Hello Barbie یک اسباب‌ بازی که همچون کورتانا با شما صحبت می‌کند!

حرف‌زدن با اسباب‌بازی‌‌ها دیگر یک بازی کودکانه نیست. اسباب‌بازی‌های متصل به اینترنت مثل سلام‌باربی (Hello Barbie) از این توانایی برخوردارند که با شما مکالمه کنند.

عروسک سخن گو

موج جدید عروسک‌های تعاملی می‌خواهد زمان بازی را بیشتر از همیشه شخصی کند.

با مشارکت متل (Mattel)، شرکت توی‌تاک (ToyTalk) واقع در سان‌فرانسیسکو هلو‌باربی را عرضه کرده است، یک عروسک متصل به اینترنت که می‌تواند مکالمه کند.

هلو‌باربی گفتار را به شیوه‌ای مشابه با یک دستیار مجازی مانند سیری یا کورتانا پردازش می‌کند. دکمه روی سگک کمربند باربی را فشار داده و نگه دارید تا با عروسک مکالمه کنید، کمی شبیه به تعامل با یک واکی-تاکی. زمان صرف شده تا رها کردن دکمه، صرف پردازش زبان طبیعی توسط موتور هوش مصنوعی روی سرور‌های توی‌تاک می‌شود، پس از آن ارایه پاسخ در حدود ۱۰۰ میلی‌ثانیه به طول می‌انجامد.

در حال حاضر، باربی می‌تواند جزئیاتی را در مورد کودک (یا بزرگسال) بیاموزد مانند رنگ مورد علاقه، میوه و یا دسر. طبق گفته ارون جکوب، مدیر عامل و موسس توی‌تاک، نویسندگان بی‌شماری در گروه‌های شش‌گانه هزاران خط دیالوگ نوشته‌اند که منجر به تولید “صد‌ها میلیون” مکالمه امکان‌پذیر شده است و حتی اگر باربی از موضوع خارج شود توانایی کنترل آن را دارد. جکوب گفت که اگر مردم در مورد اقتصاد جهانی یا ارزش کنونی یورو یا چیزی شبیه به اینها از باربی سوالی بپرسند، او موضوع بحث را به چیزی که می‌تواند در موردش صحبت کند، برمی‌گرداند.

همانند هر دستگاه دیگر متصل به اینترنت، مسائل حریم خصوصی اسباب‌بازی‌های تعاملی را نیز تحت‌الشعاع خود قرار داده‌اند.

در اوایل سال جاری، اسباب‌بازی “دوست من کایلا (My Friend Cayla)” باعث جلب توجه مردم شد چرا که یک محقق امنیتی آن را هک کرده بود تا جایی که می‌توانست ناسزا بگوید.

به عنوان جزئیات بیشتر گفتگو، جکوب اضافه کرد:

هیچ کسی با هدفون به آنچه که بچه‌ها می‌گویند گوش نمی‌دهد.

هلو‌باربی تحت سیاست حفظ حریم خصوصی شرکت توی‌تاک قرار دارد که جزئیات اینکه چه دیتایی ذخیره شده و چگونه استفاده شود را مد نظر قرار داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH