گوگل می‌گوید سیستم‌عامل کروم حذف نخواهد شد

toshiba-chromebook-cb30-007

مدت‌هاست شایعات زیادی درباره ادغام سیستم‌عامل اندروید و کروم منتشر می‌شود و حتی برخی گزارش‌ها از سال 2017 برای عرضه سیستم‌عامل جدید گوگل که براساس ادغام اندروید و کروم طراحی شده است، خبر داده‌اند. اگرچه این طرح امکان‌پذیر به‌نظر می‌رسد اما گوگل مدعی است که به‌زودی از توسعه موازی دو سیستم‌عامل اندروید و کروم دست برنخواهد داشت. برای جزئیات بیشتر، همراه آی‌تی‌رسان باشید.

رئیس بخش سیستم‌عامل‌ کروم، اندروید و کروم‌کست، آقای هیروشی لاک‌هایمر در یکی از جدیدترین پست‌های خود در بلاگ رسمی گوگل‌کروم، مدعی شده است گوگل، تلاش می‌کند تا بهترین‌های هردو سیستم‌عامل را برای کاربران به ارمغان بیاورد و این شرکت برنامه‌ای برای کنارگذاشتن گوگل‌کروم ندارد. لاک‌هایمر می‌گوید:

هنوز تغییرات بیشتری باید در کروم OS صورت بگیرد و گوگل برنامه‌هایی برای افزودن ویژگی‌های بیشتر از جمله اجراکننده فایل‌های تصویری، به‌روزرسانی رابط‌کاربری با یک طراحی متریال، بهبود امکانات و ارتقا بحث امنیت در این سیستم‌عامل دارد.

وی هم‌چنین مدعی است که کروم‌بوک‌‌ ( لپ‌تاپ‌های سبک و قابل‌حمل) که براساس سیستم‌عامل کروم نام‌گذاری شده‌ است با دریافت به‌روزرسانی در هر شش هفته یک‌بار به مدت 5 سال، عملکرد بهتری خواهند داشت.

حتی اگر روند ادغام سیستم‌عامل کروم و اندروید طولانی‌تر شود، به‌وضوح قابلیت‌های مشترک این دو سیستم‌عامل در سال‌های آتی افزایش خواهد یافت. از طرفی، اخیرا برنامه‌های سیستم‌عامل اندروید راه خود را از طریق ابزار توسعه‌دهنده ARC Welder tool به سیستم‌عامل رایانه‌های قابل‌حمل کروم‌بوک باز کرده‌اند. به‌علاوه، گوگل با  معرفی لپ‌تاپ هیبریدی جدید پیکسل C که توسط سیستم‌عامل اندروید همراهی می‌شود، تعریف تازه‌ای از این سیستم‌عامل ارایه داده است.

باتوجه به صحبت‌های اخیر هیروشی لاک‌هایمر، می‌توان مطمئن بود که پروژه توسعه سیستم‌عامل کروم لغو نخواهد شد؛ حداقل، این روند مدتی طول می‌کشد. گوگل روشن ساخته است که قابلیت‌های سیستم‌عامل اندروید و کروم با یک‌دیگر ادغام خواهند شد و بنابراین، سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت و مک اپل می‌توانند تا مدت دیگری به یکه‌تازی خود در بازار رایانه‌های رومیزی و قابل‌حمل ادامه دهند. جهت آشنایی بیشتر با سیستم‌عامل کروم و رایانه‌های قابل‌حمل مبتنی بر این سیستم‌عامل، مقاله زیر را مطالعه کنید:

بررسی تخصصی کروم بوک ایسر C720: همیشه آنلاین

1 در مورد “گوگل می‌گوید سیستم‌عامل کروم حذف نخواهد شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH