گزارش مالی جدید اچ‌تی‌سی؛ همچنان بر لبه پرتگاه!

htc-logo-sketch-640x334

به‌تازگی، گزارش مالی اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی منتشر شده است که از بهبودیافتن نسبی اوضاع این کمپانی خبر می‌دهد. این پشرفت اندک، احتمالا می‌تواند نظر مساعد سهام‌داران اچ‌تی‌سی را جلب نماید. برای جزئیات بیشتر، در ادامه مطلب همراه آی‌تی‌رسان باشید.

درآمد اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه سوم سال 2015 حدود 600 میلیون دلار برآورد شده است که این رقم در مقایسه با سه‌ماهه قبلی، 7 درصد کاهش داشته است. اگر این رقم را با درآمد اچ‌تی‌سی در بازه‌زمانی مشابه در سال قبل مقایسه کنیم، باید اعتراف کرد که درآمد اچ‌تی‌سی به کم‌تر از نصف مقدار خود در سال گذشته رسیده است.

HTC-Financial-Results

پس از یک بازه‌زمانی سه‌ماهه سودآور، اچ‌تی‌سی مدعی شد که تا پایان بهار حدودا 157 میلیون دلار زیان کرده است. حال به‌نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی، توانسته با طی‌کردن یک روند نسبتا ملایم این مقدار ضرردهی را تا پایان 30 سپتامبر به 139 میلیون دلار کاهش دهد. این اتفاق، بدین معنی است که اچ‌تی‌سی توانسته با کسب درآمد پایین‌تر، ضرردهی کم‌تری نیز داشته باشد. روند نزولی کاهش ضرردهی اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه سوم، از اقدامات این کمپانی تایوانی نشأت می‌گیرد. اچ‌تی‌سی در زمان انتشار گزارش‌ مالی خود در سه‌ماهه دوم سال جاری، اعلام کرد که 15 درصد از نیروی کار خود را به‌منظور کاهش 35 درصدی هزینه‌های عملیاتی اخراج خواهد نمود.

در پی نتایج مالی ضعیف، اچ‌تی‌سی رسما اعلام کرده است که دیگر نمی‌خواهد راهنمایی‌های مالی به سرمایه‌داران ارایه دهد. سایت Techcrunch گزارش می‌دهد چیا لین چانگ، مدیر مالی شرکت اچ‌تی‌سی مدعی است که چنین سیاستی را کمپانی‌های دیگر تایوانی نیز اتخاذ کرده‌اند.

امتناع اچ‌تی‌سی از ارایه بخش پیش‌بینی درآمد در گزارش‌های مالی خود، احتمالا به‌ تلاش این برند تایوانی برای حفظ ارزش سهامش در بازار مربوط می‌شود. با همه این اوصاف، شر وانگ، مدیرعامل اچ‌تی‌سی در مورد آینده این کمپانی خوش‌بین است. هنگامی‌که خانم وانگ به‌ سمت مدیریت اچ‌تی‌سی در سال 2013 منصوب شد، اعلام کرد که اچ‌تی‌سی، رویه‌ای را در پیش خواهد گرفت که اوایل سال 2016 متوجه آن می‌شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH