پروژه Loon شرکت آلفابت در اندونزی شروع به کار کرد

tپیش از تاسیس هلدینگ آلفابت، گوگل بخشی را با نام Google X توسعه می‌داد. در این بخش پروژه‌هایی در حال انجام بودند که تا قبل از شروع رسمی آن، خبری از آن‌ها به بیرون درز نمی‌کرد.

یکی از این پروژه‌ها، Project Loon نام دارد که توسط بالون‌هایی در جو زمین اینترنت را به نواحی محروم و کشورهای در حال توسعه می‌رساند. این پروژه از سال ۲۰۱۱ راه اندازی شد و پس از تاسیس آلفابت و تغییر نام Google X به X، زیر مجموعه آلفابت شد. پروژه Loon بخشی از تلاش آلفابت برای فراهم کردن اینترنت رایگان و دسترسی به آن در سراسر کره زمین است. این شرکت این پروژه را در کشورهایی مثل شیلی، آرژانتین و سریلانکا انجام داده و در نیوزلند کاملا موفق بوده، همچنین در حال اجرای آن در برزیل و استرالیاست. پروژه Loon رقیب دیگری هم دارد. شرکت فیسبوک در حال توسعه تعدادی پهپاد خورشیدی برای رساندن اینترنت به مناطق مختلف زمین است که تا سه ماه دور زمین می‌‌‌‌چرخند.

امروز آلفابت راه اندازی این پروژه را در اندونزی، طی مراسمی در مقر اصلی خود در کالیفرنیا اعلام کرد. سرگی برین، از بنیان گذاران گوگل، برای اجرای این پروژه با سه شرکت مخابراتی در اندونزی وارد مذاکره شده است.

آلفابت این کار را با فرستادن بالون‌هایی به فاصله ۱۰ مایل از هم، در اتمسفر زمین انجام می‌دهد. در این محل از جو، بالون‌ها به راحتی می‌توانند سیگنال را به مناطق روی زمین برسانند. در کشور اندونزی، گوگل برای اطمینان از کافی بودن سرعت و میزان دسترسی، تعداد ۱۰۰ بالون را به هوا می‌فرستد. تمام این ۱۰۰ بالون به سه شرکت اندونزیایی وصل می‌شوند و این سه شرکت سیگنال را بین خود به اشتراک می‌گذارند.

کاربران در زمین می‌توانند به یک شبکه وای‌فای استاندارد دسترسی داشته باشند که سرعت دانلود آن ۱۰ مگابایت بر ثانیه است. این پروژه یک جهش بزرگ در ارتباطات اندونزی خواهد بود. این کشور از ۱۷ هزار جزیره تشکیل شده که از نظر جغرافیای شرایط مناسبی برای دسترسی به شبکه جهانی ندارند و فقط یک سوم از جمعیت این کشور به اینترنت متصل هستند.

1 در مورد “پروژه Loon شرکت آلفابت در اندونزی شروع به کار کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH