سامسونگ همچنان برترین تولید کننده اسمارت فون در دنیاست

بر اساس تحقیقات موسسات آماری معتبر، کمپانی سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2015 همچنان به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده اسمارت فون‌ها در جهان به شمار می‌رود! در این حوزه، سامسونگ 21 درصد از مجموع فروش را به ثبت رسانده و اپل با 14 درصد در رتبه دوم است. کمپانی خوش نام هوآوی نیز با ثبت 9 درصد همچنان در رده سوم باقی مانده است. کمپانی‌های چینی دیگر یعنی شیائومی و ZTE هر کدام با 5 درصد در رتبه‌های بعد قرار دارند.

Smartphone-market-share-globally-for-the-second-quarter

به عبارت دیگر اگر حوزه تلفن‌های ساده یا Feature Phone ها را نیز به این سهم فروش اضافه نماییم، سامسونگ با ثبت 19 درصد از فروش جهانی این نوع دستگاه‌ها توانست به عنوان برترین کمپانی در سه ماهه دوم سال 2015 معرفی شود. در این حوزه نیز اپل با فروش 10 درصدی در رتبه دوم قرار داشته و هواوی با 7 درصد در تعقیب آن‌هاست. نوکیا با 6 درصد و کمپانی‌های ZTE، شیائومی، آلکاتل و ال‌جی نیز با سهم 4 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

Mobile-phone-market-share-for-the-second-quarter-based-on-continents

با اینکه در برهه زمانی فعلی باید سامسونگ را رهبر بلامنازع اسمارت فون‌ها در اکثر کشورهای جهان دانست اما در شمال آمریکا، اپل با سهمی 31 درصدی بالاتر از این شرکت کره‌ای قرار دارد. سامسونگ در این منطقه با 24 درصد در رتبه دوم بوده و پس از آن ال‌جی با 15 درصد فروش، سوم است. رتبه‌های چهارم و پنجم نیز به ترتیب در اختیار ZTE و آلکاتل است.

Q2-smartphone-market-share-by-continent

تولید اسمارت فون‌ها در نیمه دوم سال جاری میلادی به 75 درصد از کل این صنعت رسیده است. همچنین 50 درصد از کل اسمارت فون‌های تولید شده در سه ماهه آخر توانایی پشتیبانی از شبکه 4G LTE را داشته‌اند. حال که صحبت از LTE شد جالب است بدانید که ایالات متحده و چین جمعا 67 درصد از بازار گوشی‌هایی که توانایی پشتیبانی از شبکه LTE دارند را در اختیار دارند.

Global-mobile-phone-market-share-based-on-Q2-shipments

از تاریخ 31 دسامبر و با آغاز سه ماهه آخر سال 2015، با فروش و عرضه رسمی آیفون‌های جدید باید منتظر بروز تغییراتی جدی در بازار بود!

نظر شما چیست؟ آیا شرایط به نفع اپل تغییر خواهد کرد؟

3 در مورد “سامسونگ همچنان برترین تولید کننده اسمارت فون در دنیاست”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH