دوربین نکسوس 6P امتیاز 84 را در تست‌های DxOMark به دست آورد

سایت DxOMark تنها ساعاتی بعد از معرفی اسمارت فون جدید گوگل با نام هواوی نکسوس 6P آن را مورد تست عکاسی و فیلم برداری قرار داد و امتیاز آن را مشخص کرد. با وجود اینکه دستگاه مذکور فعلا نسخه‌ای است که در حال پیش از عرضه قرار دارد (ممکن است نسخه اصلی تغییرات جزیی داشته باشد)‌ اما توانسته امتیاز 84 از 100 را به دست آورد که با این امتیاز نکسوس 6P بعد از پرچم‌دار کمپانی سامسونگ با نام گلکسی S6 قرار می‌گیرد که امتیاز 86 را به دست آورده بود.

DxOMark-Huawei-Nexus-6P

همان طور که می‌دانید، نکسوس 6P از یک دوربین 12.3 مگاپیکسلی بهره می‌برد که سایز پیکسل‌های آن 1.55µm است و f/2.0 را دارد. این سنسور قادر است تا فیلم‌هایی با وضوح 4K ضبط کند و یک فلاش دوگانه LED نیز آن را در محیط‌های تاریک یاری می‌کند. سایز سنسور این دوربین نیز 1/2.3 است.

در زمینه عکاسی نکسوس 6P به دلیل جزئیات بسیار چشمگیری که ثبت کرده بود توانست امتیاز 86 را به دست آورد و البته در کسب این امتیاز سرعت فوکوس سریع آن نیز بی‌تاثیر نبوده است. تصاویر با شرایط مناسبی ثبت می‌شوند و میزان سفیدی آن‌ها نیز مناسب است. گفتنی است که در حین استفاده از فلاش تصاویر همچنان قابل قبول هستند.

شاید بتوان گفت این دوربین در شرایط نوری ضعیف به دلیل فعال شدن خودکار HDR+ کمی ضعیف عمل می‌کند. زیرا دوربین این دستگاه در شرایط نوری ضعیف گستره دینامیکی را افزایش می‌دهد اما همچنان در تست‌های انجام شده تصاویر تا حدی قابل قبول بوده‌اند. یکی دیگر از بخشی‌هایی که می‌توان به دوربین نکسوس 6P خرده گرفت به امکان عکاسی قبل از قفل شدن فوکوس باز می‌گردد که چندان جالب نیست.

اما این گوشی در زمینه فیلم برداری چندان قانع کننده عمل نکرده است و توانسته امتیاز 79 را از 100 به دست آورد و دلیل آن نیز به عملکرد ضعیف در فوکوس مجدد و لرزشگیر تصویر باز می‌گردد. علاوه بر این در شرایط نوری ضعیف نیز جزئیات و رنگ‌ها به خوبی ضبط نمی‌شوند.

البته با این وجود شاهد بهبود عملکرد دوربین نکسوس 6P نسبت به نسل‌های قبلی آن هستیم.

2 در مورد “دوربین نکسوس 6P امتیاز 84 را در تست‌های DxOMark به دست آورد”

    1. باید بیاد و بررسی بشه بقیش رو باور ندارم
      اخه گوشی که فرایند فکوسش سریع باشه ولی ذخیرش کند باشه رو کجای دلم بزارم؟؟
      بزاز نتیجه بیاد بعد بگو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH