شیائومی در حال آماده کردن لپ‌تاپی ۱۲.۵ اینچی است

Xiaomi-Logo-AH-03622شرکت چینی شیائومی، پیش از هر چیز، یک تولید کننده تلفن‌ همراه است. این شرکت با وجود فروش محدود به چند کشور، توانسته در میان برترین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند قرار بگیرد. با این حال، شیائومی قصد دارد خود را در زمینه تولید سایر گجت‌ها هم محک بزند و تا به حال ابزارهایی مانند تبلت‌، دست‌بند‌های سلامتی، تلویزیون‌های هوشمند و … را روانه بازار کرده است. اما این بار نوبت به تولید لپ‌تاپ رسیده و آن طور که شنیده می‌شود، به‌زودی شاهد عرضه نوت بوک ساخت این کمپانی هستیم. طبق خبرهای قبلی، شیائومی از قصد خود برای عرضه یک لپ‌تاپ تا ژانویه ۲۰۱۶ خبر داده بود. حالا خبرهای جدیدی منتشر شده که اطلاعات بیشتری از این محصول را در اختیار ما می‌گذارد.

بر اساس این گزارش، کمپانی تایوانی Inventec در ساخت این لپ‌تاپ با شیائومی همکاری خواهد کرد و این لپ‌تاپ در کارخانه Inventec در شانگهای تولید خواهد شد. شرکت تایوانی زمان عرضه این محصول به  بازار را آوریل ۲۰۱۶ اعلام کرده است. شایعاتی هم وجود دارند که از ساخت دو نسخه ۱۲.۵ و ۱۳.۳ اینچی خبر می‌دهند که توسط Inventec و Compal Electronics تولید و با برند شیائومی راهی بازار می‌شوند.

شیائومی قصد داشت این دو مدل را در یک زمان عرضه کند، اما حالا تصمیم گرفته در شرایط فعلی، تنها مدل ۱۲/۵ اینچی را عرضه کند تا از وضعیت بازار و استقبال کاربران از محصولش یک ارزیابی نسبی بدست آورد.

طبق همین شایعات، مدل ۱۲/۵ اینچی ظاهری مانند مک‌بوک ایر شرکت اپل خواهد داشت و قیمت آن ۲۹۹۹ یوآن (۴۷۰ دلار) است. بیش‌تر قطعات این لپ‌تاپ توسط تولید کنندگان چینی تامین می‌شود.xiaomilaptop-1

سال ۲۰۱۶، سال مهمی برای این ستاره چینی خواهد بود. شیائومی در سال ۲۰۱۴ موفقیت‌ بسیاری کسب کرده و تلاش خود را برای پیشرفت تا به امروز حفظ کرده است در حالی که بسیاری از شرکت‌های مطرح مانند HTC با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کردند، این شرکت فروش خوبی را تجربه کرد. ممکن است در سال بعد این شرکت وارد بازارهای بزرگی مانند بازار ایالات متحده شود که برایش یک سکوی پرتاب به حساب می‌آید.

این سازنده چینی، رویاهای بزرگی در سر دارد و به نظر می‌رسد تمام توان خود را به کار گرفته تا به آن‌ها تحقق ببخشد. به هر حال، باید دید عملکرد این شرکت در سال آینده به چه صورت خواهد بود و آیا این شرکت توانایی رقابت با سایر تولید کنندگان با تجربه را خواهد داشت یا خیر؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH