شما بگویید: کدام گوشی سازنده‌اش را از ورطه شکست نجات خواهد داد؟

cellphone

رقابت در بازار اسمارت‌فون‌ها بسیار داغ است و همین امر سبب شده تا سازندگان بزرگ و پر سابقه‌ای که زمانی حرف اول در دنیای تلفن همراه را می‌زدند، این روزها حال و روز خوشی را نداشته باشند. برخی در آستانه ورشکستگی کامل قرار گرفته‌اند و بعضی به پشتوانه سایر بخش‌های شرکت همچنان نفس می‌کشند. این سازندگان، کدام هستند؟

سونی

بخش موبایل این شرکت بزرگ تلاش زیادی می‌کند تا بتواند از ضررهای بزرگی که ماه‌هاست گریبان‌گیرش شده رهایی یابد و سهم از دست رفته بازار خود را دوباره باز پس بگیرد. آیا سری جدید Z5 که شامل مدل‌های اکسپریا Z5 و Z5 کامپکت و Z5 پریمیوم می‌شود، سونی را به خواسته خود نزدیک‌تر می‌کند و یا همچنان نهضت ضرر ادامه خواهد داشت؟!

Sony Xperia Z5 16

بلک‌بری

این کمپانی به‌قدری در این سال‌ها بازار خودش را از دست داده که حاضر شد سرانجام روی به اندروید بیاورد و یک گوشی منحصر به‌فرد با نام Priv را به بازار عرضه کند. بلک‌بری که زمانی بر بازارهای بزرگی چون آمریکا حکم‌فرمایی می‌کرد، این روزها حال خوشی ندارد و حتی سیستم عامل جدید و محدودی چون تایزن را هم بالای سر خودش می‌بیند.

The-BlackBerry-Priv-(2)

موتورولا

این کمپانی مشهور آمریکایی انقدر بد کار کرد که گوگل آن را خرید اما دومین شرکت با ارزش دنیا هم نتوانست آن را چندان سر به راه کرده و به ناچار به لنوو فروخته شد. حال بایستی دید گوشی پر توان دروید توربو در نسخه دوم خودش، ارمغانی تازه برای موتورولا خواهد آفرید و یا لنوو نیز در صدد واگذاری این شرکت برمی‌آید؟!

Motorola Droid Turbo 2 (2)

اچ‌تی‌سی

ناکامی‌های این شرکت از زمان عرضه وان M9 رنگ جدی به خودش گرفت و این محصول به همراه اسنپدراگون ۸۱۰، حسابی کار سازنده تایوانی را به مخاطره انداختند. شاید خیلی سخت باشد که اچ‌تی‌سی در شرایط نابسامان فعلی‌اش، دوباره به روزهای پر شکوه خود بازگردد. اما این شرکت چشم امید بر تازه‌واردی چون وان A9
بسته تا شاید بتواند به واسطه طراحی متفاوت و البته بسیار شبیه به آی‌فونش، خریداران را راضی به التفاتی دوباره سازد!

HTC One A9 (4)

مایکروسافت

هرچقدر این کمپانی در زمینه‌های نرم‌افزاری موفق بوده، در بخش موبایل توفیقی نصیبش نشده است و همچنان آمار فروش گوشی‌های ویندوزفونی (و این روزها ویندوزی) پایین است. این شرکت امیدوار است که دو پرچم‌دار جدیدش از سری 950 یعنی لومیا 950 و لومیا 950XL مرهمی بر شکست‌هایش در فروش این کالاهای ویندوزی باشد.

lumia-950-xl

حال شما به ما بگویید، فکر می‌کنید کدام‌یک از گوشی‌های زیر می‌تواند سازنده‌اش را از ورطه شکست نجات دهد؟

[polldaddy poll=9169856]

1 در مورد “شما بگویید: کدام گوشی سازنده‌اش را از ورطه شکست نجات خواهد داد؟”

  1. به نظرم پرایو
    چون وقتی شرکت ها به یک گوشی اندرویدی وامنیت نیاز دارن یک گزینه مناسب پرایو هست
    اما زد 5 فکر نمیکنم چون همچنان محصولی عالی پشت سیاست های غلط
    همچنان احتمال معرفی یک پرچمدار جدید در اردیبهشت خست
    همچنان قیمت بسیار بالاست
    ار حق هم نگذریم هر کسی دو ملیونو سیصد برای گوشی نمیده که شیش ماه بعد نسل جدیدش میاد مخصوصا اگه کمی تکراری هم باشه گه بعضی ها رو به این باور میندازه که چه نیاز
    مثلا دوستم میگه حی 4 میخوام چون زد وان داشتم اینم خیلی فرق با اون نمیکنه 😐
    خب شما بگید از مدل این افراد که تو جامعه به وفوره
    پس بزرگ ترین مشکل سونی موبایل سیاستشه نه گوشی هاش
    چون یک اسمارتفون کم نقص با تجربه و سیاست های درست به وجود میاد
    البته کاش میشد دو گزینه رو انتخاب کرد چون که به نظرم محصول مایکروسافت هم موفق ظاهر بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH