خاورمیانه بهترین مکان برای فروش اسمارت فون‌هاست!

از زمانی که مشخص شد بازارهای شرق آسیا نظیر هندوستان، چین و … بزرگ‌ترین و بهترین مکان برای فروش موبایل‌ها در جهان هستند، به مرور شاهد گسترش این حوزه در این قاره کهن هستیم.

Middle_East_(orthographic_projection)

حال چشم‌های تولید کنندگان این محصولات، در حال چرخیدن برای پیدا کردن بازاری در سطح شرق آسیاست که خب خاورمیانه این پتانسیل را دارد. این منطقه در آسیا، با توجه به شرایط خاصش هنوز از صنعت‌های پیشرفته جهانی برخوردار نیست، اما مردم و مصرف کنندگان آن به خوبی با فناوری حرکت کرده و پیش بینی می‌شود که خاورمیانه و شمال آفریقا طی چهار سال آینده با رشدی ۷۰ درصدی نسبت به قبل روبرو شوند! حوزه موبایل و تلفن‌های همراه، یکی از مهم‌ترین صنایعی است که سرعت رشد بسیار بالایی در این منطقه دارد.

بر اساس مطالعه انجام شده از سوی GSM، در این منطقه در پایان سال 2014 میلادی، حدود 350 میلیون ارتباط موبایلی وجود دارد، در حالی که جمعیت حدودی آن تنها 200 میلیون است! بررسی‌ها نشان می‌دهد که این رقم تنها 70 درصد پتانسیل این منطقه است.

به نظر می‌رسد که بهره‌گیری از اسمارت فون‌ها در این منطقه به زودی تا سه برابر افزایش یابد و میزان ارتباطات جدید به 325 میلیون برسد. در این میان، اپراتورهای فعال در این مناطق نیز دور سیستم‌های قدیمی 2G را خط کشیده و به سرعت در حال حرکت به سمت نسل‌های جدید 3G و 4G هستند! بیشتر سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در این منطقه در کشورهایی نظیر امارات متحده عربی، بحرین و کویت بوده است. درصد نفوذ سیستم‌های تلفن همراه در میان مردم این منطقه حدود 75 درصد است.

البته ذکر این نکته ضروری است که با توجه به وجود نا آرامی‌های فراوان در مناطقی چون سوریه، یمن، سودان و … سرمایه گذاری در این مناطق و کشورهای هم‌جوار با ریسک بالایی صورت می‌گیرد و قطعا با آرام شدن این کشورها و رفع نا آرامی‌ها، میزان رشد این فناوری در خاور میانه قطعا بیشتر خواهد شد.

1 در مورد “خاورمیانه بهترین مکان برای فروش اسمارت فون‌هاست!”

  1. حال چشم‌های تولید کنندگان این محصولات، در حال چرخیدن برای پیدا کردن بازاری در سطح شرق آسیاست که خب خاورمیانه این پتانسیل را دارد.
    مطمئن هستید خاورمیانه در شرق آسیا است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH