کدام را می‌پسندید: کیبورد فیزیکی یا مجازی؟! (به همراه ویدیو)

صفحه نمایش‌های لمسی انقلابی برای تلفن‌های همراه محسوب می‌شدند. پیش از آن تلفن‌های همراه زیادی در بازار حضور داشتند که از یک کیبورد فیزیکی بر روی خود بهره می‌برند که البته بسیار مفید و کار راه‌انداز بود. با ظهور سیستم‌عامل‌های هوشمند و طراحی صفحه کلیدهای لمسی و مجازی، روز به روز تولید محصولاتی با کیبورد فیزیکی کاسته شد. اگر با تلفن‌هایی که از این فناوری جالب بهره برده باشند کار کرده باشید، حتما سرعت و کارایی این صفحه کلیدهای فیزیکی را تایید می‌کنید.

به مرور زمان صفحه نمایش اسمارت فون‌ها بزرگ و بزرگ‌تر شد و دیگر راهی برای طراحی کیبوردی این چنین بر روی آن‌ها باقی نماند. از سوی دیگر کمپانی‌های تولید کننده به دلیل کاهش وزن و ضخامت محصولاتشان دیگر رقبتی برای این کار نداشتند. با ظهور صفحه نمایش‌های خازنی، شرایط به کلی تغییر کرد و این فناوری به عنوان اولین تکنولوژی اسمارت فون‌ها مورد پذیرش تمام کمپانی‌های تولید کننده قرار گرفت.

BlackBerry Priv (3)

کمپانی بلک بری اما در این سال‌ها سعی کرد تا طراحی خود را ادامه داده و حتی با بهره گیری از نمایشگرهای لمسی و خازنی پیشرفته، اما مدل‌هایی با کیبورد فیزیکی را نیز تولید کند. تازه‌ترین تولید بلک بری، اسمارت فون Priv است که برای اولین بار با اکوسیستم اندروید تولید شده است. شاید مهم‌ترین سورپرایز این گوشی برای هواداران سیستم عامل اندروید حضور یک کیبورد فیزیکی باشد که این روزها بر روی محصولات اندرویدی بازار یافت نمی‌شود. طبیعتا داشتن یک اسمارت فون پیشرفته، با صفحه نمایشی بزرگ و یک کیبورد جذاب QWERTY می‌تواند دل هر کاربری را بلرزاند.

اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که کیبورد فیزیکی بهتر است یا مجازی؟! قطعا هر کدام از این فناوری‌ها هم محاسنی دارند و هم معایبی. به نظر شما محاسن کدام یک بر دیگری می‌چربد؟!

در ویدیو زیر این اسمارت فون جذاب با دو پرچمدار روز بازار مقایسه شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH