با بَت‌بند، هدفونی که بدون نیاز به گوش شما کار می‌کند، آشنا شوید!

در دنیایی زندگی می‌کنیم که فاصله بین یک ایده تا تبدیل شدن آن به واقعیت روزبه‌روز در حال کم‌تر شدن است. شاید زمانی هدفون‌هایی که صدا را بدون دخالت گوش و مستقیما از روی سر به مغزمان برساند را فقط در فیلم‌های علمی تخیلی جنگ ستارگان می‌دیدیم، اما امروز که سری به وب‌سایت Kikstarter زدیم به تیمی برخوردیم که در حال توسعه و تولید چنین هدفونی بودند.

batband-model

این هدفون عجیب و خلاقانه که Batband نام دارد، در حال حاضر در مرحله جذب سرمایه به سر می‌برد. به گفته سازندگان؛ با این هدفون صدایی که می‌شنوید فقط مخصوص به خودتان است! ایده‌ی جذابی است؛ مگر نه؟ اما آیا ظاهر آن هم جذاب به نظر می‌رسد؟ به عقیده ما خیر.

طراحی هدفون به نعل اسب شباهت دارد و روی سر منظره‌ای مضحک را ایجاد می‌کند! بدنه هدفون از آلومینیوم ساخته شده که قرار است برای راحتی بیش‌تر یک بالشتک نرم روی سر داشته باشد تا نگران افتادن آن هم نباشید. از قابلیت‌های دیگر این هدفون بدون گوشی این است که هنگام گوش دادن به موزیک می‌توانید به صدای زیبای ماشین‌ها، موتورها، قار قار کلاغ‌ها، هواپیما، صحبت مردم و هر صدایی که در اطرافتان هست، گوش دهید!

یک میکروفون نیز روی هدفون قرار گرفته تا بدون بیرون آوردن موبایلتان بتوانید به تلفن‌ها پاسخ دهید. دو پنل لمسی در دو طرف آن قرار دارد تا به تماس‌ها پاسخ داده یا آن‌ها را قطع کنید و یا با حرکت دستتان موزیک را عوض کرده یا صدا را کم‌ و زیاد کنید.

بت‌بند از طریق پورت USB شارژ می‌شود و باتری آن تا 6 ساعت برای پخش متوالی موزیک و تا 8 ساعت برای صحبت کردن تلفنی دوام می‌آورد.

اما صدا چگونه بدون گوشی به گوش شما می‌رسد. بت‌بند با لرزاندن استخوان‌های گوش داخلی شما صدا را به مغز انتقال می‌دهد. امواج صوتی به‌وسیله سه فرستنده به گوش داخلی فرد ارسال می‌شوند. دو فرستنده در کنار گوش‌ها و یکی در پشت سر قرار دارند.

f895ff82b82bc211848bd4131cf29e83_original

کمپانی سازنده می‌گوید: “امواج صوتی فرکانس‌هایی از صدا را انتقال می‌دهند که در نهایت باعث لرزاندن استخوان‌های بسیار ریز موجود در گوش درونی افراد می‌شوند. حالا با این هدفون گوش‌های شما آزاد خواهد بود و صدا تنها در یک مرحله به مغز شما می‌رسد؛ بدون به خطر افتادن کیفیت صدا، راحتی یا استایل ظاهری.”

بت‌بند توسط کمپانی‌ای تولید خواهد شد که قبل‌تر بالشت‌هایی را ساخته‌اند که به جای آن‌که سر روی بالشت قرار گیرد این‌بار سر درون بالشت قرار می‌گیرد که اتفاقا آن ایده نیز ابتدا در وب‌سایت کیک‌استارتر معرفی شد و موفقیت چشم‌گیری به‌دست آورد.

محبوبیت بت‌بند نیز دست کمی از بالشت گفته شده نداشته است و تیم سازنده توانست در مدتی کوتاه سرمایه 150 هزار دلاری مورد نظرش را به‌دست آورد. در زمانی که این پست را می‌خوانید، سرمایه جمع‌آوری شده برای این ایده مرز 340 هزار دلار را نیز رد کرده است. این در حالی است که فقط 34 روز می‌گذرد. در همین چهارشنبه گذشته این تیم دو صفحه دیگر در کیک‌استارتر باز کردند تا سرمایه لازم برای توسعه چند طرح جانبی برای بت‌بند را به دست آورند. آن‌ها به 500 هزار دلار دیگر برای طراحی کیس محافظت‌کننده ازهدفون و همچنین به 1 میلیون دلار برای توسعه یک اپلیکیشن نیاز دارند. حالا این‌که چرا سرمایه اولیه برای ساخت یک کیف محافظ از سرمایه مورد نیاز برای ساخت خود هدفون بیش‌تر است؛ بماند!

812b2a4ce2515d0426d1c07b72116a30_original

یکی از مدیران این کمپانی ساکن لندن، علی گنجویان است که به گفته خودش مدت‌ها بر روی سیستم تولید صوت خفاش و دلفین تحقیق کرد تا ایده اولیه بت‌بند شکل گرفت. جالب است که بدانید بت‌بند اولین نمونه از هدفون‌های بدون گوشی که از طریق لرزش استخوان‌های گوش صدا را بازتولید و به مغز منتقل می‌کند، نیست و چند سال قبل کمپانی AfterShokz هدفونی با همین تکنولوژی را تجاری‌سازی کرده بود.

بت‌بند را می‌توانید در محل کار، در جمع دوستان، هنگام بازی و حتی زمانی که در حال ورزش هستید، بر روی سر بگذارید و این مورد آخر یکی از بهترین کاربردهای بت‌بند است که باعث می‌شود هنگام دویدن و ورزش کردن بتوانید صدای اطراف را بشنوید و مراقب خودتان باشید. اما لازم است طراحی آن به‌گونه‌ای باشد که هنگام پوشیدنش شبیه به آدم فضایی‌هایی که همین الان از سفینه پیاده شده‌اند، به نظر نرسیم!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH