آموزش باز کردن گوشی اندرویدی در هنگام فراموش کردن رمز ورود

اگر به هر دلیلی رمز یا الگوی گوشی اندرویدی خود را فراموش کرده باشید، کار بسیار سختی پیش رو خواهید داشت!
شما در این حالت، به منوی تنظیمات دسترسی ندارید و تنها چند گزینه محدود و از پیش تعیین شده را در صفحه قفل در مقابل خود می‌بینید. مطمئنا پس از مدتی کلنجار رفتن با گوشی، تصمیم می‌گیرید که گوشی را نزد یک متخصص نرم افزار برده و با مقداری هزینه، آن را ریست کنید و تمامی اطلاعات خود را از دست بدهید، و در عوض یک بار دیگر به داخل آن دسترسی پیدا کنید.
اما راه دیگری هم هست! شما خودتان می‌توانید به سادگی و از طریق منوی مخصوص ریکاوری گوشی اقدام به باز کردن قفل آن کنید. این کار در واقع از طریق یک منوی مخصوص بوت که فارغ از نسخه سیستم عامل اندروید شماست، انجام می‌پذیرد! این قسمت، معمولا برای فلش زدن، نصب یا لغو نصب آپدیت‌های سیستمی گوشی و یا پاک کردن دیتای موجود بر روی گوشی استفاده می‌شود. البته شما می‌توانید با نصب یک برنامه مخصوص این کار بر روی گوشی خود، به صورت بهتر، آسان‌تر و کامل‌تری به این امکانات (یعنی نصب رام و …) دسترسی داشته باشید. البته دانلود کردن یکی از این برنامه‌ها، به راحتی دانلود انگری بردز از پلی استور نیست و شما باید برنامه‌ای را برگزینید که نیاز به شناسایی هویت و تشخیص مالکیت شما بر روی گوشی نداشته باشد. به هر حال این برنامه‌ها، حتی اگر بر روی گوشی شما موجود باشند هم حالا به کارتان نمی‌آیند، چون گوشی شما حالا قفل است و دسترسی به برنامه‌های داخل آن هم غیر ممکن است!
حال که رمز یا الگوی گوشی خود را فراموش کرده‌اید و نمی‌توانید به آن وارد شوید، آموزش زیر را بخوانید و گوشی خود را آنلاک کنید! برای مثال، ما گلکسی S6 را انتخاب کردیم تا مراحل کار را به صورت تصویری به شما نشان دهیم.
The-problemهشدار: ممکن است برخی از گوشی‌ها، دارای محافظت داخلی بوده و اجازه انجام عملیات زیر را ندهند!

گام اول
گوشی خود را خاموش کنید، سپس از طریق فشردن چند کلید بصورت ترکیبی و همزمان، به منوی ریکاوری گوشی خود وارد شوید. برای هر گوشی، این دکمه‌ها متفاوت هستند. برای مثال، فشردن همزمان دو کلید پاور و افزایش صدا در برخی از گوشی‌ها هنگامی که خاموش هستند، موجب ورود به منوی ریکاوری آن‌ها می‌شود.
برای ورود به بخش ریکاوری گوشی گلکسی S6، شما باید هنگامی که این گوشی خاموش است، کلید‌های پاور، افزایش صدا و هوم را با هم فشرده و نگه دارید تا وارد منوی ریکاوری شوید. اگر دستگاه شما گلکسی S6 نیست، اصلا ناراحت نباشید! تنها یک جستجوی ساده در گوگل لازم است تا دکمه‌های لازم برای ورود به منوی ریکاوری گوشی خود را بشناسید. پس از ورود به منوی ریکاوری، صفحه لمسی کار نخواهد کرد! پس با فشردن دکمه‌های افزایش و کاهش صدا، روی گزینه‌ها جابجا شده و پس از هایلایت شدن گزینه مورد نظر، با فشردن کلید پاور، آن را را انتخاب کنید!
در مرحله اول، لازم است که در بین گزینه‌ها جابجا شده و گزینه “wipe data/factory reset” را انتخاب کنید.
Step-1

گام دوم
حال شما باید تایید کنید که واقعا به سرتان زده و می‌خواهید تمام اطلاعات موجود بر روی گوشی اعم از عکس‌ها، شماره‌ تلفن‌ها، تنظیمات و برنامه‌ها را پاک کرده و آن را به روز اول برگردانید! پس روی گزینه “Yes” رفته و با فشردن کلید پاور، آن را انتخاب کنید.
Step-2

گام سوم
ریکاوری شروع به کار کرده و تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی شما را به سرعت پاک می‌کند. مدت زمان این عمل، بسته به میزان حافظه و اطلاعات داخل گوشی شما و سرعت حافظه آن، می‌تواند بین چند ثانیه تا یک دقیقه باشد. پس از پایان عملیات پاکسازی، اگر مشکلی پیش نیامده باشد، پیغام “Data wipe complete” بر روی صفحه گوشی نمایان می‌گردد.
Step-3

گام چهارم
حال که تمامی اطلاعات موجود در گوشی شما با موفقیت پاک شد، باید از طریق انتخاب گزینه “‘reboot system now”، سیستم عامل اندروید را مجددا روی گوشی خود بارگذاری کنید. اگر مدت زمان بوت شدن سیستم عامل طول کشید، اصلا نگران نشوید چرا که پس از هر پاکسازی کامل، بارگذاری سیستم عامل مدت زمان زیادی وقت خواهد برد.
هنگامی که سیستم عامل لود شد، گوشی شما مثل روز اولی است که آن را خریدید! آموزش تمام شد. به همین سادگی! فقط خواهشا از این روش برای شیطنت و از بین بردن اطلاعات دیگران استفاده نکنید!
Step-4

122 در مورد “آموزش باز کردن گوشی اندرویدی در هنگام فراموش کردن رمز ورود”

  1. کوروش کبیری

    سلام گوشی من a8 هستش رمز الگوی رو فراموش کردم لطفا کسی که اطلاعاتی درباره باز کردن این مدل گوشی رو داره راهنمایی کنه ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH