چرا سونی در اکسپریا Z5 Premium از نمایشگر 4K استفاده کرد؟!

در میان پرچم‌داران جدید سونی، اکسپریا Z5 پریمیوم به دلیل استفاده از نمایشگر 4K بسیار مورد توجه قرار گرفت. این کار در ابتدا با اینکه با استقبال روبه‌رو شد، اما بسیاری فهمیدند که چنین وضوحی برای نمایشگر یک گوشی بیش از اندازه است و آن را فقط یک تبلیغ برشماردند. بعد از این انتقادها، سونی دست به کار شد و از دلایل استفاده از این نمایشگر و نحوه‌ کارکرد آن سخن گفت! پس در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.sony-xperia-z5-premiumاین دستگاه قابلیت ثبت فیلم‌های 4K را دارد و در کنار آن، از توانایی پخش چنین ویدیوهایی نیز بهره می‌برد. با قرار دادن نمایشگر 4K کاربر می‌تواند نهایت کیفیت را در چنین ویدیوهایی تجربه کند؛ با این حال، خود سونی نیز می‌داند تفاوت این نمایشگر با نمایشگرهایی با رزولوشن کمتر چندان محسوس نیست و در عوض، مصرف باتری بیشتر نیز می‌شود، پس عملکرد این نمایشگر را فقط به پخش ویدیو و فیلم محدود کرده است.

تا به اینجای کار، شاید نتوان از سونی خرده گرفت اما بسیاری از کاربران، از کیفیت و کنتراست تصویر این نمایشگر گله کرده بودند. سونی در جواب می‌گوید:

ما بعد از تحقیقاتی که داشتیم، دریافتیم که اکثر افراد تنها در بخش چند‌ رسانه‌ای از این قابلیت بهره می‌برند و به همین دلیل، این ویژگی را محدود به این بخش کردیم. این موضوع باعث می‌شود که شارژدهی باتری نیز لطمه نخورد. در حالت کلی، کیفیت نمایشگر بسیار خوب است و از نظر کنتراست نیز بسیار قابل قبول است.

رزولوشن پرچم‌دار ما برابر با 3840 در 2160 پیکسل است و تراکم پیکسلی آن 806ppi؛ به این دلیل هنوز بسیاری از اپ‌های شخص ثالث برای چنین نمایشگری آماده نیستند و با گذشت زمان، بر قابلیت‌های چنین نمایشگرهایی افزوده خواهد شد. اکسپریا Z5 پریمیوم می‌تواند آغاز کننده‌ این راه باشد.

با توجه به توضیحات بالا، می‌شود انتظار داشت که در سال‌های آینده، محصولات مشابه‌ دیگری نیز ببینیم که با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، چندان هم تعجب برانگیز نیست. (شاید در چند سال آینده، علاوه بر بیشتر شدن کارکردهای نمایشگر 4K، راهی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز پیدا شود) با این حال، استفاده از چنین رزولوشنی در زمان حاضر چندان منطقی نیست و صرفا سونی قصد داشته تا در این زمینه اول باشد!

این کمپانی ژاپنی، از تولید Z3 پلاس منفعت چندانی نبرد و اکنون تمام امیدش به خانواده‌ Z5 است تا سهم آن را در بازار جهانی بهبود ببخشند. باید منتظر ماند و دید که آیا محصولات جدید این کمپانی می‌توانند موفقیتی به‌دست بیاورند یا خیر!؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH