Zenfone 3 مجهز به حسگر تشخیص اثر انگشت خواهد بود!

fingerprintشرکت ایسوس با تولید سری Zenfone خود توانسته نظر بسیاری از کاربران را به گوشی‌های خود جلب کند و محصولاتی را بسازد که توان به چالش کشیدن پرچم‌داران مطرح اندرویدی را دارند. این شرکت امسال مدل‌های ویژه‌ای از زن‌فون ۲ را به بازار عرضه کرد، نسخه‌ای با رم ۴ گیگابایتی که در نوع خود اولین بود، زن‌فون زوم با دوربینی عالی، زن‌فون سلفی، نسخه‌ای با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، زن‌فون Deluxe و… که سری دوم این خانواده فروش خوبی را تجربه کرد و دیگر باید منتظر پرچم‌دار بعدی ایسوس باشیم که گفته شده بالاخره ایسوس در آن از سنسور تشخیص اثر انگشت استفاده می‌کند.

براساس آن چه تامین کنندگان قطعات سخت‌افزاری می‌گویند: سهم گوشی‌هایی که از حسگر تشخیص اثر انگشت بهره می‌برند از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد خواهد رسید که این امر منجر به کاهش قیمت این سنسورها به حدود ۵ دلار برای هر سنسور می‌شود. استفاده از این فناوری در گوشی‌های هوشمند بالارده مرسوم بود، اما مدتی است شاهد استفاده از آن در گوشی‌های میان‌رده مانند خانواده گلکسی ‌A سامسونگ و حتی گوشی‌های پایین‌رده هم هستیم.

در بین پرچم‌داران امسال، خانواده زن‌فون ۲ از این امکان بهره‌مند نبود، اما انتظار داریم ایسوس در سری سوم این قابلیت را به پرچم‌دارش اضافه کند. این گوشی احتمالا در ماه می یا ژوئن سال ۲۰۱۶ معرفی می‌شود. تامین کنندگان تایوانی خبر می‌دهند ایسوس قصد استفاده از سنسور توسعه یافته توسط Elan Microelectronics را دارد.

بر اساس اطلاعات این منابع، ۳۰ میلیون دستگاه زن‌فون ۳ در سال ۲۰۱۶ تولید خواهد شد که ۵۰ درصد بیشتر از میزان تولید امسال این شرکت است. در سال ۲۰۱۶، ایسوس رقابت سختی با حریفان چینی خود برای تسخیر اولویت اول (بازار آسیا و کشور‌های در حال توسعه) خواهد داشت. در این بازار حریفان سر سختی مانند هواوی، شیائومی، اوپو، لنوو، میزو، زدتی‌ای، Vivo ،TCL و Coolpad حضور دارند.

بر اساس آمار فروش تا این زمان، سری زن‌فون فروش خوبی را در جنوب شرق آسیا، هند، برزیل، روسیه و تایوان داشته است. ۸۰ درصد از خط تولید این سری از پردازنده‌های ساخت اینتل و کوالکام و ۲۰ درصد باقی‌مانده از پردازنده‌های تولید شده توسط مدیاتک استفاده می‌کنند. با هم نگاهی داشته باشیم به نسخه‌های مختلف زن‌فون که امسال عرضه شد:

asus_zenfone_2_silver_official
zenfone 2: در دو مدل با پردازنده‌های z3580 و z3560 اینتل با ۴ و ۲ گیگابایت رم پردازشی، دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی و بدنه فلزی
zenfone zoom
zenfone zoom:  با پردازنده‌های z3580 و z3590 اینتل، ۲ و ۴ گیگابایت رم، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر، فوکوس خودکار لیزری و لرزش گیر اپتیکال
zenfone selfie
zenfone selfie: پردازنده اسنپ دراگون ۶۱۵ با ۲ یا ۳ گیگابایت رم پردازشی به همراه دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی در کنار فلش LED دوگانه و فوکوس خودکار لیزری برای ثبت سلفی
zenfone-2-deluxe
zenfone 2 deluxe: پردازنده z3580 اینتل که در نسخه با رم ۴ گیگابایت، حافظه داخلی آن به ۲۵۶ گیگابایت ارتقا یافته و طراحی قاب پشتی آن زیباتر شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH