دریافت موجودی از طریق USSD مسدود شد!

مدتی است که سرویس‌های پرداخت موبایلی حضور گسترده‌ای در ایران پیدا کرده‌اند و البته کاربران زیادی نیز به سمت آن‌ها رفته‌اند. چندی پیش بود که بانک مرکزی با کمک سیستم شاپرک محدودیت‌هایی بر روی پرداخت‌های موبایلی اعمال کرد و امروز رسما شاهد غیرفعال شدن قابلیت دریافت موجودی از طریق این سرویس‌ها که اصطلاحا USSD نامیده می‌شوند، هستیم.

Screenshot_2015-10-10-21-48-112

حال با ورود به یکی از سیستم‌های پرداخت موبایلی (کد این سرویس‌ها اغلب با * شروع و با # به اتمام می‌رسند) و انتخاب گزینه دریافت موجودی، هشداری در این خصوص نمایش داده می‌شود که غیرفعال شدن این بخش را اعلام می‌دارد.

البته کاربران باید توجه کنند که همچنان قادر خواهند بود تا از طریق خدمات بانک‌ها وارد عمل شوند و کار‌های مختلف خود (حتی دریافت موجودی) را انجام دهند.

علاوه بر موارد مذکور، بنابر دستور بانک مرکزی پرداخت قبوض و خرید شارژ نیز از طریق USSDها با محدودیت‌هایی مواجه شده است که به شرح زیر هستند:

1- از 15 مهر تمام تراکنش‌های خرید از درگاه موبایل ممنوع است.
2- روزانه تنها امکان خرید شارژ و یا پرداخت قبوض به ارزش 200 هزار تومان وجود دارد.

7 در مورد “دریافت موجودی از طریق USSD مسدود شد!”

  1. واقعا متاسفم براشون جای پیشرفت پسرفت می کنیم فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستند یکیش همین طرح مزخرف شاپرک

  2. بیا!
    باز چند هزار میلیارد دزدیدن، حالا آروم آروم دارن ذهن ما رو آماده می کنن که بگن از طریق نفوذ خرابکارانه در شبکه USSD دزدیده شده و امنیت نداره!
    ما که میدونیم اول و آخرش به چاپیدن ملت و چپوندن تو جیب خودشون تموم میشه!
    ببین کی گفتم

  3. کشورهای دنیا پیشرفت میکنن، کشور ما پسرفت
    در اینده ای نزدیک تمام گوشیهای هوشمند از سطح شهر جمع‌آوری خواهند شد و مردم برای ارتباط با یکدیگر،مجبورند از کبوترهای نامه بر استفاده کنند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH