BMW اعلام کرده تا از ایمنی اتومبیل‌های خودران مطمئن نشود، آن‌ها را تولید نمی‌کند!

BMW یکی از غول‌های خودروسازی است که رهبری فناوری خودروهای خودران را به عهده داشته، اما ممکن است برای مدتی این عنوان از او گرفته شود. با توجه به این که، این شرکت فعلا قصد عرضه سری هفتم خودروهای خود را که اتوماتیک پارک می‌شوند، ندارد. اما دلیل این سازنده آلمانی خوش‌نام از این کار چیست؟

بر خلاف تسلا، که این روزها در حال تست سیستم اتومبیل‌های خودران خود در جاده‌ها توسط مشتری‌هاست، BMW فعلا تصمیم گرفته که صبر کند و عرضه اتومبیل‌های خودران خود را کمی به تعویق بیندازد. مدیر عامل اجرایی این شرکت، آقای Harald Kruger، گفت:

ما می‌توانیم خودروهایی با این قابلیت را به بازار عرضه کنیم که تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت هم سرعت دارند، اما فناوری مورد استفاده ما باید ۱۰۰ درصد مورد اطمینان باشد.

به عبارت دیگر، می‌توان این طور برداشت کرد که Kruger نگران این است که تولید کنندگان اتومبیل در حال پذیرفتن یک سیستم مبتنی بر اپلیکیشن‌ها هستند تا بتوانند به فناوری اجرای این طرح (خودروهای بدون راننده) برسند.

او می‌گوید:

با صنعت اپلیکیشن‌ها، شما می‌توانید خودروهایی را به بازار بفرستید که تقریبا ۷۰ یا ۸۰ درصد آماده هستند و پس از آن بوسیله مشتریان این فناوری را تکمیل کنید. این امر  با توجه به ویژگی‌های ایمنی مورد نظر برای اتومبیل‌های خودران، کاملا غیر ممکن است.

این امر دقیقا با بازخوردهای مالکان خودروهای مدل S تسلا (که در بروز رسانی نسخه هفتم نرم افزار Autopilot خود، مجهز به تغییر مسیر و هدایت خودکار شدند) هم‌خوانی دارد. در واقع بعد از مشاهده برخی کارهای عجیب و غریب توسط صاحبان‌ این خودروهای کمپانی تسلا، ایلان ماسک، یکی از موسسان و مدیر عامل این شرکت، گفته از این پس این شرکت محدودیت‌هایی را به این سیستم اضافه می‌کند.

تصاویری از تسلا مدل S:tesla model s 4tesla model s 5

به جای عرضه یک سیستم نیمه خودران و تماما خودران در یک قالب، BMW در طول زمان این دو را از هم جدا می‌کند. بر اساس گفته‌های Kruger، این عمل اول با پارک اتوماتیک خودرو بدون حضور راننده درون خودرو شروع شد که امروزه در نسخه سری 7 این شرکت مشاهده می‌کنیم. گام بعدی این است که شما در نزدیکی یک پارکینگ پیاده خواهید شد و خودرو می‌تواند خودش به دنبال جای پارک بگردد و پارک کند. در قدم‌های بعد این تکامل ادامه می‌یابد تا خودرو بتواند بدون نیاز به راننده در جاده حرکت کند.

تصاویری از BMW سری هفتم:bmw2 bmw3 bmw1

علی‌رغم سرعت رشد کندی که این غول آلمانی در این زمینه دارد، هنوز خیلی از افراد این شرکت را به عنوان رهبر خودروسازان می‌دانند که فناوری‌هایی از این دست را وارد صنعت اتومبیل‌ها کرده است.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌مند به استفاده از خودرو‌هایی همانند تولیدات تسلا هستید یا ترجیح می‌دهید تا ایمنی کامل این نوع خودرو‌ها صبر کنید؟

3 در مورد “BMW اعلام کرده تا از ایمنی اتومبیل‌های خودران مطمئن نشود، آن‌ها را تولید نمی‌کند!”

  1. اصلا حتی اگر تمام ایرادات فنی اش برطرف شود در معرص خطر حمله هکرها هستیم ناگهان به جای ترمز سرعت میگیرند و چپ میکنند تکنولوژی بازان فکر میکنند اینجا بهشت است تمام برنامه ریزی ها درست از اب درمیاد یک کامپیوتر نمیتواند یک ترجمه ساده را انجام بدهد چه طور اتنظار دارید ما جانمان را به دست اینها بدهیم هوادار سینه چاک تسلا الان زیر خلوارها خاک دارد با انکر منکر فک میزنه

  2. مطمئنا خودروهای ایرانی جزو اولین خودروهای خودران تاریخ بوده و خواهند بود. چون راننده ها عملا هیچ کنترلی روی ماشین ندارن و خودروها به هر طرف که تمایل دارن حرکت میکنن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH