سهم اندروید در بازار سیستم عامل‌ها به بالای 53 درصد رسید!

android marshmellow

بازار مصرف اسمارت فون‌ها در تصرف دو سیستم عامل مشهور گوگل و اپل است و این دو شرکت با رقابت بسیار حساس خود همواره به فکر تصاحب سهم بیشتری از بازار هستند. حال بسیاری از افراد فکر می‌کنند که اپل با توجه به عرضه نسخه جدید آیفون باید با پیشرفت روبرو شده باشد ولی در عمل شاهد این هستیم که سهم اندروید در بازار سیستم عامل به بالای 53 درصد رسیده است.

شرایط بازار سیستم‌های عامل نه‌تنها برای سرمایه‌گذاران، بلکه برای هواداران نیز به‌شدت حائز اهمیت است و در میان جنگ هواداران، بسیاری از افراد به آمار تصاحب بازار به‌عنوان یکی از عوامل اصلی بردن مجادله‌ها نگاه می‌کنند. حال آمار جدید این ضرایب مالکیت اعلام‌ شده است که در این آمار شاهد رشد مالکیت اندروید و کاهش ضریب تسلط iOS بر بازار هستیم.

در این آمار شاهد این هستیم که سهم مالکیت iOS از میزان 40.82 درصد در ماه آگوست، با کاهشی بیش از 2 درصدی به رقم 38.58 درصد در پایان ماه سپتامبر رسیده است. این آمار از این نظر جای تعجب دارد که در ماه سپتامبر شاهد شکسته شدن رکوردهای متعددی توسط تلفن‌های همراه نسل جدید آیفون یعنی آیفون 6S و آیفون 6S پلاس بودیم.

در جبهه مخالف نیز اندروید بدون اینکه شاهد یک پرچم‌دار تعیین‌کننده و جنجالی باشد، با رشدی اندک در مالکیت بازار روبرو شده است. آمار مربوط به اندروید در پایان ماه آگوست برابر با 52.14 درصد بوده است ولی در بازه زمانی یک‌ماهه، مالکیت این سیستم عامل بر بازار با رشدی بیش از 1 درصد روبرو شده است. بر اساس گزارش‌های به‌دست‌ آمده، اندروید در پایان سپتامبر میزان 53.54 درصد از کل بازار اسمارت فون‌ها را در اختیار داشته است.

ازجمله نکات جالب این است که در پایان ماه آوریل سال گذشته میلادی (سال 2014) اپل مالکیت 41.97 درصد از کل بازار را در اختیار داشت. تحلیل گران معتقدند که برنامه‌های اپل برای عرضه کردن مدل جدیدی از آیفون موجب شده است تا شرایط استفاده از این سیستم عامل در بازار با افول روبرو شود. بسیاری از کاربران به خاطر عرضه مدل جدید از خریداری کردن مدل‌های قبلی خودداری کرده‌اند و همین امر نیز موجب شده است تا آمار کلی مالکیت iOS بر بازار با کاهش روبرو شود. البته می‌توان انتظار داشت که در ماه‌های آینده شاهد رشد مجدد مالکیت iOS در بازار باشیم ولی بسیار بعید به نظر می‌رسد که در سال جاری شاهد رسیدن سیستم عامل اپل به ضریب مالکیت اندروید باشیم.

شایان‌ذکر است که پیش‌بینی می‌شود در ماه آینده، اندروید نیز با توجه به معرفی دو محصول جدید از سری نکسوس، با تغییراتی روبرو شود. درمجموع ماه اکتبر می‌توانیم رقابتی داغ در سطح سیستم عامل‌ها را شاهد باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH