پاور 1200W Platinum کولر مستر را بیشتر بشناسید!

cooler master

1200 وات هر چند برای کامپیوترهای گیمینگ معمول، توانی بیش از حد نیاز است، می‌تواند برای برخی کاربردها حیاتی و لازم باشد. سیستم‌های حرفه‌ای دارای چینش‌های چند گانه کارت‌های گرافیک، سیستم‌هایی که اورکلاک‌های سنگین تحمل می‌کنند و کامپیوترهایی که جهت ماینینگ از آن‌ها استفاده می‌شود، از جمله مواردی هستند که منابع تغذیه مرسوم از پس آن‌ها بر نمی‌آیند.

جهت رفع نیاز کاربران این سیستم‌های سطح بالا، کمپانی Cooler Master منبع تغذیه‌ای قدرتمند از سری خوش‌نام V به اسم Cooler Master V1200 Platinum به بازار عرضه کرده که در ادامه این مطلب، نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های آن می‌اندازیم.

مشخصات فنی

از ظاهر V1200 شروع کنیم، ابعاد این منبع تغذیه 150mmx86mmx190mm و وزن آن 2.2 کیلوگرم است. سیستم کابل کشی به صورت کامل ماژولار طراحی شده و تعداد زیادی کابل جهت اتصال هر گونه چینش قطعات سخت افزاری مورد نیاز کابران حرفه‌ای در جعبه این منبع تغذیه موجود است. 12 کابل ساتا، 12 کابل PCI-Express و 9 کابل 4پینی Molex برای اتصال هر نوع چینش دلخواه قطعات سطح بالا کافی است. اندازه طول کابل‌ها نیز بلند در نظر گرفته شده تا اتصال آن‌ها به قطعات متعدد در کیس‌های بزرگ نیز به آسانی میسر باشد.

Cooler Master V1200 Platinum موفق به اخذ بالاترین درجه گواهی 80+ یعنی 80 PLUS Platinum شده است و این به معنای بهینگی کامل 93 درصد در لود نسبت به محصولاتی است که دارای این استاندارد نیستند. دمای فعالیت این منبع تغذیه مابین صفر تا 50 درجه سانتی‌گراد حتی در حالت لود کامل است و این به لطف یک فن 135 میلی متری FDB امکان پذیر شده است.

تامین شاخه +12V در V1200 بر عهده یک ریل قدرتمند است که می‌تواند تا 100 آمپر جریان برق ارایه کند. تک ریلی بودن این شاخه پر اهمیت، ضمن پایدار نگه داشتن ولتاژ، باعث می‌شود منبع تغذیه بتواند به آسانی از پس تغذیه سطح بالاترین ترکیبات کارت‌های گرافیکی به شکل SLI و CrossFire چهارگانه برآید. نوسانات شاخه +12V نهایتا 1 درصد افزایش یا کاهش است که این مقدار نوسان بسیار کم موجب کاهش نویز، افزایش توان اورکلاک قطعات، افزایش پایداری و تضمین سلامت سیستم می‌شود.

حداکثر جریان برای شاخه‌های 3.3V و 5V هر کدام 25 آمپر، شاخه 5SVB میزان 15 آمپر و شاخه -12V به مقدار 0.5 آمپر است که برای قطعات پر مصرف کاملا کافی به نظر می‌رسند.

ویژگیها

  • استفاده از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین قطعات موجود که با دقت برای منابع تغذیه سری V انتخاب شده‌اند؛ مانند خازن‌های الکترولیتی و جامد 100 درصد ژاپنی، برد PCB با طراحی مخصوص و ترانسفورمرهای باکیفیت 42 میلی‌متری.
  • فن 135 میلی متری (FDB (Fluid Dynamic Bearing با کیفیت بسیار بالا که علاوه بر خنک کنندگی کاملا مناسب( نگه داری دما زیر 50 درجه ی سانتیگراد)، نویز ناچیزی ایجاد می کند و با این حال، با یک کنترلر هیبریدی قابلیت انتخاب بین دو حالت “اتوماتیک” و “هیبرید” را دارید. حتی در حالت لود کامل، V1200 صدای بسیار کمی ایجاد می کند و این برای یک منبع تغذیه 1200 واتی نکته‌ای حائز اهمیت است.
  • سیستم کابل کشی به طور کامل ماژولار با استفاده از کابل‌های تخت که مدیریت کابل‌ها را به بهترین شکل ممکن می‌سازد. کابل‌های استفاده شده برای این منبع تغذیه به راحتی فشرده و ساماندهی می‌شوند؛ بنابراین مدیریت کابل به راحتی قابل انجام است. این نوع سیستم مدیریت کابل، علاوه بر زیبا و شکیل نشان دادن داخل کیس، به جریان هوای مناسب درون کیس و خنک ماندن قطعات کمک می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH