ال‌جی G5 با پردازنده Nuclun 2 عرضه نخواهد شد!

تاکنون اخبار زیادی در خصوص پردازنده کمپانی ال‌جی یعنی Nuclun 2 در رسانه‌ها منتشر شده است و برخی از مهم‌ترین و معتبرین رسانه‌های این حوزه نیز پیش از این اعلام کرده بودند که ال‌جی در نظر دارد تا آخرین پرچم‌دارش یعنی G5 را با بهره‌گیری از این چیپست روانه بازار کند؛ اما تازه‌ترین شایعات نشان می‌دهد که ال‌جی از این تصمیم منصرف شده و در نظر دارد تا نسل بعدی V10 را با این پردازنده عرضه کند.lg-chipset

در حال حاضر، بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید چیپست در دنیا، محصولات خاص خود را برای سال جدید میلادی معرفی کرده‌اند. بنابراین ال‌جی با معرفی Nuclun 2 نمی‌تواند هیچ گونه خطری برای تولید کنندگان بزرگ پردازنده نظیر کوالکام، سامسونگ، هوآوی یا مدیاتک ایجاد کند.

یکی از معتبرترین منابع خبری در این خصوص اعلام کرده است که ال‌جی معتقد است پردازنده آنها بهتر و قوی‌تر از هوآوی Kirin 950 عمل خواهد کرد. اگر این صحبتدرست باشد، باید منتظر یک پردازنده قدرتمند باشیم.

اما با درج این خبر، مشخص می‌شود که این چیپست هنوز به اندازه کافی برای پرچم‌دار جدید ال‌جی یعنی G5 مناسب و سریع نبوده و این کمپانی نمی‌خواهد محصول جدیدش را با ریسک همراه کند. به همین دلیل به نظر می‌رسد که نسل بعدی سری V ال‌جی با این پردازنده عرضه خواهد شد.

Rumor-LG-G5-to-skip-on-Nuclun-2-SoC-LG-V10-successor-might-be-the-first-to-use-the-chip

اما تاکنون اطلاعات و ادعاهای زیادی در مورد این چیپست منتشر شده است. بر اساس اطلاعات غیر رسمی، Nuclun 2 با بهره‌گیری از هسته‌های ARM Cortex-A53 و Cortex A-72 (هر کدام 4 هسته)، بر اساس معماری big.LITTLE و استفاده از فناوری 16nm کمپانی TSMC و البته توسط همان کمپانی تولید خواهد شد.

پیش از این گفته شده بود که ال‌جی برای تولید این چیپست با کمپانی اینتل همکاری کرده و آن را بر اساس فناوری 14nm می‌سازد، اما اینتل این همکاری را متوقف کرده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، اخبار در مورد این چیپست بسیار مبهم است و این پردازنده هنوز مسائل راز آلود زیادی دارد که می‌شود در مورد آن‌ها صحبت کرد. پس هنوز هیچ چیز کاملا مشخص نیست!

1 در مورد “ال‌جی G5 با پردازنده Nuclun 2 عرضه نخواهد شد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH