان تاریخچه استاندارد ISO15408 که دربرگیرنده مولفه های عملیاتی امنیت پروفایل های حفاظتی است، پرداخت و سخنانی در خصوص استانداردهای موجود در این بخش ارائه داد.

در بخش دیگری از این همایش، دکتر احسان عماد؛ مدیرعامل شرکت مهندسی پاژ و برگزار کننده همایش در سخنانی به توضیح درباره شبکه های کامپیوتری و مشکلات موجود در این حوزه اشاره کرد و گفت: از زمانی که شبکه به وجود آمد، هکرها با ما بوده اند. شبکه بسیاری از کارهای ما را راحت کرده است و بعضی ها به هردلیلی دوست دارند به شبکه ها آسیب بزنند. مهندسان شبکه در کنار به وجود آوردن آن به دنبال چیزی بودند که در مقابل این حملات قرار دهند. اینگونه بود که IPSها به وجود آمدند.

وی  تصریح کرد: امروزه شرکت های بزرگ دنیا که در گذشته روی حمله متمرکز بودند، به روی حمله کننده ها متمرکز شده اندو این کار با سرمایه گذاری زیادی انجام شده است.

عماد خاطر نشان کرد: در حال حاضر 95 درصد از تمام حملاتی که به شبکه انجام می شود در دنیا از malware اتفاق می افتد. همچنین (apm (advance malware protection سیستمی است که می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

DSC_6592

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش با اشاره به موضوع ارتباطات یکپارچه گفت: ارتباطات یکپارچه به این معنی است که در یک تماس صدا ، تصویر و اطلاعات را همزمان منتقل می کند. می توان تصور کرد سازمانی را که تیم آن به کمک ارتباطات یکپارچه بسیار راحت تر و با امنیت بیشتر ارتباط برقرار می کنند.

در سال 2020، هر شخص حداقل 7 کانکشن همزمان با محیط پیرامون خود خواهد داشت

در ادامه این همایش دکتر سعید شریفیان استادیار دانشکده برق دانشگاه امیرکبیر با موضوع اینترنت اشیاء به سخنرانی پرداخت و گفت: در سال های اخیر شبکه های کامپیوتری خودش را به داخل خانه های ما و حتی به داخل  بدن ما رسانده است.

وی افزود: پیش بینی می شود تا سال 2020 ، هر شخص حداقل 7 کانکشن همزمان با اشیاء پیرامون خود خواهد داشت.

به گفته این استاد دانشگاه که عضو هئیت داوران نیز بود، تعداد ماشین های دارای سیستم تعاملی با محیط اطراف از 8.7 میلیون، به 23 میلیون در سال 2020 خواهد رسید. در صنعت نیز اتوماسیون صنعتی ظرف 5 سال آینده 30 درصد افزایش خواهد یافت.

شریفیان در پایان گفت: اینترنت اشیاء تا 10 سال آینده همچنان موضوعی داغ و مورد پژوهش خواهد بود.

در ادامه این همایش از سوی هیئت داوران و شرکت مهندسی شبکه بانان پاژ به سه مقاله برگزیده جوایز نفیسی اهداء شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH