لپ‌تاپ جدید سری ATIV سامسونگ با پردازنده Core i7 در دو مدل معرفی شد

samsung_ativ_book9_1-640x427

کمپانی سامسونگ در بازار رایانه‌های قابل‌حمل که عموما با نام لپ‌تاپ می‌شناسیم، فعالیت قابل‌ توجه‌ای دارد. بخش لپ‌تاپ این کمپانی تاکنون عملکرد بسیار خوبی را در به‌ چالش‌کشیدن رقبا از خود برجای گذاشته است و به‌نظر می‌رسد که قصد دارد تا این روند را با معرفی 2 عضو جدید حفظ نماید. سامسونگ ATIV بوک 9 اسپین و 9 پرو نام دو عضو جدید در بخش لپ‌تاپ‌های سامسونگ هستند. برای آشنایی بیشتر با این دو مدل، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هردو لپ‌تاپ از جدیدترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند. با این‌حال، سامسونگ ATIV بوک 9 پرو به‌ لطف پردازنده اینتل Core i7 6700HQ در پردازش وظایف سریع‌تر ظاهر خواهد شد. در ATIV بوک 9 اسپین، از پردازنده کم‌مصرف Core i7 6500U استفاده شده است که اگر کاربر حرفه‌ای نباشید، تفاوت این دو پردازنده به‌احتمال زیاد چندان ملموس نخواهد بود.

samsung_ativ_book9_5-640x427

هردو مدل با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌ جامد (SSD) عرضه خواهند شد. نسخه پرو از یک نمایشگر بزرگ‌تر 15.6 اینچی با وضوح 4K بهره می‌برد و نسخه اسپین، تنها به یک نمایشگر 13.3 اینچی QHD مجهز شده است. بنابراین اگر یک لپ‌تاپ با نمایشگر بزرگ‌ و با کیفیت‌تر می‌خواهید، انتخاب سامسونگ ATIV بوک 9 پرو ارجحیت دارد. بنابر ادعای رسمی، هردو مدل با یک نمایشگر لمسی همراه خواهند بود.

سامسونگ ATIV بوک 9 پرو از تراشه‌گرافیکی مجزا قدرت‌مند GeForce GTX 950M انویدیا بهره می‌برد و نسخه اسپین، تنها با تراشه‌گرافیکی آن‌برد اینتل HD همراه است. انتظار می‌رود صدای خروجی از سامسونگ ATIV بوک 9 پرو به‌ لطف 4 اسپیکر آن در سطح بسیار خوبی قرار داشته باشد و البته برای تمایز، ATIV بوک 9 اسپین تنها از یک بلندگوی دوگانه استفاده می‌کند. سامسونگ  انتظار دارد تا لپ‌تاپ ATIV بوک 9 پرو و ATIV بوک 9 اسپین را در اواخر ماه‌جاری به ترتیب با قیمت 1599 و 1399 دلار به‌فروش برساند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH